Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-02-15, 15:54
  #13
Medlem
Ett litet djurs avatar
Som Fallout, fast man är en 19-årig whigger och istället för att slåss så levlar man genom att blattla med andra niggers/whiggers i musik?

Sold!
Citera
2009-02-15, 16:02
  #14
Medlem
Naxiors avatar
Hmm, låter lite GTA utöver det hela... Men tycker man borde få välja sin egna musik genre, antingen hip-hop, rock, metal, country osv... Och man får öva upp sina talanger, typ hip hop, osv, lite popmundo (Webbaserat musik karriär spel) Och Gta ihop slaget. Gillar idén, men om någon skulle skapa det vet jag inte...
Citera
2009-02-15, 20:17
  #15
Medlem
Uber0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Det går säkert att lösa det på något sätt. Man kommer inte sitta å skriva i spelet utan man får komponera ihop olika teman. T.ex om texten ska handla om personens mamma eller någon annans mamma så går det att välja det som ett tema, och ju längre in i spelet man kommer desto fler teman låser man upp, och texterna blir mer seriösare och seriösare, men det gäller att spela sina kort rätt redan från start om man säger så.
Det skulle krävas en sjuhelvetes massa förinspelad musik till spelet för att inte göra det enformigt att skapa låtar... Jag menar, tänk dig att det skulle krävas ett par hundra teman att välja på - skulle de då inte behövas ett par hundra välskrivna låtar till spelet? Dessutom tror jag att en låtskrivningsprocess där man bara klickar på teman eller enskilda meningar skulle bli ganska drygt i längden
Citera
2009-02-15, 20:22
  #16
Medlem
Ett litet djurs avatar
Jag vill att du utvecklar det här med att 19-åringens mamma är arg på honom, det tycker jag är det mest intressanta. Kanske kan det ligga något incestuöst bakom för att höja laddningen mellan dem?
Citera
2009-02-15, 20:33
  #17
Medlem
M0SHPiTs avatar
Låter mer som ett skämt om jag ska vara ärlig. Typ ett parodi-spel eller något. Det låter ju hur enformigt som helst att bara skriva låtar och försöka marknadsföra sig själv. Om det nu skulle utvecklats så antar jag att du tänkt dig något i stil med dekrim eller Travian? Dvs. webbaserat, för något sånt här skulle inte dra nytta av någon grafik. Än mindre skulle folk finansiera det genom att köpa spelet.

Liksom, vad avgör om ens text är välskriven eller ej? Och hur klarar man ut spelet?
Citera
2009-02-15, 20:40
  #18
Medlem
ojns avatar
Vill ni diskutera TS' idé, skriv i tråden. Vill ni diskutera TS, ta det via PM.

/Moderator
Citera
2009-05-11, 08:18
  #19
Avstängd
OMGClayAikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0SHPiT

Liksom, vad avgör om ens text är välskriven eller ej? Och hur klarar man ut spelet?


Jag vet inte det , det upp till utvecklarna att fundera ut en bra lösning. Jag pitchar bara en idé som man kan jobba på. Det behöver inte ens vara att man själv skriver texter utan att man promotar en snubbe som skriver texter, att man vänder på idén istället.

Men det var bara någonting jag satt å funderade på när jag satt på vagnen för ett tag sedan. Inte som om jag skulle skicka in idén till ett företag och fråga "duger det här" för det gör det inte då jag inte har hela idén. Men istället för att kanske hjälpa mig att utveckla min idé så bevisade de flesta här att FB består av 80% rötägg som inte hör hemma på ett forum för ni skriver inget av värde. Att läsa era svar är som att läsa koranen eller bibeln, det ger en ingenting.
Citera
2009-05-11, 13:08
  #20
Medlem
BigFatCones avatar
idén känns väl lite si och så.. det känns parappa the rapper goes GTA eller nånting liknande.. nog för rappa är ett ballt spel men ändå..

fast om man skulle göra det i stil med fallout/oblivion så kanske det skulle kunna bli nånting..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback