• 2
  • 3
2009-02-19, 10:31
Medlem
En kamrat till mig tog körkort för lätt mc när han var 16, han kunde gå på krogen, köpa snus och cigaretter med det sen eftersom de bara såg att det var ett körkort.

Är det vad ni vill? Att massa småungar ska springa på krogen så fort de klarat av kortet?
Citera
2009-02-19, 16:18
Medlem
Jospans avatar
Jag brukar diskret skylta med mitt körkort när jag köper tobak så 80% av gångerna jag köper behöver jag inte visa legitimationen.
Citera
2009-02-19, 18:40
Medlem
Svejsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quad69
En gång när jag var 17 så gick jag och några polare till pubben för att testa om jag kom in.. (dom var 18+ på den tiden)
Så dom gick först och jag fumlade upp mitt riktiga leg och visade den för dörrvakten..

Jag visade alltid leg när jag försökte köpa tobak innan jag fyllt 18. Jag fyller år 5e augusti, och det hände OFTA att kassörskan (observera könet) kollade fel och trodde jag fyllde år 8e Maj....vem fan läser år-dag-månad?
Citera
2011-08-28, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svejsare
Jag visade alltid leg när jag försökte köpa tobak innan jag fyllt 18. Jag fyller år 5e augusti, och det hände OFTA att kassörskan (observera könet) kollade fel och trodde jag fyllde år 8e Maj....vem fan läser år-dag-månad?
engelsmän och amerikanare typ?
Citera
2011-08-28, 13:07
Medlem
Ko.i.kukens avatar
för att det går att ha körkort till moppe och lätt mc som 15 respektive 16 åring.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in