2009-02-13, 02:59
Bannlyst
Detta uppstår när jag har igång något spel+ventrilo. Funkar perfekt 30-60 minuter sen så får jag konstiga fpslagg i spelet, är 100% säker på att detta enbart händer när jag spelar med ventrilo.

Har testat installera senaste drivrutinerna till ljudkortet och mixtrat lite med inställningarna på ventrilo men har inte lyckats lösa problemet.

Ljudkortet jag har är integrerade i Gigabyte GA-EP35 har senaste drivrutinerna för moderkortet samt senaste Realtek High Definition.

Anledningen till att jag skriver i denna forumdelen är att problemet uppstod när jag började köra Vista. Är det någon som kan bjuda på en lösning?

Edit: Fpslagget fortsätter även när ventrilo och spelet stängs ner och menyerna i vista laggar.
Citera
2009-02-13, 06:12
Medlem
liquid childs avatar
Testa att köra både spelet och ventrilo som administratör, om du inte redan gör det. Brukar hjälpa mot de flesta vista-relaterade problem :3
Citera
2009-02-13, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av liquid child
Testa att köra både spelet och ventrilo som administratör, om du inte redan gör det. Brukar hjälpa mot de flesta vista-relaterade problem :3

Testade köra vent som admin, ska testa med både spelet och vent nu då och se om det gör skillnad. Det jobbiga är att jag måste vänta ca 1 timme för att se om det funkar :P
Citera
2009-02-14, 19:49
Bannlyst
Funkade inte med att köra som administratör. Lagget finns fortfarande kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in