Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-08, 21:14
  #493
Medlem
Unbalanceds avatar
OK kan vara en dum fråga.
Men jag kikar på egenlska amazon (delvis amazon.co.uk) och hittar den produkt jag vill köpa och den säljs av företaget Natures Remedies.
Men företaget verkar ligga i USA om jag googlar. Skickas då varan jag köper från engelska amazon via företaget Natures Remedies från UK eller USA ?
Citera
2014-12-11, 23:53
  #494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
OK kan vara en dum fråga.
Men jag kikar på egenlska amazon (delvis amazon.co.uk) och hittar den produkt jag vill köpa och den säljs av företaget Natures Remedies.
Men företaget verkar ligga i USA om jag googlar. Skickas då varan jag köper från engelska amazon via företaget Natures Remedies från UK eller USA ?

För säljaren "Nature's Remedies" står det "Fulfilled by Amazon", vilket innebär att varan säljs av "Natures Remedies" men skickas av Amazon. Amazon skickar då från något av sina europalager (där "Natures Remedies" har sina varor).

Frakten brukar ta 5-7 dagar.
Citera
2014-12-13, 12:56
  #495
Medlem
kysstiarslets avatar
Om man beställer från Amazon.com. Vilket fraktföretag använder de då i Sverige DHL, Schenker, Posten, UPS?
Citera
2014-12-14, 16:05
  #496
Medlem
Citat:
Ett mjukvarufel i programvaran på e-handelsföretaget Amazons webbsida gjorde det i fredags möjligt att beställa varor för motsvarande 10 öre styck. Nu fruktar flera handlare konkurs.

http://www.dn.se/ekonomi/fel-pa-amaz...kopa-for-oren/
Citera
2014-12-14, 16:07
  #497
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kysstiarslet
Om man beställer från Amazon.com. Vilket fraktföretag använder de då i Sverige DHL, Schenker, Posten, UPS?

Som du kanske förstått så är Amazon.com en marknadsplats där Amazon garanterar leveransen. Olika säljare levererar med olika fraktbolag. Beroende på om du väljer snabbfrakt eller ej kan fraktbolaget variera. Om fraktbolaget är viktigt för dig kan du läsa på innan beställning. Tyvärr går det inte att ge ett så mycket bättre svar än så.

Som du kanske vet så finns det även amazon.co.uk och amazon.de, som ofta passar bättre för svenskar. De fungerar på samma sätt som Amazon.com, dock ligger de inom EU så tull & moms är redan pålagt. På Amazon.de ingår momsen alltid i priset.
__________________
Senast redigerad av flipkvist 2014-12-14 kl. 16:12.
Citera
2014-12-15, 03:30
  #498
Medlem
cykelsadels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kysstiarslet
Om man beställer från Amazon.com. Vilket fraktföretag använder de då i Sverige DHL, Schenker, Posten, UPS?

De använder sig av olika beroende vart den skickas ifrån.

Många gånger har jag beställt från co.uk och då har grejorna skickas med danska posten från tyskland hela vägen till Sverige (via postnord i Sverige) och andra gånger har det gått med DHL eller UPS hela vägen.

Från .com så har det mest gått via UPS.

Tänk på att Amazon har olika fraktalternativ. Supersaving är oftast via de lokala postföretaget medan de lite dyrare alternativen är med UPS/DHL osv.

Kolla gärna upp så de fraktar till Sverige. Annars finns Borderlinx som fixar det åt dig, men då är frakten på runt 500 kr.
Citera
2015-01-04, 22:18
  #499
Medlem
Tjackmosters avatar
Har Amazon gett upp sin etablering i Sverige eller vad? Kan bara hitta artiklar från april 2014 som beskriver hur detta är på väg att hända när som helst..
Citera
2015-01-20, 00:46
  #500
Medlem
Beställde nyss lite prylar ifrån amazon (Amazon som säljare och shipping), med express delivery. Hur lång tid brukar det ta?
Citera
2015-01-29, 18:01
  #501
Avstängd
Coolt det skulle va att vinna 1 timme shopping spree på amazon. Tar de studiebesök?
Citera
2015-02-07, 02:04
  #502
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Hej!

Nybörjare när det kommer till amazon. Har hittat en Seiko klocka som jag vill köpa men efter ha läst här så föredrar man den tyska versionen av amazon. Nu till "problemet". På vanliga amazon kostar klockan ca 150 $, men på den tyska så kostar den 233 €. Hur kan prisskillnaden vara nästan 1000kr?

Förstår att tullen är "betald" när det kommer till amazon.de men priserna skiljer väldigt mycket tycker jag.

Vilken sida ska jag satsa på?

Länkar:

http://www.amazon.com/Seiko-SSC081-A...f=swr_wa_1_ses

http://www.amazon.de/Seiko-Herren-Ar...ds=Seiko+solar
Citera
2015-02-14, 12:12
  #503
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Hej!

Nybörjare när det kommer till amazon. Har hittat en Seiko klocka som jag vill köpa men efter ha läst här så föredrar man den tyska versionen av amazon. Nu till "problemet". På vanliga amazon kostar klockan ca 150 $, men på den tyska så kostar den 233 €. Hur kan prisskillnaden vara nästan 1000kr?

Förstår att tullen är "betald" när det kommer till amazon.de men priserna skiljer väldigt mycket tycker jag.

Vilken sida ska jag satsa på?

Länkar:

http://www.amazon.com/Seiko-SSC081-A...f=swr_wa_1_ses

http://www.amazon.de/Seiko-Herren-Ar...ds=Seiko+solar


I det här fallet blir det billigare att beställa från Amazon.com. Kika alltid på Amazon.com, Amazon.co.uk och Amazon.de. Amazon.de är alltid bäst om du skall beställa något med elkontakt.
Citera
2015-03-23, 20:23
  #504
Medlem
Alecia79s avatar
Hej.

Jag har lite frågor ang Amazon.com som jag undrar någon kan hjälpa mig med.

Det är så att jag tänkte förbeställa några vinyler. Men vinylerna släpps vid olika datum, men från samma avsändare.

Så det jag undrar är, om jag förbeställer alla vinylerna nu, kommer jag då få vinylerna en o en när dom släpps eller kommer dom hålla alla vinylerna och sen skicka som ett stort paket?

Tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback