Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-09-30, 22:15
  #25
Medlem
Super-nekro-post, men skulle verkligen vilja få tag på en flaska Egger som ligger nära "originalet" man kunde köpa i Sverige kring 2000 (den som såldes finns nog inte längre), som en skojig present till en polare som fyller 35. Han bjöd mig på Egger från en lokalkiosk på Vaksala Torg i Uppsala när vi var unga. Vore så kul.

Har googlat en del men inte hittat, någon som vet vilket som är närmast originalet? Jag kommer bara ihåg att det stod på flaskan (ev på tyska) att den var brygd enligt de tyska renhetslagarna från 16-hundra någonting (vilket gav månget skratt eftersom den smakade mest skit/löddrigt)
Citera
2016-09-30, 22:16
  #26
Medlem
Glömde säga, jag är helt villig att spendera frakt från tyskland/österrike för en enda flaska, eftersom det är till en skämtsam present. Så om det finns någon Flashbackare där nere som vet att det går att få tag på vore det najs.
Citera
2018-08-08, 17:06
  #27
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Av någon anledning kom jag att tänka på dessa öl idag när jag gick hem från jobbet och kände suget efter en kall öl. Det var nästan alltid Egger man drack på somrarna innan man fyllt 18. Ack vilka minnen. Har produktionen av den ölen helt upphört?
Citera
2018-08-08, 21:58
  #28
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Av någon anledning kom jag att tänka på dessa öl idag när jag gick hem från jobbet och kände suget efter en kall öl. Det var nästan alltid Egger man drack på somrarna innan man fyllt 18. Ack vilka minnen. Har produktionen av den ölen helt upphört?

Du menar eggerer den finns på systemet 4,8-4,9% burk 33 cl helt okej förhållandevis billig en pilsner helt enkelt sen om den finns som extra stark, folköl, lättöl eller alkoholfri kan jag inte säga låter som om det är tyskt öl
Citera
2020-06-04, 21:55
  #29
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Många ungdomar drack den i berusningssyfte kring millenieskiftet.
Har inte sett dessa 3,5% flaskor på år och dagar, nån som vet nåt?
Jag har lite uppdaterad information om ölet Egger. Inte folkölet Egger som diskuteras här i tråden utan starkölsvarianten av Egger, Egger Original. Den har precis lanserats på Systembolaget (1 juni) och jag köpte en flaska häromdagen som jag just provat. En jättegod öl som direkt seglade upp som en favorit och som det lär bli många fler av framöver!

https://www.systembolaget.se/dryck/o...riginal-136003
__________________
Senast redigerad av Bdonk 2020-06-04 kl. 22:10.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback