2009-02-13, 23:24
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCheeba
Vad har ni för trix för att hålla sprättet stånget?
sprättet kommer normalt när locket lossnar från burken. jag lossa locket tills det nästan lossnar, sedan ta tag i locket så nära burken som möjligt genom att hålla i kanterna mellan tumme och pekfinger. sen kan man enkelt vrida/vricka locket utan att den skjuter iväg som en fjäder.
Citera
2009-02-13, 23:26
Medlem
MrCheebas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
sprättet kommer normalt när locket lossnar från burken. jag lossa locket tills det nästan lossnar, sedan ta tag i locket så nära burken som möjligt genom att hålla i kanterna mellan tumme och pekfinger. sen kan man enkelt vrida/vricka locket utan att den skjuter iväg som en fjäder.

EUREKA!
Citera
2009-02-13, 23:28
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCheeba
EUREKA!
inte rocket science direkt
Citera
2009-02-13, 23:30
Medlem
MrCheebas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
inte rocket science direkt

You are a great makrill scientist!
Citera
2009-02-13, 23:42
Bannlyst
Ni som övermanar stundens begär och inte äter upp all makrill direkt utan istället sparar lite för att kunna göra framtida mackor lyckliga, hur konserverar ni makrillen?
Jag själv brukar ta lite aluminiumfolie och så gott som svepa helt runt för att försäkra mig om att inga smaker smiter iväg så att min nästkommande makrillsmörgås blir lika angenäm som den föregående. Detta resulterar dock ofta i att det blir en liten bula av aluminiumfolie på undersidan och riktigt regniga dagar kan detta leda till en mindre katastrof då burken ligger snett i kylen och den ack så viktiga tomatsåsen söker lycka på andra platser utanför burkens fyra väggar.
För att kunna säkra makrillens fortsatta välstånd ber jag er frälsta att bidra med era idéer och tankar angående detta ämne.
Citera
2009-02-13, 23:59
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredron
Ni som övermanar stundens begär och inte äter upp all makrill direkt utan istället sparar lite för att kunna göra framtida mackor lyckliga, hur konserverar ni makrillen?
Jag själv brukar ta lite aluminiumfolie och så gott som svepa helt runt för att försäkra mig om att inga smaker smiter iväg så att min nästkommande makrillsmörgås blir lika angenäm som den föregående. Detta resulterar dock ofta i att det blir en liten bula av aluminiumfolie på undersidan och riktigt regniga dagar kan detta leda till en mindre katastrof då burken ligger snett i kylen och den ack så viktiga tomatsåsen söker lycka på andra platser utanför burkens fyra väggar.
För att kunna säkra makrillens fortsatta välstånd ber jag er frälsta att bidra med era idéer och tankar angående detta ämne.
tomat äter aluminium till frukost, använd inte det. du behöver inte täcka burken alls, jag tvivlar på att hållbarheten förlängs nämnvärt, den hinner knappast torka mycket.
Citera
2009-02-14, 12:31
Medlem
zepofans avatar
Spara aldrig mat i en öppnad konservburk! Lägg över i en plastburk med lock så håller det sig mycket bättre.
Citera
2009-02-14, 12:34
Medlem
BRFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Spara aldrig mat i en öppnad konservburk! Lägg över i en plastburk med lock så håller det sig mycket bättre.

Det sker väll en oxidation när insidan på burken exponeras för luften, vilket leder till att det bildas något giftigt ämne? Det är i alla fall vad jag har hört.
Citera
2009-02-14, 14:15
Medlem
BRFs avatar
Jag sitter nu med den påstått delikata fisken framför mig och tänker nu få en egen uppfattning om saken. När jag tänker efter så har jag, under min barndom, sett dessa burkar inslagna i röd plast ganska frekvent men aldrig provat själv. Sitter nu med dessa fiskbärare:
  • Rostat bröd
  • Wasa sport
  • Julknäcke

Återkommer om ett tag då alla är provsmakade med en objektiv recension av detta experiment.
Citera
2009-02-14, 14:28
Medlem
Litet gult djurs avatar
Det är ju stora skillnader på märke och märke, vilka är favoriterna?
Citera
2009-02-14, 15:35
Medlem
BRFs avatar
Halleluja, jag är frälst! Det var bland det godaste jag någonsin haft på mackan! Pastorn, komfrimera mig!
Jag åt som sagt makrillen på följande bröd: Rostat bröd, Wasa sport, Julknäcke. Detta kan jag vittna om:
Rostat bröd och makrill
Detta var en helt okey kombination, dock blev det hela ganska torrt.
Wasa Sport och makrill
Detta var himmelriket för smaklökarna, kändes som att slicka på Sankte Per själv! Långt över förväntan.
Julknäcke och makrill
Nu vet jag inte hur jag ska beskriva detta, det var ännu godare än Wasa sport. Koncentrerat paradis reda att inmundiga på mindre än en minut.

Summering: Jag måste till någon matvarubutik och inhandla dessa himmelska fiskar.
Citera
2009-02-14, 15:41
Medlem
MrCheebas avatar
Julknäcke?
Det skall testas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem