Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-12, 23:30
  #3769
Medlem
Concerta

Tjena tjena, till en början när jag började med concerta mot min adhd för ca 3 år sen så blev jag lugn och lite "slö" av den.
Nu nåra år senare när jag börjat igen blir jag fett speedat, tjackrus nästan, kan absolut inte sitta still osv.. undrar varför jag mitt iallt har blivit EXTREMT SPEEDAD av den när jag förut blev slö?
Tacksam för svar.

Sen undrar jag om de finns någon som får nån slags medecin mot när concertan går UR KROPPEN?
har problem med det och för extrem AT när den går ur, så är nyfiken om de finns nån som har fått utskrivet nåt mot just AT:n?

Taack Taaack för svar puss
Citera
2015-03-13, 00:14
  #3770
Medlem
Nån som får något utskrivet mot när concerta går ur? Isåfall vad? ✌
Citera
2015-03-13, 03:39
  #3771
Medlem
Leahnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanishwtf
Nån som får något utskrivet mot när concerta går ur? Isåfall vad? ✌

"Ät och drick ordentligt med vätska"

Haha nä men tar Mirtazapin för sömnen, funkar iaf för mig nog konstigt också som landning efter Ritalin i mitt fall. Aptit och t.o.m pupillerna blir normala(re).
Citera
2015-03-13, 21:41
  #3772
Medlem
PureRuperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanishwtf
Nån som får något utskrivet mot när concerta går ur? Isåfall vad? ✌

Ritalin/medikinet kan läkarna skriva ut ibland för att dämpa kraschen... Det och diverse saker för att sova på är det enda jag kommer på nu.

Ni som "bombar" concerta (eller vad man ska kalla det). Hur gör ni för att slippa ATn?
Citera
2015-03-14, 13:55
  #3773
Medlem
Crywolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crywolf
Hej, nu såhär på kvällen så kryper det i kroppen på mig efter jag har använt min medicin.
Känns som det är kryp utanpå huden och jag oroar mig för att det kommer bli en sömnlös natt.
Har ni tips hur jag ska bli av med detta direkt?
Har inga lugnande mediciner osv.

Det känns som det är kryp på huden och det gör mig äcklad..
Tacksam för ett fort svar!


Blev samma sak inatt. Har dygnat nu, blir det mycket värre om jag tar mer doser innan sömn?
Hatar att jag får sånt här att allt kryper, vill verkligen få det att försvinna. Min kompis får aldrig såhär även om han racear på metyl.
Kan man träna bort sånt här?...
Har inte kunnat sovit på 5h för att det har varit kryp i kroppen så mycket.


Hjälper magnesium? isåfall hur många? Har en hel burk med 300mg.
__________________
Senast redigerad av Crywolf 2015-03-14 kl. 14:12.
Citera
2015-03-14, 14:27
  #3774
Medlem
Hatar också Ritalin, får världens hallicar och ser kryp och konstiga saker överallt.. läste om dom som sa att ta 3 lös upp och ta iv skulle va underbart, Nej fy fan.. Men vad är standard priset på 40 mg kapslarna?
Citera
2015-03-14, 23:07
  #3775
Medlem
DHDAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foten87
Hatar också Ritalin, får världens hallicar och ser kryp och konstiga saker överallt.. läste om dom som sa att ta 3 lös upp och ta iv skulle va underbart, Nej fy fan.. Men vad är standard priset på 40 mg kapslarna?


Det beror väl på vart du bor och hur desperat köparen är. En bekants bekant köpte 15*20mg Medikinet för 800:- men skulle nog säga att dem flesta anser att 1kr/mg är ett okey pris..

Men har hittat tjusningen med detta och 4dagar i rad med sista dagen som jag är vaken 24h+ och det funkar väldigt bra om man gör såhär..
Citat:
Ursprungligen postat av Crywolf
Hjälper magnesium? isåfall hur många? Har en hel burk med 300mg.
För krypningarna (o dem andra ROLIGA effekterna) som kan komma när det börjar gå ur så har jag märkt att lergigan 25mg hjälper mig att få ro när det är dags att gå till sängs, får även Citalopram för mina humörsvängningar som underlättar oron. Men det som verkar vara det bästa är nog Magnesium tillskott som jag tar med Vitamin B Forte tillskott (upptagningen av Magnesium blir bättre). Tar 750mg Magnesium varje dag med 1 Vit B, och när jag har "kört" så brukar jag ta 500mg till när det börjar dra sig mot läggdags och ev en till Vit B om jag kommer ihåg. Det är så individuellt med magnesiumet. http://www.halsosidorna.se/Magnesium.htm En "bra att veta" sida om magnesiumbrist.

Hoppas jag inte bara var jobbig och att ni fick lite hjälp med. Sista dagen jag "rejsar" idag haha, så drog i mig rejält för en 24-30h åkning
__________________
Senast redigerad av DHDA 2015-03-14 kl. 23:13.
Citera
2015-03-17, 01:19
  #3776
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DHDA
Hej!

Har en fråga ang. överdosering, idag vid 09.30 intog jag 200mg medikinet med modifierad frisättning.
Bör det vara någon fara att inta samma mängd eller eventuellt mer nu ?=) Samma sort ofc.

Det skulle vara trevligt med snabba svar.


Intog dessa oralt i förmiddags, utan att tugga eller ta isär kapslarna. Nu tuggade jag 7 och svalde 3. Har dock 5 kvar.

200mg är rätt mycket, tycker det brukar räcka med 60 för ett bra rus en natt. En maxdos enligt läkarna är 60mg per dygn, men det är ju många som tar mycket mer än så. Men var försiktig.
Citera
2015-03-17, 01:23
  #3777
Medlem
IIIDraculs avatar
Vill bara skriva och vara social på natten här. Så bara checkar med er andra med medikinet, kapslarna.

Brukar ni känna att det gör ovanligt obehagligt ont i skallen efter att ni tagit mycket? Som huvudvärk fast som det känns mer, annorlunda,som om det är nåt slags konstigt tryck i hjärnan av för mycket mg. ? Jag har tagit 80 mg nu på kvällen. Skakar med benen och näsan blöder. Har fått en avsugning men kunde inte komma och nu bara blir det värre. Känner den där ångesten krypa fram.
Citera
2015-03-17, 02:07
  #3778
Medlem
sorry om jag drar ner stämningen

har missbrukat denna drog ritalin i cirka 8 månader(med korta avbrott) cirka 200 mg per dag. någon som gått på detta länge(snortat) som kan beskriva hur han/hon mår?

känner mig själv ganska seg och allmän uttråkad/deppig
Citera
2015-03-17, 02:14
  #3779
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoftzoloft
sorry om jag drar ner stämningen

har missbrukat denna drog ritalin i cirka 8 månader(med korta avbrott) cirka 200 mg per dag. någon som gått på detta länge(snortat) som kan beskriva hur han/hon mår?

känner mig själv ganska seg och allmän uttråkad/deppig

Vill också veta. Knarkar rita och medikinet dagligen nu. Har ju inte alltid råd med tjack. Undrar om det är farligt i längden. Inte tänkt på långvariga effekterna av medicinpundandet
Citera
2015-03-17, 02:21
  #3780
Medlem
Leahnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoftzoloft
sorry om jag drar ner stämningen

har missbrukat denna drog ritalin i cirka 8 månader(med korta avbrott) cirka 200 mg per dag. någon som gått på detta länge(snortat) som kan beskriva hur han/hon mår?

känner mig själv ganska seg och allmän uttråkad/deppig

Jag har utskrivet 100mg/dag, men brukade köra 200-300 en dag, litet uppehåll osv osv. Senaste tiden drar jag dock i mig tvåveckorsdoser på några dagar. (Sist 1400mg på 2,5dygn )

Min näsa är småttblodig hela tiden, humöret helt åt helvete när jag är utan +2 dagar, men annars märker jag ingen särskild förändring. Ingen aning om det var ett svar på din fråga men, det var det troligtvis inte

Mvh Leahna
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback