Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-14, 20:25
  #1
Medlem
2500s avatar
Hallå jag har pcsxbox meulatorn till min xbox som jag just fått, men jag kan inte starta spelen.

Jag har bin och iso spel. I början stog det "cant find scph1001.bin"
Sedan ladda jag hem den filen och la in den i bios mappen.

Men nu när jag ska starta spelen kommer jag till configure games, sedan klickar jag klart och då kommer jag bara till menyn.

Jag får inte igång spelen. Hur gör jag? Kan någon hjälpa mig snälla. Jag har läst men för folk verkar det funka bra, men inte för mig, kan inte få igång något spel.

Edit: Nu när jag la till scph1001.bin filen i bios som det stog saknades så är det bästa reslutatet jag får att emulatorn fastnar i "loading" när jag ska köra min tekken3.iso

Edit2: Attans kan ingen hjälpa mig, tjejen gav mig fel xboxd, skulle ha 360 men hon köpte fel, så vill iaf kunna använda alla förmåner. Och jag älskar ps1 spel
__________________
Senast redigerad av 2500 2009-02-14 kl. 20:36.
Citera
2009-02-23, 10:03
  #2
Medlem
vampenss avatar
är det xbox eller ps1 du vill spela?
Citera
2015-02-18, 19:36
  #3
Medlem
Gosifs avatar
Som jag uppfattar det är det bara vissa psx-spel som fungerar. Jag har senaste versionen 2.1. Fixade ner igår. Har hittills fått igång Legend of Mana och Silver Lunar Story Complete, samt Castlevania SOTN.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback