Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-12, 18:20
  #1
Medlem
saddeststorys avatar
Har gått på ett sportgymnasium nu i 2 år, pallar inte idrotten mer så nu ska ja byta till ett IT gymnasium. Men jag missade dem preliminära valen med två dagar och jag får vänta tills den 15 april för omval. Men min SYO (som är lite efter) sa att jag söker som reserv och inte med mina grundskola betyg som är rätt så höga (265). Stämmer detta? Någon som vet?
Citera
2009-02-12, 18:23
  #2
Medlem
Coldons avatar
Om din SYO påstår det så antar jag att det stämmer. Det är väl ändå hans/hennes jobb att veta sådant?
Citera
2009-02-12, 18:26
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av saddeststory
Har gått på ett sportgymnasium nu i 2 år, pallar inte idrotten mer så nu ska ja byta till ett IT gymnasium. Men jag missade dem preliminära valen med två dagar och jag får vänta tills den 15 april för omval. Men min SYO (som är lite efter) sa att jag söker som reserv och inte med mina grundskola betyg som är rätt så höga (265). Stämmer detta? Någon som vet?


du söker kanske som reserv, men då måste ju dina betyg gå med, hur ska de annars kunna bedöma ?
eller hamnar reserver bara i en nummerlista ? det låter konstigt iaf ..
Citera
2009-02-12, 18:28
  #4
Medlem
Krusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americanviking
du söker kanske som reserv, men då måste ju dina betyg gå med, hur ska de annars kunna bedöma ?
eller hamnar reserver bara i en nummerlista ? det låter konstigt iaf ..

har för mig att man hamnar i en nummerlista
Citera
2009-02-12, 18:33
  #5
Medlem
_RHCP_s avatar
Du blir kanske satt som reserv för att de fyller sin kvot (hur många de tar in) med de som söker direkt från grundskolan (9an). Som reserv blir du ju liksom 1a, 2a reserv osv. baserat på dina betygspoäng, tror jag iaf.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback