Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-03, 23:13
  #6481
Medlem
Zawaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Jag har ett problem. När jag har lyssnat på en låt så börjar inte nästa spela automatiskt. Utan jag behöver starta nästa låt manuellt. Jag vet fan inte vad jag har gjort för inställning, men om ni kommer på vad som kan vara fel så uppskattas det innan jag installerar om det.
Svaret finns här.
Citat:
Ursprungligen postat av Perris
Nån som hittat en lösning på detta?

Jag går fan rackabajsarbananas på detta då jag försöker jobba med Spotify i bakgrunden som jag brukar men blir avbruten var fjärde minut med att jag manuellt måste klica till nästa låtjävel!!


EDIT: Jaha, tydligen är detta gjort med flit av dom kukarna, bara för att man inte ska kunna söka upp en låt, lyssna på den och sen låta sökresultaten spela utan att man "lyssnar aktivt". Herrejesus, bara för att slippa betala några ören i royalty.

http://getsatisfaction.com/spotify/t...widget_spotify


/perris

Du får helt enkelt lägga låtarna du vill lyssna på i en spellista och sedan starta spellistan.
Citera
2010-09-03, 23:14
  #6482
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zawaq
Svaret finns här.


Du får helt enkelt lägga låtarna du vill lyssna på i en spellista och sedan starta spellistan.

åhfan... Undra varför dom har gjort så? Tack iaf..
Citera
2010-09-03, 23:16
  #6483
Medlem
Vattenspanns avatar
Kanske finns ett svar redan men jag orkar inte läsa igenom alla poster. Den nya(?) stjärnmärkningen i Spotify tycker jag om, lätt att se vilka låtar man gillar mest när man scrollar ner.

Vad jag undrar är dock om man kan sortera dessa så dom ligger efter varandra alternativt kan spela upp bara stjärnmärkta låtar på något sätt?
Citera
2010-09-03, 23:31
  #6484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HufflE-
lägg in låtarna som du har på datorn i din mobiltelefon, annars funkar det inte. Spotify synkar bara de låtar som finns tillgängliga i deras databas.
De andra låtarna som du har i din dator får du alltså lägga in i mobilen.
Sen kommer spotify söka mobilen efter låtarna och då kommer du kunna lyssna på de låtarna i din playlist på spotify också.

Menar naturligtvis låtarna från spotifys databas, inga "lokala" låtar från datorn. Altså de låtarna jag sparar på playlisten på datorn, stämmer inte helt med spellistan på mobilen, trots att det är samma konto och bara låtar från deras databas. Skumt tycker jag allt.
Citera
2010-09-03, 23:34
  #6485
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zawaq
Man han ville ju ha låtar efter hur populära de är. Eller har jag fattat fel?


Jag skulle föredrar bokstavsordning då slipper man leta
Citera
2010-09-04, 00:49
  #6486
Medlem
Zawaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Jag skulle föredrar bokstavsordning då slipper man leta
Men vad i helvete? Det var ju inte det han frågade efter
Citat:
Ursprungligen postat av Halsduk
Om man går in på en artists sida i Spotify så får man se de fem populäraste låtarna, kan man resten av listan någonstans?
Alltså alla låtar sorterade efter popularitet hos en artist?
Citera
2010-09-04, 04:34
  #6487
Medlem
Barbara Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
uhm då lyssnar man väl på en annan låt eller letar reda på annan låt under tiden andra låten spelar, varför ska man ha överföring och inte lyssna, lite som att låta bilen stå på tomgång

Man kanske har kontot länkat till last.fm och vill ha upp countsen där

Förresten nån fler som, om som man som jag registerade sig för ett gratiskonto för länge sen, nu fått erbjudande om Spotify Open istället?
Det var ju inte det jag regade mig för. Och Open har ju en begränsning på 300 låtar/månad. 300 räcker inte mer än ett par dagar för mig.
Jag har inte hunnit mejla än eller kolla upp om det kommer en inbjudan eller "förvandlas" till ett vanligt gratiskonto sen. Det har kanske redan varit upp i tråden? Ber om ursäkt i så fall.
(Kontot är till brorsan. Man ska va' snäll med lillebror. )
Citera
2010-09-04, 12:00
  #6488
Medlem
Men aaaaaah fy fan va surt. Varför spelas inte låtarna upp efter varann? FÖRSÄMRING.
Trodde jag skulle kunna hitta svaret här!

f*ck
Citera
2010-09-04, 13:55
  #6489
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFonda
Men aaaaaah fy fan va surt. Varför spelas inte låtarna upp efter varann? FÖRSÄMRING.
Trodde jag skulle kunna hitta svaret här!

f*ck
Du har väl tryckt på dom "pilarna" (shuffle) till höger om musiklinjen eller vad det nu heter, där nere till höger iallafall.
Citera
2010-09-04, 15:05
  #6490
Medlem
Andreasvbs avatar
Alla har det "problemet", de arbetar på det.

De har gjort om så det stannar efter låten när man söker.

Citat:
We have indeed changed how search results are played. As it was before many users would search for a specific song, listen to it, and then just leave their computer on streaming (without actually listening).

However, we are looking into how this has affected making a search into "Current Playlist".
http://getsatisfaction.com/spotify/t...ter_every_song
Citera
2010-09-05, 01:50
  #6491
Medlem
Deedles avatar
Kan man på något sätt få in musik på spotify utan att vara ägare utav spåret?
Citera
2010-09-05, 10:26
  #6492
Medlem
Hej!

Läget är sådant att jag befinner mig i Australien, till skillnad från Sverige så köper man varje månad ( eller när det tar slut) credits till sitt internetkonto, ungefär som kontantkort.

Jag undrar om det går att "strypa" internetanslutningen till spotify, så spotify spelar i offline mode istället för online?

Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback