Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-10, 16:19
  #4933
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q1986
Har tagit Ritalin ett par dagar och gör det främst för plugg och att tappa några extra kilon gör ju bara bonus.

Vilket sätt är bäst att inta det? (har kapslar)

maxdos dag?

Beror på om du vill få ett rus .
Om inte ta kapslarna som dom är
och vill du få ett rus så ta ur kulorna från kapseln
och krossa. Sedan bara snortar du pulvret.
När jag hade de utskrivet så hade jag 120 mg per dag som maxdos.


Good luck
Citera
2018-10-10, 16:33
  #4934
Medlem
Q1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlajnz
Beror på om du vill få ett rus .
Om inte ta kapslarna som dom är
och vill du få ett rus så ta ur kulorna från kapseln
och krossa. Sedan bara snortar du pulvret.
När jag hade de utskrivet så hade jag 120 mg per dag som maxdos.


Good luck

Tack
Citera
2018-10-13, 12:51
  #4935
Medlem
Troubleholders avatar
Tjena. Ska börja på Ritalin nu i veckan som kommer mot adhd. Har tagit tjack förut men varit ren nu typ 3 månader då jag inte haft ekonomin på min sida.

Hur är Ritalin ruset jämfört med tjack?

Råkar man ut för samma tjackballe och kåthet som vanligt tjack?

Rekommenderad rus dos?

Går det att dricka utan att bli full som med tjack?

Ganska korkade frågor men är helt ny på denna fronten och har gått igenom typ 4-5 sidor utan några riktigt konkreta svar.

Mvh
Citera
2018-10-16, 19:39
  #4936
Medlem
Troubleholders avatar
Någon?
Citera
2018-10-16, 20:20
  #4937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troubleholder
Tjena. Ska börja på Ritalin nu i veckan som kommer mot adhd. Har tagit tjack förut men varit ren nu typ 3 månader då jag inte haft ekonomin på min sida.

Hur är Ritalin ruset jämfört med tjack?

Råkar man ut för samma tjackballe och kåthet som vanligt tjack?

Rekommenderad rus dos?

Går det att dricka utan att bli full som med tjack?

Ganska korkade frågor men är helt ny på denna fronten och har gått igenom typ 4-5 sidor utan några riktigt konkreta svar.

Mvh

Ruset liknar mer kokain än tjack. Det omvandlas till etylfenidat när man dricker, googla det så får du svar ang etylfenidat.
Krossa och snorta för rus. När jag gick på ritalin så tog jag 120mg för rus dos. Testa dig fram.
Citera
2018-10-17, 17:25
  #4938
Medlem
Käkat concerta några månader nu upplever att jag är 100 gånger piggare inte behöver sova på dagarna efter jobb eller halva helgen. Men att komma igång är lika dåligt som innan att fastna och inte kunna ta tag i saker finns det någon medicin som kan hjälpa mot att "komma igång" ? ska träffa min läkare om några veckor och eventuellt höja concerta från 36 till 54, mg. Kanske prova något som får mig att få saker att bli av ?
Citera
2018-10-19, 17:27
  #4939
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troubleholder
Tjena. Ska börja på Ritalin nu i veckan som kommer mot adhd. Har tagit tjack förut men varit ren nu typ 3 månader då jag inte haft ekonomin på min sida.

Hur är Ritalin ruset jämfört med tjack?

Råkar man ut för samma tjackballe och kåthet som vanligt tjack?

Rekommenderad rus dos?

Går det att dricka utan att bli full som med tjack?

Ganska korkade frågor men är helt ny på denna fronten och har gått igenom typ 4-5 sidor utan några riktigt konkreta svar.

Mvh
ruset är stor skillnad på, inte alls likt bums. Det blir inte den lunga sköna kicken som man får på tjack utan ett mer stressigt rus som inte är för alla. Och ja man blir kåt och kuken drar ihop sig. Sen får du prova dig fram vad du tycker är en bra dos för att bli kickad, men minst 120mg nasalt är en bra start dos, och som med alla cs så ökar alkohol toleransen, så man får dricka en del för att bli full. Hoppas mina svar ger dig nån klarhet
Citera
2018-10-19, 17:58
  #4940
Medlem
Troubleholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zemp
ruset är stor skillnad på, inte alls likt bums. Det blir inte den lunga sköna kicken som man får på tjack utan ett mer stressigt rus som inte är för alla. Och ja man blir kåt och kuken drar ihop sig. Sen får du prova dig fram vad du tycker är en bra dos för att bli kickad, men minst 120mg nasalt är en bra start dos, och som med alla cs så ökar alkohol toleransen, så man får dricka en del för att bli full. Hoppas mina svar ger dig nån klarhet

Tack och bock
Citera
2018-10-19, 18:55
  #4941
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troubleholder
Tack och bock
Lugnt. Vad tycker du om det då? Antigen älskar man det eller så hatar man det haha
Citera
2018-10-20, 13:01
  #4942
Medlem
Troubleholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zemp
Lugnt. Vad tycker du om det då? Antigen älskar man det eller så hatar man det haha

Läkaren var sjuk så min tid blev inställd

Så fått tid i slutet av denna vecka som kommer.

Är själv en gammal tjackare (läs mina inlägg) så hoppas väl på någon form av eufori rus även fast jag vet att man inte ska jämföra tjack med Ritalin. Hoppas på den klassiska tjackballen också då jag hamnade i nattklubb och runk träsket

Jag vill ta dom för att det behövs såklart men det är ju en bonus om man blir lite tjackad.

Förresten, hur är ruset om man snortar/bombar ca 120mg och sedan dricker? Är ruset värt det, eller ska man satsa på tjack om man nu ska ut på nattklubb?
Citera
2018-10-22, 16:44
  #4943
Medlem
Efter utredning så fick jag diagnosen ADD och fick därmed Concerta utskrivet. Jag skulle börja med 18mg och jobba mig upp till en dos jag kände bekväm med. Kom upp till 72mg och det kändes för högt då jag fick hjärtklappningar och ännu svårare att sova så nu är jag nere på 54mg.

Ett problem som uppstått dock är att mycket ljud jag hör repeterar jag i huvudet. Främst är det låtar/refränger som sätter sig i skallen som inte försvinner på flera timmar. Det här sker varje dag, flera gånger om. Är det bara ovanan av Concerta och kan jag hoppas att det går över? Jag är väldigt lugn och seg utan Concerta så jag blir ju mera "speedad" av den och tänker mycket mer.
Misstänker att nikotin också påverkar mycket eftersom jag även märker av lite "tjackballe".

Jag borde egentligen prata med min läkare men då besöken är ganska dyra så tänkte jag att det inte skadar att fråga här först.
Citera
2018-10-22, 19:27
  #4944
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiLL38R0R
Efter utredning så fick jag diagnosen ADD och fick därmed Concerta utskrivet. Jag skulle börja med 18mg och jobba mig upp till en dos jag kände bekväm med. Kom upp till 72mg och det kändes för högt då jag fick hjärtklappningar och ännu svårare att sova så nu är jag nere på 54mg.

Ett problem som uppstått dock är att mycket ljud jag hör repeterar jag i huvudet. Främst är det låtar/refränger som sätter sig i skallen som inte försvinner på flera timmar. Det här sker varje dag, flera gånger om. Är det bara ovanan av Concerta och kan jag hoppas att det går över? Jag är väldigt lugn och seg utan Concerta så jag blir ju mera "speedad" av den och tänker mycket mer.
Misstänker att nikotin också påverkar mycket eftersom jag även märker av lite "tjackballe".

Jag borde egentligen prata med min läkare men då besöken är ganska dyra så tänkte jag att det inte skadar att fråga här först.
Fråga gärna i (FB) Den stora tråden om Cs-läkemedel som Ritalina, Metamina, Concerta med flera. istället. I det här delforumet diskuteras rekreationellt bruk snarare än medicinskt dito.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback