2023-12-21, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantr
Jag menar bara att man inte skall göra någon annan röra av den, typ blanda i chili eller vad det nu kan vara!

På macka fungerar den utmärkt! Bara man låter makrillen vara som den är!

Men alla gillar ju olika!
Håller med, ville bara säkerställa!
Citera
2023-12-21, 05:36
Medlem
Hackad rå lök, hackad färsk chili och äta med ris, det är min melodi.
Citera
2023-12-21, 05:46
Medlem
Abbas i tomatsås är den absolut bästa. Direkt på knäckebröd eller på en pizza. Tyvärr är den jävligt dyr här i Finland (ca 30kr/burk) så jag brukar blanda med en burk från rainbow som är helt klart godkänd men till halva priset ungefär.
Citera
2023-12-21, 07:09
Medlem
Makrill i tomatsås blandat med majonäs samt valfri mängd worchestershiresås blir en jävla god röra som funkar så väl kall som att lägga på varma mackor med riven ost på
Citera
2023-12-21, 09:57
Medlem
Knarklangarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakbröte
Mitt tips är att lägga makrillen på valfri knäckebröd samt några stänk tabasco och smörgårdsgurka. Underbart.
Men det har blivit satans dyrt, ca 50 spänn för en trippel konserv. ICAs är bäst men har inte provat andra märken.

Fy fan vad härligt och se att där finns fler där ute! i 20 långa år så har jag ätit mästar makrill på wasa sport's knäckebröd, alltid med några stänk habanero tabasco och majonnäs på.

Till det skivad lök eller gurka on top, några gröna oliver åt sidan och ibland små champinjoner.

Har till och med ugnsrostat chilifrukter och infusat det med sol de fleur, handplockad salt från franska kusten för att strö över.

Så jävla gott!

Men nu får man ta ett blanco lån för att ha råd med makrill.

Rockar en del sill nu på knäckemackan under julen, givetvis fullbombade med tabasco.
Citera
2023-12-21, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.M.S.I.
Är bäst baserat på vilka kriterier? När du inte testat andra?

Jag gillar Saeby i rund burk. Och har testat andra märken.

Gör numer "falsk krabba" ibland. Dvs 1 burk, 1 gul lök , lite fryst dill, några msk majonnäs, ett par ägg, svartpeppar och salt. Mosa ihop. Låt stå kallt gärna några timmad. Sjukt gott på knäckebröd

Smakar det ungefär som krabba då?
Citera
2023-12-21, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kockponcher
Smakar det ungefär som krabba då?

Kan inte minnas om jag ätit krabba... men det kallas så i recept som florerar på nätet.
Citera
2023-12-22, 08:52
Moderator
manamanahs avatar
Trådar sammanfogade.

Mod.
Citera
2023-12-22, 09:00
Medlem
3Godisars avatar
Önskar de kunde göra burkarna hälften så stora... vill inte ha så j-a mycket, och det blir slabbigt att spara på.

Perfekt mellanmål eller om man inte orkar laga lunch. Knäckebrö ska det vara.
Citera
2023-12-27, 01:37
Medlem
Inte tänkt på att man kan vara så kreativ med makrillen, majonnäs lät trevligt det ska jag testa
Citera
2023-12-27, 01:50
Medlem
Lailatjejs avatar
Det är ju så sabla dyrt bara.
Citera
2023-12-29, 20:54
Medlem
Stakbrötes avatar
Köpte mig ett 3-pack makrill i tomatsås idag. Fy fan vad jag njöt när jag satte tänderna i Wasa-knäcket!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in