Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2009-02-24, 14:12
  #25
Medlem
rebbans avatar
Visst är det trist att hon är borta men reglerna gäller för alla.
I mina ögon ska reglerna följas lika noggrant oavsett när man är reggad äldre medlemar ska inte behandlas på nått mildare sätt.
Citera
2009-02-25, 00:58
  #26
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Med det resonemanget skulle ju t.ex Ruskigbuss kunna bryta mot vilken regel som helst nästan?

Tycker det är bra att alla behandlas lika oavsett antal inlägg eller hur länge man varit medlemmar.

Nja. Jag har förvisso inte varit medlem speciellt länge, men jag håller med om att man bör ha visst överseende med personer som varit medlemmar länge och skrivit många inlägg. Som exempel skulle man kunna ta att om någon varit medlem i över två år och skrivit över 3000 inlägg kan man ha ett visst överseende.

Eller snarare, vissa regelbrott som i vanliga fall leder till permanent bann skulle kunna leda till tidsbestämd bann. Man skulle då inte ha större tolerans för en person som gjort 10.000 inlägg än för någon som gjort just 3000.

Jag menar, vafan, tänk om Ankdammsman skulle åka på en sånhär nit, det vore ju faktiskt en förlust för stora delar forumet. Nu skulle det kanske vara väldigt olikt ankan att åka dit på en sånhär grej, men folk påstår ju att det är olikt denna Firefly, så varför inte?
Citera
2009-03-01, 17:36
  #27
Medlem
Näe, det tjänar ingenting till att försöka överklaga ett redan fattat beslut. Det enda som följer på sådant är ytterligare granskning av inlägg, av IP's, och av cookies, utifall du försöker dra "kontot har hackats" -kortet.
Citera
2009-03-03, 21:13
  #28
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Enda gången vi fäster någon som helst vikt vid antalet inlägg en användare postat är om de i sitt första inlägg direkt bryter mot en regel. Detta då man vid de tillfällena med god fog kan anse att kontot enbart skapats för den anledningen. I övrigt behandlas alla lika oavsett antalet inlägg. Som framförts i tråden så är ett argument för högre tolerans mot högpostare att de inte brukar göra så och att 'offra' en gammal trogen användare för ett misstag är inte rätt. Motargumentet är att om man varit medlem länge nog för att lyckas posta över tusen inlägg utan att bryta mot reglerna så bör man nog känna till dem.
Citera
2009-03-03, 21:14
  #29
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain-Uranus
Näe, det tjänar ingenting till att försöka överklaga ett redan fattat beslut. Det enda som följer på sådant är ytterligare granskning av inlägg, av IP's, och av cookies, utifall du försöker dra "kontot har hackats" -kortet.
Att någon eventuellt fått sitt konto hackat är ingen förmildrande omständighet. Alla medlemmar är personligen ansvariga för vad som görs med deras konto. Har man inte koll på sin dators säkerhet så får man ta konsekvensen ifall ens konto används av andra för att bryta mot reglerna.
Citera
2009-03-03, 22:50
  #30
Medlem
whiteboys avatar
Reglerna gäller för alla och så borde det vara, även ifall jag också tycker det är synd att Firefly är borta från fb
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback