Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-07, 13:55
  #745
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Beställde lite kläder från brittiska amazon. Idag fick jag ett mail om att de hade skickat mina kläder, men att jag kommer få hem dem den 27 mars. Detta kan väl inte stämma? Att skicka ett paket från England till Sverige tar väl max 5 arbetsdagar?

Kanske kan ta längre tid om det skickas från flera olika säljare? Men annars brukar det som du säger ta ungefär fem arbetsdagar.
Citera
2018-03-08, 19:06
  #746
Medlem
Jag har aldrig tidigare beställt från amazon.

Jag undrar, från vilket land skickas varorna från amazon UK ifrån?
Anledningen är tull skiten, är det garanterat att de skickar från UK/något land innanför EU när jag handlar från de?
Citera
2018-03-08, 19:26
  #747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnkeltNamn
Jag har aldrig tidigare beställt från amazon.

Jag undrar, från vilket land skickas varorna från amazon UK ifrån?
Anledningen är tull skiten, är det garanterat att de skickar från UK/något land innanför EU när jag handlar från de?

Står det "Dispatched from and sold by Amazon" eller "Fulfilled by Amazon" så ska det väl skickas från Amazons lager i EU när du köper på amazon.co.uk eller amazon.de. Då gäller även deras fraktpriser. Står det något annat så gäller andra fraktpriser och varifrån varan skickas framgår förhoppningsvis av säljarens sida eller så får du fråga.
Citera
2018-03-08, 19:39
  #748
Medlem
fraktar dom till sverige eller är det nått företafg dom skickar till?
Citera
2018-03-10, 04:28
  #749
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klargplutte
fraktar dom till sverige eller är det nått företafg dom skickar till?

Det är väldigt olika, beroende på säljare. Men oftast skickas varorna via DHL. Så har det iaf varit de gångerna jag beställt från Amazon.
Citera
2018-03-12, 13:46
  #750
Medlem
Gratis frakt från amazon.de till Sverige verkar nu ändrats till att kräva en minimibeställning på €39.
Citera
2018-03-12, 16:22
  #751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Gratis frakt från amazon.de till Sverige verkar nu ändrats till att kräva en minimibeställning på €39.

Vilken skulle ändringen vara, har inte gränsen alltid varit 39 EUR för gratisfrakt till Sverige? (Medan motsvarande gräns inom Tyskland och närliggande länder är 29 EUR.)
Citera
2018-03-13, 09:16
  #752
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Vilken skulle ändringen vara, har inte gränsen alltid varit 39 EUR för gratisfrakt till Sverige? (Medan motsvarande gräns inom Tyskland och närliggande länder är 29 EUR.)

Ok det är nog fullt möjligt, kanske var det första gången jag faktiskt försökt handla över €29 men under €39.
Citera
2018-03-20, 23:06
  #753
Medlem
Elementarts avatar
Vet någon om det fungerar att registrera Free trial för Amazon Prime, göra en beställning, utnyttja rabatten som ges under Prime och sedan avsluta Amazon Prime?
Citera
2018-03-20, 23:40
  #754
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Vilken skulle ändringen vara, har inte gränsen alltid varit 39 EUR för gratisfrakt till Sverige? (Medan motsvarande gräns inom Tyskland och närliggande länder är 29 EUR.)
Den ändrades rätt snabbt, tror den var 29 bara under någon månad.
Citera
2018-04-04, 12:36
  #755
Medlem
Idealisten.s avatar
Beställde igår en bok från amazon.com (USA) men kom på nu alldeles försent nu två dagar efteråt att jag hade kunnat fått skiten billigare genom tyska eller brittiska amazon.
Frakten kostade för i helvete dubbelt så mycket som boken själv så det blir nästan 600 spänn för en bok som kostade runt 250 kr.

Men eventuella tullavgifter är väl med i beräkningen eller kommer det efteråt som en nota eller vadå?

Värt att notera dock är att jag valde international priority shipping vilket innebär att jag ska få boken inom 3 dagar. Detta medförde givetvis en större avgift.

Men det var ett impulsköp som jag ångrar lite grann nu för det är ju ändå några hundra lappar åt intet.
Dumma mig.
Citera
2018-04-27, 15:58
  #756
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idealisten.
Beställde igår en bok från amazon.com (USA) men kom på nu alldeles försent nu två dagar efteråt att jag hade kunnat fått skiten billigare genom tyska eller brittiska amazon.
Frakten kostade för i helvete dubbelt så mycket som boken själv så det blir nästan 600 spänn för en bok som kostade runt 250 kr.

Men eventuella tullavgifter är väl med i beräkningen eller kommer det efteråt som en nota eller vadå?

Värt att notera dock är att jag valde international priority shipping vilket innebär att jag ska få boken inom 3 dagar. Detta medförde givetvis en större avgift.

Men det var ett impulsköp som jag ångrar lite grann nu för det är ju ändå några hundra lappar åt intet.
Dumma mig.

Lite sent svar, men ja du behöver oftast inte betala mer än summan som står precis innan du bekräftar ordern. För ett tag sen inkluderade inte amazon tull och moms i priset utan det kom efteråt istället, vilket kunde leda till att man kunde slippa tull och moms med lite tur. Numera inkluderar dem det i priset, vilket är lite surt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback