Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-15, 20:35
  #11329
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
(FB) Den officiella tråden om Spotify! (Sammanfogad tråd) Mod

Tackar! Hoppas det fungerar. Länken i inlägget var dock död men laddade ner samma version.

http://www.filehippo.com/download_spotify/58836/
Citera
2015-04-15, 20:54
  #11330
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Tackar! Hoppas det fungerar. Länken i inlägget var dock död men laddade ner samma version.

http://www.filehippo.com/download_spotify/58836/
Mjo men jag tänkte mest på hur man stänger av uppdateringen. Jag noterade även själv att länken var död och postade en bättre länk, tror det är samma som du länkar.
Citera
2015-04-16, 12:53
  #11331
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Nu segar det att söka på artister. Har ni samma problem?
Citera
2015-04-16, 15:15
  #11332
Medlem
Stratocaster68s avatar
Har nu uppstått ett problem med att lägga till nya mp3 filer till spotify. Det fungerar inte att varken dra från skrivbordet till listan eller att lägga till filerna manuellt via "preferences -> local files -> add sources".

De filer som jag redan har lagt till fungerar som de ska. Är det någon som vet en lösning på detta?
Citera
2015-04-16, 16:41
  #11333
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stratocaster68
Har nu uppstått ett problem med att lägga till nya mp3 filer till spotify. Det fungerar inte att varken dra från skrivbordet till listan eller att lägga till filerna manuellt via "preferences -> local files -> add sources".

De filer som jag redan har lagt till fungerar som de ska. Är det någon som vet en lösning på detta?
Ja, nergradera. Den versionen jag kör fungerar utmärkt.
Citera
2015-04-16, 17:41
  #11334
Medlem
Stratocaster68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja, nergradera. Den versionen jag kör fungerar utmärkt.

Hur gör man detta? Har en macbook pro och har version 1.0.3.101, vilket jag antar är den senaste versionen.
Citera
2015-04-16, 18:03
  #11335
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stratocaster68
Hur gör man detta? Har en macbook pro och har version 1.0.3.101, vilket jag antar är den senaste versionen.
http://www.wired.co.uk/news/archive/...ngrade-spotify

Edit: Rekommenderar förrförra versionen till Mac om man vill ha tillbaka det gamla utseendet och funktionaliteten. Tyvärr är PC- och Mac-versionerna klart annorlunda. Den versionen jag kör på min stationära PC har både "remote play" eller vad man ska kalla funktionen för och möjlighet till sökning i spellistor, det har inte näst senaste till Mac och förrförra versionen saknar remote play. Klart trist, jag trodde faktiskt att versionshistoriken såg likadan ut.
__________________
Senast redigerad av BigFatCone 2015-04-16 kl. 18:34.
Citera
2015-04-16, 21:08
  #11336
Medlem
Någon som vet vad fan som hänt med spotify?!?

För det första tar det numer 5 sekunder att starta, sedan ska den ladda listor i 10 sekunder till. 15 sekunder är för mkt. Jag blir förbannad på detta.
Sedan utöver detta så har de tagit bort sökfunktionen dvs CTRL F, so att man inte kan söka inom spellistorna.
Sedan har de tagit bort möjligheten att sortera efter senaste tillagda låten på ens local files. Jag har sagt upp min prenumeration, aldrig att jag skulle betala för detta skit som de bara gör sämre och sämre.

Någon som vet om det finns något program som låter en ladda ned låtarna man hade på sin spotify lista och kan ha dem lokalt istället (jag är villig att betala för en månad, för pro funktionen för att ladda hem, men inte mer).
Fyfan vad jag är arg på detta svek alltså
__________________
Senast redigerad av Dressed 2015-04-16 kl. 21:14.
Citera
2015-04-16, 21:21
  #11337
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dressed
Någon som vet vad fan som hänt med spotify?!?

För det första tar det numer 5 sekunder att starta, sedan ska den ladda listor i 10 sekunder till. 15 sekunder är för mkt. Jag blir förbannad på detta.
Sedan utöver detta så har de tagit bort sökfunktionen dvs CTRL F, so att man inte kan söka inom spellistorna.
Sedan har de tagit bort möjligheten att sortera efter senaste tillagda låten på ens local files. Jag har sagt upp min prenumeration, aldrig att jag skulle betala för detta skit som de bara gör sämre och sämre.

Någon som vet om det finns något program som låter en ladda ned låtarna man hade på sin spotify lista och kan ha dem lokalt istället (jag är villig att betala för en månad, för pro funktionen för att ladda hem, men inte mer).
Fyfan vad jag är arg på detta svek alltså
Alltså. Det går att nedgradera till en version som fungerar som den ska. Jag håller med dig om att det är dåligt gjort av Spotify men tjänsten i sig är ju fortfarande bra. inte sant?
Citera
2015-04-16, 21:28
  #11338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Alltså. Det går att nedgradera till en version som fungerar som den ska. Jag håller med dig om att det är dåligt gjort av Spotify men tjänsten i sig är ju fortfarande bra. inte sant?

