Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-16, 14:40
  #1
Medlem
man_över_bords avatar
Ny serie från HBO , skapad av Will Ferrell och Adam McKay.
Första avsnittet sändes i USA igår (15/2). Serien har helt klart potential , lite Trailer Park Boys möter Californication.

Citat:
Relief Pitcher Kenny Powers was poised to rule the Big Leagues, but two things got in the way: his fading fastball and his insufferable personality. After a spectacular career flame-out, Kenny came home to Shelby County, NC and picked up a job as a substitute gym teacher (mostly so his brother Dustin would stop threatening to kick him out). He's spent every moment since then cashing in the last of his dying fame while plotting his inevitable comeback... one beer at a time.

'Eastbound & Down' is the latest project to come out of Will Ferrell and Adam McKay's comedic goldmine Gary Sanchez Productions, which also launched FunnyOrDie.com. Starring Danny McBride ('Pineapple Express'), Katy Mixon ('Four Christmases'), John Hawkes ('Deadwood') and a host of other talented comedians, 'Eastbound & Down' was created by McBride along with two friends from film school: Jody Hill and Ben Best. The hilarious new series was shot on location in North Carolina and also includes a few guest appearances by Ferrell as a local car dealer with marvelous hair.

http://www.hbo.com/eastboundanddown


~mand
Citera
2009-02-18, 13:20
  #2
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Såg Pilotavsnittet av denna serie igår. Vet inte riktigt vad jag ska säga men det känndes som en gamal hederlig Will Ferell film för min del, ibland satt man dubbelvikt av skratt och ibland satt jag bara med öppen mun och undrade vad fan som hände.

Kenny Powers är en skön karaktär som har en rakt igenom rolig syn på sig själv och jag tror faktiskt att det kan bli något av det här om den får fortsätta. Glad att jag slipper se den censurerad i Staterna, känns som att svordomarna haglar tätt.
Citera
2009-02-18, 15:19
  #3
Medlem
Will Ferrell you say? detta måste tankas
Citera
2009-02-18, 16:06
  #4
Avstängd
SunQs avatar
haha, mest omotiverade tuttscen på länge iallafall

Verkar som en halvbra serie. Men i brist på annat kommer denna följas
Citera
2009-02-18, 16:35
  #5
Medlem
ArturoBandinis avatar
Såg Pre-Airen för ett bra tag sedan och har peppat sedan dess. Danny McBride är kung.
Citera
2009-02-18, 17:13
  #6
Medlem
slashindexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Såg Pre-Airen för ett bra tag sedan och har peppat sedan dess. Danny McBride är kung.

Samma här är dock inte lika peppad... men det kanske kan bli något
Citera
2009-02-18, 21:35
  #7
Medlem
Hahaha=) såg piloten nu, verkar lovande, han e skön den snubben, samma som var med i pineapple express och där ägde han sönt=)

detta kan bli nåt
Citera
2009-02-23, 22:08
  #8
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Såg episod två idag och den var mycket bättre än pilotavsnittet, dessutom var ju Will Ferell med i en om ändå liten biroll. Jag vet inte varför jag gillar denna riktigt men det känns som lite mer en film än en sit-com serie just nu, liter förnyat gentemot så många andra komedier som går nu.
Citera
2009-02-23, 22:51
  #9
Medlem
ArturoBandinis avatar
Själv tycker jag att det här avsnittet som kom idag är mycket tråkigare än piloten. Bara ett fåtal skratt bjöds det på.
Citera
2009-02-24, 06:46
  #10
Medlem
Crilles avatar
Det märks att Will Ferrel ligger bakom detta, Kenny Powers påminner grymt mycket om Ricky Bobby..

Jag tycker inte serien har startat sådär jättebra, men jag tror att den kommer att bli grym!
Citera
2009-02-24, 12:39
  #11
Medlem
håller med föregående talare, ferrell gjorde ju succe i dagens avsnitt, när han var i bilaffären var ju hilarious
Citera
2009-03-01, 13:45
  #12
Medlem
knoxahs avatar
Jag tyckte att serien var underhållande att slötitta på. Väntar med glädje på fler avsnitt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback