Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-11, 11:55
  #709
Medlem
MartinStLouiss avatar
Vågar man beställa en mobiltelefon från tyska Amazon med tanke på om man skulle behöva lämna tillbaka telefonen eller ska man lägga ett par hundralappar extra o köpa den i Sverige tycker ni?
Citera
2017-08-30, 12:41
  #710
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Vågar man beställa en mobiltelefon från tyska Amazon med tanke på om man skulle behöva lämna tillbaka telefonen eller ska man lägga ett par hundralappar extra o köpa den i Sverige tycker ni?

Beställ från Amazon själva (om den har den till ett vettigt pris), då fungerar returer och liknande hur bra som helst, oftast är Amazon enklare att ha att göra med än företag i Sverige.
Citera
2017-09-01, 11:03
  #711
Medlem
carminaburanas avatar
Det finns en tjänst som jag sett annonseras på Facebook som gör att man kan handla från amerikanska amazon mot en avgift. Jag har dock glömt vad den heter, har för mig att det var boxee eller nåt liknande, och Google ger mig inget.
Citera
2017-09-08, 13:52
  #712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Det finns en tjänst som jag sett annonseras på Facebook som gör att man kan handla från amerikanska amazon mot en avgift. Jag har dock glömt vad den heter, har för mig att det var boxee eller nåt liknande, och Google ger mig inget.

Det finns flera sådana tjänster. Det är i princip aldrig lönsamt att använda dem för att spara pengar, det kostar mycket att använda en sådan tjänst. Fördelen med tjänsten är att du kan handla saker som du inte hittar någon annan stans.

Leta i denna ordning:
1. Amazon.de
2. Amazon.co.uk
3. Övriga Amazon i Europa
4. Amazon.com
5. Ebay
6....
7. Handla via amazon.com genom en transporttjänst.
Citera
2017-09-08, 14:09
  #713
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipkvist
Leta i denna ordning:
1. Amazon.de
2. Amazon.co.uk
3. Övriga Amazon i Europa
4. Amazon.com
5. Ebay
6....
7. Handla via amazon.com genom en transporttjänst.

På ebay.co.uk kan man filtrera på avsändare inom EU. Det skulle jag placera över amazon.com i ovanstående lista.
Citera
2017-09-08, 15:58
  #714
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipkvist
Det finns flera sådana tjänster. Det är i princip aldrig lönsamt att använda dem för att spara pengar, det kostar mycket att använda en sådan tjänst. Fördelen med tjänsten är att du kan handla saker som du inte hittar någon annan stans.

Leta i denna ordning:
1. Amazon.de
2. Amazon.co.uk
3. Övriga Amazon i Europa
4. Amazon.com
5. Ebay
6....
7. Handla via amazon.com genom en transporttjänst.


Boxeez hette de, och priset står direkt på sidan, och blir mycket förmånligare än att köpa samma I sverige. En fläkt som kostar 4000 här kostar 2500 där ink moms, tull och deras frakt
Citera
2017-09-10, 14:46
  #715
Medlem
Vad är Amazon.co.uk support email? Hjälp!

Idag när jag försökte kolla mina beställningar på amazon.co.uk laddar inte sidan alls. Jag provar att öppna den i en annan browser o då laddar den fint, fast när jag loggar in fungerar det inte längre!? De jävlarna har även reserverat någon prime betalning som jag trodde jag sagt upp, fast det är ett annat problem.

Vet någon här vad deras support email är så jag kan kontakta dem och möjligtvis få hjälp?

Svar uppskattat !
Citera
2017-09-26, 01:18
  #716
Medlem
Efter att ha besökt Amazonbutiken vid Central Park i New York så har jag blivit frälst och övervägt ett prime-medlemsskap för bättre priser, snabbare frakt, storage, prime video osv.

Eftersom Amazon inte finns i Sverige blir det antingen .de eller .uk, men är det möjligt att som svensk att ta del av prime-medlemsskapet?
Citera
2017-09-27, 15:31
  #717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av travellern
Eftersom Amazon inte finns i Sverige blir det antingen .de eller .uk, men är det möjligt att som svensk att ta del av prime-medlemsskapet?

Tekniskt sett kan du teckna ett medlemsskap, men du kan inte ha det till något vettigt, d.v.s. rena pengar i sjön.
Citera
2017-09-27, 15:33
  #718
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Boxeez hette de, och priset står direkt på sidan, och blir mycket förmånligare än att köpa samma I sverige. En fläkt som kostar 4000 här kostar 2500 där ink moms, tull och deras frakt

Vad kostar samma fläkt på Amazon.de då? Allt är billigt om man jämför med Sverige så det är inte så meningsfullt. Om det är en fläkt som går på vanlig ström är det ju enbart Amazon.de som gäller eftersom man vill kunna plugga in den i ett svenskt eluttag.
__________________
Senast redigerad av flipkvist 2017-09-27 kl. 15:49.
Citera
2017-09-27, 17:13
  #719
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipkvist
Om det är en fläkt som går på vanlig ström är det ju enbart Amazon.de som gäller eftersom man vill kunna plugga in den i ett svenskt eluttag.

Om du tänker på en stickkontakt för jordat uttag, aka Schuko, så används den i stora delar av Europa idag. CEE 7/7 som passar både Schuko och franska uttag och är väldigt vanlig i Europa. Danmark, Irland, Italien, Malta, Cypern, Storbritannien och Schweiz är länderna som inte använder CEE 7/7-stickkontakter.

https://en.wikipedia.org/wiki/Schuko
Citera
2017-09-27, 20:00
  #720
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Om du tänker på en stickkontakt för jordat uttag, aka Schuko, så används den i stora delar av Europa idag. CEE 7/7 som passar både Schuko och franska uttag och är väldigt vanlig i Europa. Danmark, Irland, Italien, Malta, Cypern, Storbritannien och Schweiz är länderna som inte använder CEE 7/7-stickkontakter.

https://en.wikipedia.org/wiki/Schuko

Du har rätt, poängen var att det fungerar inte med Amazon.com eller Amazon.co.uk för liknande prylar. Oftast är det klart enklast (och billigast) att beställa allt med elkontakt från Amazon.de.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback