• 6
  • 7
2009-04-01, 21:38
Medlem
Livrädd med stils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wernhamhogg
Det kan vara H****N P******R som river Polhammargruppen Aktiebolag (arvet efter brodern) som bl.a. är verksamhet inom nöjesbranschen sedan över 40 år tillbaka. Numera är det väl mest krogen i Moskva och lite större artistgallor som gäller...

Nöjeskungs bror?

Nöjeskung hann Lennart Polhammar vara i Norrköping under nästan 40 år. Det började 1965 när han köpte Palace nattklubb och fortsatte sedan med att han byggde upp ett helt nöjesimperium i stan.

Som mest drev Lennart Polhammar nio olika ställen samtidigt, bland annat Palace, Ambassadeur som sedan blev Paradiset vid Nya torget, nattklubben No 1, restaurang China, Storan, Sir Francis Drake, Strömsholmen, Dominique vid Bergsbron, matverkstan på Nygatan och dessutom var han delägare i Bankiren på Drottninggatan.

Vidare ägde han en krog i Köpenhamn i cirka 15 år och var delägare i två krogar i Moskva sedan många år. Dessutom hade Lennart Polhammar tillsammans med Vikingarna och Christer Sjögren en dansrestaurang på Kanarieöarna under en tid, kallad Beach Club.

Bekräftat av Efterlyst på 3an för 2 minuter sedan.
Citera
2011-03-15, 18:36
Medlem
Hasse Åhs var tillbaka i ett nöjesarrangemang i Ystad i oktober med bl.a. Rickard Herrey. Magstarkt att han blir anlitad. Beskrivs av målsägare som mycket rå och sadistisk. Piskade en mycket ung tjej.

Såg i trådinlägg att Jonas Trolle (Göran Lindberg) var förundersökningsledare i denna härva (Jobenius) där Åhs ingick. Det hade jag inte klart för mig.

Den här tråden bör väl ligga i Aktuella Brott.
Senast redigerad av artwood 2011-03-15 kl. 18:40.
Citera
2017-09-06, 18:26
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rat-infor-irma Nu är han ordagrant ute i blåsväder QUOTE=artwood|29491819]Hasse Åhs var tillbaka i ett nöjesarrangemang i Ystad i oktober med bl.a. Rickard Herrey. Magstarkt att han blir anlitad. Beskrivs av målsägare som mycket rå och sadistisk. Piskade en mycket ung tjej.

Såg i trådinlägg att Jonas Trolle (Göran Lindberg) var förundersökningsledare i denna härva (Jobenius) där Åhs ingick. Det hade jag inte klart för mig.

Den här tråden bör väl ligga i Aktuella Brott.[/quote]
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in