2009-02-13, 03:12
Medlem
Som jag förstått det upplever de flesta människor ibland korta pulserande muskelsammandragningar i någon muskel emellanåt, vanligtvis i samband med att man ska sova. Känns ungefär som att det bubblar i låret eller vad det nu kan vara.

Även jag drabbas av detta emellanåt och normalt hjälper det av vända på sig för att det ska försvinna. Nu har jag dock fått en sådan här omgång ofrivilliga muskelsammandragningar som inte vill ge med sig. Aktuell kroppsdel är mitt ena knä, dels inuti och dels strax under på baksidan.
Det ter sig så att när jag har haft knäet i samma position, sittande eller liggande en stund så kommer efter ca 10sek-1min detta bubblande. Detta har nu pågått i snart 3 dygn och eftersom det är lite smått obehagligt har jag inte fått många timmars sömn under denna period.

Min fråga är om det finns något bra knep för att få detta att sluta?
Citera
2009-02-13, 04:29
Bannlyst
Slå hårt som fan där det bubblar.
Annars tycker jag personligen det är jävligt soft när det pulserar sådär
Citera
2009-02-13, 04:33
Medlem
Hårda slag är standardmetoden jag brukar använda men den vill inte göra jobbet den här gången.

Kan hålla med att det är lite småbehagligt när det kommer någon enstaka gång, men 3 dagar utan att få det att sluta är lite väl mycket. Speciellt när det ska sovas...
Citera
2009-02-13, 04:49
Medlem
Någon som kan förklara vad detta fenomen beror på egentligen?
Citera
2009-02-13, 06:23
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olldon
Slå hårt som fan där det bubblar.
Annars tycker jag personligen det är jävligt soft när det pulserar sådär

Offtop: Måste bara instämma här, tycker också att det är skönt när det pulserar så där!! Det är inte något obehagligt iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in