Njaa jag är där mest för att jag en gång börjat lägga till låtar. De flesta låtar jag lyssnar på är ändå remixer som jag laddar hem från youtube som mp3 och sedan lägger jag dem manuellt in i spotify. Övriga låtar som inte är remixer går även de att ladda hem som man gör med remixer så egentligen ingen mening med att betala förutom att göra rätt för sig, om man tycker spotify är värda pengarna (däremot blir det synd om artisterna som mister intäkter pga spotifys inkompetens).

Sedan ska det fanimig straffa sig att vara så dumma som spotify är genom att releasa den där versionen. De förtjänar att förlora pengar på detta. En principsak om inte annat...
Skulle kunna tänka mig att köpa en annan musiktjänst också ooch göra rätt för mig. Men uppdateringar ska förbättra.
Jag blev nog irriterad när de tog bort "Starred" funktionen som den var förut. Men nu får det vara nog! Spotify är sämre nu än när jag började använde det 2010/2011.
__________________
Senast redigerad av Dressed 2015-04-16 kl. 21:30.
Citera
2015-04-16, 22:38
  #11339
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dressed
Någon som vet vad fan som hänt med spotify?!?

För det första tar det numer 5 sekunder att starta, sedan ska den ladda listor i 10 sekunder till. 15 sekunder är för mkt. Jag blir förbannad på detta.
Sedan utöver detta så har de tagit bort sökfunktionen dvs CTRL F, so att man inte kan söka inom spellistorna.
Sedan har de tagit bort möjligheten att sortera efter senaste tillagda låten på ens local files. Jag har sagt upp min prenumeration, aldrig att jag skulle betala för detta skit som de bara gör sämre och sämre.

Någon som vet om det finns något program som låter en ladda ned låtarna man hade på sin spotify lista och kan ha dem lokalt istället (jag är villig att betala för en månad, för pro funktionen för att ladda hem, men inte mer).
Fyfan vad jag är arg på detta svek alltså

Jag håller med dig. Spotify har gått från att vara en grym tjänst till att bli snudd på obrukbar. Bara att lägga till en låt i en spellista krånglar. Klienten är seg som sirap. CMD/CTRL-F har försvunnit (det kommer tillbaka, oklart när bara). Det går inte att ändra storleken på kolumnerna. Krysset stänger ner hela programmet. Att apparna försvann var lite synd också, det var en funktion som gjorde Spotify unikt. Men uppriktigt sagt var det bara appen MusixMatch som jag verkligen använde och den finns kvar. Om dom skött apparna bättre hade det kunnat bli en sjukt bra funktion (tänk hur värdelöst Chrome/Firefox hade varit utan tilläggen), men det blev bara skit av hela grejen.

Det verkar som Spotify skiter i vad vi kunder säger. Jag har sista månaden försökt göra min röst hörd på deras community, supportmail, Reddit och på Twitter. Det verkar ärligt talat som dom skiter i vad vi kunder tycker. Dom svarar inte på våra klagomål på något av deras plattformar (kolla in deras community t.ex.). Skriver man till deras supportmail kan man räkna med svar, men det är alltid någon nisse som inte har några som helst befogenheter att göra något åt saken som svarar.

Missförstå mig inte, jag ÄLSKADE Spotify och det är den tjänst som fick mig att sluta fildela musik. Så jävla grym tjänst när deras program till datorn fungerade. Jag satt och räknade ut hur mycket jag betalat till Spotify sedan 2011, tror jag hamnade runt 3-4000kr. För några år sedan skrattade jag bara åt folk som betalade för musik när man kunde ladda ner allting gratis på what/waffles, men Spotify har lyckats göra mig till en betalande kund.

Jag är beredd att byta bort Spotify om jag hittar någonting som motsvarar mina förväntningar. Jag har testat Google Music All Access, Deezer, Wimp/TIDAL och Beats Music. Ingen av dessa tjänster är lika bra som Spotify var en gång i tiden. Mitt hopp står till Apples nya tjänst som förväntas släppas i juni.
Citera
2015-04-16, 22:47
  #11340
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dressed
Njaa jag är där mest för att jag en gång börjat lägga till låtar. De flesta låtar jag lyssnar på är ändå remixer som jag laddar hem från youtube som mp3 och sedan lägger jag dem manuellt in i spotify. Övriga låtar som inte är remixer går även de att ladda hem som man gör med remixer så egentligen ingen mening med att betala förutom att göra rätt för sig, om man tycker spotify är värda pengarna (däremot blir det synd om artisterna som mister intäkter pga spotifys inkompetens).

Sedan ska det fanimig straffa sig att vara så dumma som spotify är genom att releasa den där versionen. De förtjänar att förlora pengar på detta. En principsak om inte annat...
Skulle kunna tänka mig att köpa en annan musiktjänst också ooch göra rätt för mig. Men uppdateringar ska förbättra.
Jag blev nog irriterad när de tog bort "Starred" funktionen som den var förut. Men nu får det vara nog! Spotify är sämre nu än när jag började använde det 2010/2011.
Fast bara för att du lyssnar på saker som främst inte finns i deras databas så är inte tjänsten i sig dålig. Utbudet möjligtvis men inte tjänsten. I ärlighetens namn skiter jag i om artisterna får smulor eller inga alls, det är inte därför jag betalar. Jag betalar för att slippa fylla mina enheter med musik och att alltid ha tillgång till min spellista.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback