Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-22, 11:23
  #601
Medlem
No6s avatar
Jag har hittat en läskedryck som inte säljs i EU på amazon.com i 24-pack för 250-300 kr och skulle hemskt gärna vilja beställa detta. Har provat att gå enda fram till "place order" då står det att det kommer hosta nästan 2000 kr. Läste sedan detta:

"In other cases, they will ship to your country, but the cost is prohibitive. The solve these problems, international mail and package forwarding companies will provide you with a shipping address in the USA to which your mail or packages are delivered, and from there they will ship them to you at your own address in your own country. You can use this service with Amazon.com, eBay, Target, and any other place where you would shop online. "

Hur funkar detta?
Citera
2016-06-23, 15:56
  #602
Medlem
Jag vill beställa en Amazon Kindle Paperwhite, men det står att Amazon.co.uk inte levererar till Svergie!? Inte tyska motsvarigheten heller, men att amerikanska amazon gör det? Varför? Går det att göra det på något annat sätt eller är enda alternativet att beställa från USA?

Och i så fall, någon som beställt en kindle från USA? Hur gick det med frakt? Tull? Vad blev totalpriset?

Tacksam för svar!
Citera
2016-06-23, 18:36
  #603
Medlem
RonHowards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asmaangfo
Jag vill beställa en Amazon Kindle Paperwhite, men det står att Amazon.co.uk inte levererar till Svergie!? Inte tyska motsvarigheten heller, men att amerikanska amazon gör det? Varför? Går det att göra det på något annat sätt eller är enda alternativet att beställa från USA?

Och i så fall, någon som beställt en kindle från USA? Hur gick det med frakt? Tull? Vad blev totalpriset?

Tacksam för svar!

Både Komplett och Webhallen har väl Kindle Paperwhite om du vill köpa produkten utan krångel?
Citera
2016-06-26, 09:13
  #604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asmaangfo
Inte tyska motsvarigheten helle'(

Tyska Amazon levererar visst Paperwhite till Sverige. Välj "Ohne Spezialangebote" så går det finfint. Dessutom får du svensk laddare (Tyskland och Sverige har samma elkontakter och därför är Amazon.de i princip alltid bäst för Svenskar när det gäller elektronik).
__________________
Senast redigerad av flipkvist 2016-06-26 kl. 09:26.
Citera
2016-06-26, 09:16
  #605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonHoward
Både Komplett och Webhallen har väl Kindle Paperwhite om du vill köpa produkten utan krångel?

Om du inte råkar bo nära Webbhallens utlämningsställen så är det i princip identiskt förfarande att handla från Amazon.de som Webbhallen, så det är inget krångel.
Citera
2016-06-26, 09:20
  #606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6

"In other cases, they will ship to your country, but the cost is prohibitive. The solve these problems, international mail and package forwarding companies will provide you with a shipping address in the USA to which your mail or packages are delivered, and from there they will ship them to you at your own address in your own country. You can use this service with Amazon.com, eBay, Target, and any other place where you would shop online. "

Hur funkar detta?

Det är i princip alltid ett sämre alternativ att använda sig av forwarding-tjänster, men i detta fall kan det möjligen vara mer effektivt. Läsk väger mycket.

Vilken läsk gäller det?
Citera
2016-06-26, 12:55
  #607
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipkvist
Det är i princip alltid ett sämre alternativ att använda sig av forwarding-tjänster, men i detta fall kan det möjligen vara mer effektivt. Läsk väger mycket.

Vilken läsk gäller det?
Så det blir billigare att använda dessa tjänster, eller använder man det enbart för de produkter som INTE skickas utanför USA?

Koffeinfri Coca cola. Har kollat överallt i EU, finns ingenstans. Bara light-versionerna och jag vill inte dricka sötningsmedel.
Citera
2016-07-06, 19:26
  #608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Så det blir billigare att använda dessa tjänster, eller använder man det enbart för de produkter som INTE skickas utanför USA?

Koffeinfri Coca cola. Har kollat överallt i EU, finns ingenstans. Bara light-versionerna och jag vill inte dricka sötningsmedel.

Forwardingtjänster är bra för de produkter som inte skickas utanför USA (vilket är ovanligt). I just ditt fall kan det vara lönt att använda forwardingbolag, eftersom fraktpriset är så högt till Sverige. Företagen som säljer på Amazon använder samma transportbolag (t.ex. UPS) för alla varor, oavsett om det är beef jerky eller Coca Cola. Men det kommer inte bli billigt att transportera Coca Cola via ett forwardingbolag.
Citera
2016-07-10, 22:35
  #609
Medlem
Rembrandths avatar
Jag tänkte beställa några filmer från Amazon.co.uk, men jag tycker sidan är sjukt rörig... Måste man registrera ett kreditkort för att betala? Kan man inte bara betala med Paypal? Och varför står det ingenstans vad frakten kommer kosta? Tänkte beställa tre filmer som kostar mellan £1-£5 på DVD, från tre olika säljare om jag förstår allting rätt, men det stod ingen typ "totalsumma" någonstans...

Registrerade mig på sidan och gick hela vägen fram tills man skulle registrera kreditkort, sen vågade jag inte längre... Kan man åka på tullavgift och såna grejer?
Citera
2016-07-10, 22:51
  #610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Tänkte beställa tre filmer som kostar mellan £1-£5 på DVD, från tre olika säljare om jag förstår allting rätt, men det stod ingen typ "totalsumma" någonstans...

Jag har beställt från Amazon.co.uk flera gånger, men enbart produkter som skickas av Amazon själva. Beställer du från tre säljare så kan du ju bli tvungen att betala tre olika fraktavgifter, dock ska man se totalkostnaden innan man accepterar beställningen. Förutom eventuell växlingsavgift (om man väljer att betala med pund) så tillkommer inget (svensk moms är inräknad, och någon tull är det inte eftersom Storbritanninen fortfarande är med i EU). Tips filtera på Prime om du vill se sådant som Amazon skickar.
Citera
2016-07-23, 14:20
  #611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Och varför står det ingenstans vad frakten kommer kosta?

Registrerade mig på sidan och gick hela vägen fram tills man skulle registrera kreditkort, sen vågade jag inte längre...

Amazon omsätter nästan 1000 miljarder (en femtedel av Sveriges BNP) och deras affärsmodell bygger på att inget händer med kundernas kreditkort och att varan alltid kommer. Amazon är otroligt mycket större än t.ex. ICA. Vågar du använda kreditkortet på ICA? Paypal är osäkrare än Amazon, så om du vågar använda Paypal (eller ICA) vågar du använda Amazon.

Frakten kan du få fram efter att du skapat ett konto.
__________________
Senast redigerad av flipkvist 2016-07-23 kl. 14:27.
Citera
2016-08-01, 00:00
  #612
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipkvist
Amazon omsätter nästan 1000 miljarder (en femtedel av Sveriges BNP) och deras affärsmodell bygger på att inget händer med kundernas kreditkort och att varan alltid kommer. Amazon är otroligt mycket större än t.ex. ICA. Vågar du använda kreditkortet på ICA? Paypal är osäkrare än Amazon, så om du vågar använda Paypal (eller ICA) vågar du använda Amazon.

Frakten kan du få fram efter att du skapat ett konto.

Okej, tack så mycket för hjälpen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback