Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-02-17, 20:20
  #1
Medlem
Pocatellos avatar
Två svenska tjejer flögs 1985 till Nordkorea på uppdrag av dåvarande presidenten Kim Il Sung. De dök även upp på den svenska ambassaden, för att sedan spårlöst försvinna. Tills det publicerades ett reportage i Lektyr... Dokumentär SR P1:Man badar inte naken i Pyongyang

Någon som har koll på vilka dessa kvinnor är, eller har annat skvaller kring detta? Någon som har kvar reportaget i Lektyr?
Citera
2009-02-17, 21:02
  #2
Medlem
Jag tror vi kan utesluta Carolina Gynning i det här fallet.
Citera
2009-02-18, 12:41
  #3
Medlem
Jag kan bara tänka mig att shorty måste varit sjukt bra på att tillfredsställa dessa hoe's.
Citera
2009-02-18, 12:51
  #4
Medlem
pazzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredo_N
Jag kan bara tänka mig att shorty måste varit sjukt bra på att tillfredsställa dessa hoe's.

varför drar du den slutsatsen?
Citera
2009-02-18, 13:06
  #5
Medlem
Briljant tråd. Oerhört spännande var dessa två befionner sig idag!

Tyvärr har jag inte mycket uppslg att bjuda på förutom att man i dokumentären får veta att det finns reportage i Lektyr nummer 50 från 1985.

Av anledningar som jag inte tänker gå inpå gjorde jag mig av med mitt "bibliotek" för många år sedan. Inte för att jag tror att just denna tidning fanns där. Men någon, någonstans har den. En start??
Citera
2009-02-18, 14:34
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pocatello
Två svenska tjejer flögs 1985 till Nordkorea på uppdrag av dåvarande presidenten Kim Il Sung. De dök även upp på den svenska ambassaden, för att sedan spårlöst försvinna. Tills det publicerades ett reportage i Lektyr... Dokumentär SR P1:Man badar inte naken i Pyongyang


Fy så kapitalistiskt! Eller de kanske gjorde det som ett led i juche-ideologin.
Citera
2009-02-18, 14:49
  #7
Avstängd
Kafirs avatar
Både fadern och sonen och parttoppen har anställda flickor och kvinnor i nåt som kallas "njutningsbrigaden" Gippeumjo

I Sovjet kryllade med småbrudar på kvällarna bland partitoppens gubbar.
Mao var ju känd för att knulla en massa brudar. Det var närmast en ny varje kväll. - Urk, - tänk er att ha ett dreglande gubbsjukt fläskberg som Mao flåsande över er.

Sydkorea har smugglat ut nån film
http://www.youtube.com/watch?v=i_6gb...eature=related
__________________
Senast redigerad av Kafir 2009-02-18 kl. 14:52.
Citera
2009-02-18, 19:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pazzion
varför drar du den slutsatsen?

Insåg du inte att jag var oerhört sarkastisk ?
Citera
2009-02-18, 20:23
  #9
Medlem
Eithnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Mao var ju känd för att knulla en massa brudar. Det var närmast en ny varje kväll. - Urk, - tänk er att ha ett dreglande gubbsjukt fläskberg som Mao flåsande över er.

Ja dessutom var de väldigt unga och han borstade aldrig tänderna och badade knappt aldrig, men fanatism löser ofta sådana fysiska tillkortakommanden. Tänk Steve-O & Hans Scheike som får göka järnet med villiga offer. Kvinnor är helt enkelt en knepig art.
Citera
2009-02-18, 20:38
  #10
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eithne
Ja dessutom var de väldigt unga och han borstade aldrig tänderna och badade knappt aldrig, men fanatism löser ofta sådana fysiska tillkortakommanden. Tänk Steve-O & Hans Scheike som får göka järnet med villiga offer. Kvinnor är helt enkelt en knepig art.

Mao drogs tydligen också med ständig gonnoré som han gärna vidarebefordrade till de unga damerna. Dessa fann en ära i att bära ordförandens infektioner och lät dessa förbli obehandlade.

Någon stackare påpekade för Mao att det var okommunistiskt att hålla sig med harem på gammalt kejsarmanér. Denne blev politiskt utfryst i 30 år.
Citera
2009-02-21, 13:56
  #11
Medlem
Pocatellos avatar
Aftonbladet Kultur om detta: Mångtydigt om svenskorna som såldes till Il Sung
Citera
2009-02-21, 15:09
  #12
Medlem
Yiddishs avatar
Gick ett reportage om detta på P1 häromveckan om jag inte minns helt fel.
har det på min Ipod, återkommer om ngra namn nämns


Sorry! läst just TS text.aja, det var i vilket fall som hellst intressant
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback