Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-15, 22:39
  #1
Medlem
Sweetiepies avatar
Det är så att jag ett bra tag har gått i tankarna att skapa en sajt kring konspirationsteorier.

Del1 - Infoportal
Jag hade tänkt mig en portal med katalogisering av alla kända konspirationsteorier och all möjlig information/material som finns kring detta.
Man ska alltså kunna välja 9/11-konspirationen och få fram en lista på alla Video-dokumentärer som finns rörandes detta ämne och kunna ordna efter exempelvis betygsättning. Trycka på skaparen och se vilka fler dokumentärer skaparen gjort och information om skaparen. På alla inlagda dokumentärer ska det finnas en mängd länkar till där man kan streama den eller ladda ner den och ange kvalliteten på källan.

Del2 - Community
Användare ska hjälpa till med att lägga in nya länkar och konspirationer men huvudsakligen betygsätta och recensera dokumentärer och videklipp. Du ska kunna markera vilka dokumentärer du har sett.. och kolla andras profiler vilka de sett och liknande communityfunktioner och skapa en forum/
samlingsplats för konspirationsintresserade.

Jag vill påpeka är detta inte är någon oseriös idé ifrån någon som inte ens kan koda utan grunden är påbörjad och projektet _kommer_ att genomföras inom tid. Del1 kommer byggas först till en lansering för att sedan utveckla del2 allt eftersom.

Jag vill höra lite tanker ifrån er konspirationsintresserade om vad ni har för tankar kring detta och om ni kan se något behov?
Jag har heller inte bestämt mig om detta ska bli en Svensk portal (bli den största samlingsplatsen för svenska konspirationsintresserade) eller på Engelska och troligtvis bli större till medlemsantalet då detta "ämnet" är allt mer glödhett för amerikaner. Några förslag?
Citera
2009-02-16, 08:20
  #2
Medlem
Vidovdans avatar
Det finns ju redan en sajt vaken.se som försöker göra just det som du vill göra. Men jag tror inte det skadar att skapa en sajt till. Se till att göra det seriöst bara och lägg ned ordentligt med jobb bakom det som publiceras. Kvalitet är viktigare än kvantitet.
Citera
2009-02-16, 22:18
  #3
Avstängd
Om du behöver folk och idéer så rekommenderar jag att du frågar användare på http://www.vaken.se . Där kan du säkert hitta hjälp om du behöver. En svensk har kodat http://www.esoterictube.com/ som är en användbar sida om för filmer relaterat till konspirationer.
Citera
2009-02-17, 08:59
  #4
Medlem
Pingehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidovdan
Det finns ju redan en sajt vaken.se som försöker göra just det som du vill göra. Men jag tror inte det skadar att skapa en sajt till. Se till att göra det seriöst bara och lägg ned ordentligt med jobb bakom det som publiceras. Kvalitet är viktigare än kvantitet.


Offtopic: www.vaken.se är ju ett skämt

Ontopic: Håller med ovanstående om att det inte skulle skada med en ny site
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback