Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-31, 09:11
  #3217
Medlem
spygirls avatar
tog 12 piller á 18mg i morse, har gått över en timme nu och känner absolut noll

har även provat att tugga o svälja den vita delen.
varför händer inget?

tar även sertralin 100mg dagligen
Citera
2014-03-31, 17:27
  #3218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roslagsbanan
Tack! Det låter rimligt. Tycker att den här tråden har en bra andel av adhd brukare med djup erfarenhet och kunskap om preparatet men, visst, medicin/psykofarmaka kanske är mer lämpliga i framtiden. Min egen erfarenhet var väl kanske mer i ruskategorin. Kunde verkligen inte föreställa mig att en så låg dos skulle ha så stark effekt, men vad vet jag.

Beträffande effekt så låter det du säger väldigt sant. Förväntningen skall alltså vara att den hjälper till på något positiv sätt men inte att den gör underverk på alla fronter. Ökad fokus är ju bra men frågan är vad det är värt om man fokuserar på fel saker. Vi ger det 3-4 veckor så får vi se hur det ser ut då. Läkaren återkom f.ö. och bekräftade att det kan finnas en genetisk komponent och att familjemedlemmar kan påverkas på samma sätt men det beror delvis på om de har liknande underliggande problem.

Jo det har du nog rätt i att det finns, du har ju fått hyggliga svar så summa summarum var det väl en bra idé att skriva här Fick ungefär samma känsla första gången jag tog det också. Rätt rusig känsla till en början, men sen blev det sjukt jobbigt under några timmar.

Håller tummarna för att det hjälper på ett bra sätt och att det överväger eventuella sämre bieffekter! Jo jag antar att det är så. Någon som inte har problematiken kan ju bli rätt speedad av substansen medan någon med ADHD snarare blir lugn. Så får man liknande effekt så kan det som du säger tyda på att det finns samma underliggande problematik (sen behöver den ju inte vara så pass stor att den kräver någon slags medicinering förstås ). Hursomhelst, lycka till!
Citera
2014-04-01, 01:16
  #3219
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spygirl
tog 12 piller á 18mg i morse, har gått över en timme nu och känner absolut noll

har även provat att tugga o svälja den vita delen.
varför händer inget?

tar även sertralin 100mg dagligen

Tjejer brukar ofta få utebliven effekt av droger eftersom de inte äter mat. De saknar alltså de byggstenar (aminosyror, mineraler, vitaminer, spårämnen) som kroppen behöver för att tillverka de signalsubstanser som ger sköna känslor.
Börja ät mat så kommer du få rus av droger.
Citera
2014-04-01, 18:42
  #3220
Medlem
masterior26s avatar
Fungerar medikinet likadant som ritalin eller är det någon skillnad på dom 2?
Citera
2014-04-01, 20:33
  #3221
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Tjejer brukar ofta få utebliven effekt av droger eftersom de inte äter mat. De saknar alltså de byggstenar (aminosyror, mineraler, vitaminer, spårämnen) som kroppen behöver för att tillverka de signalsubstanser som ger sköna känslor.
Börja ät mat så kommer du få rus av droger.

Japp. Tjejer har konstant depression och hjärtproblem eftersom dom inte har någon serotonin eller någon endorfin i kroppen. Dom har ju ingen tarmrörelse heller med den logiken.

Tjejer kan inte känna lycka.
Citera
2014-04-01, 20:37
  #3222
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Fungerar medikinet likadant som ritalin eller är det någon skillnad på dom 2?
Min lillebror får medikinet,jag får ritalin och har testat käka medikinet ibland istället för ritalin och märker ingen skillnad alls men de är väl lite olika från person till person,ingen utav dom är ju depo (som concerta)
Citera
2014-04-01, 20:52
  #3223
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwirlyShirley
Japp. Tjejer har konstant depression och hjärtproblem eftersom dom inte har någon serotonin eller någon endorfin i kroppen. Dom har ju ingen tarmrörelse heller med den logiken.

Tjejer kan inte känna lycka.

Här är du något på spåren, har inte riktigt tänkt så långt än men när du säger det så stämmer det ju. Tjejer letar alltid efter något som ska göra dom "hela", om det så är nya kläder, smycken, en pojkvän, vänner med status. De är oftast väldigt sorgsna, ledsna och griniga om det inte är fest och ofta blir de ledsna då med och börjar gråta eftersom de inte får effekt av alkoholen. Verkar som de har konstanta näringsbrister.
Det är många som säger att tjejer är hjärtlösa med så det går nog bra ändå.

Har läst att kroppen kan skapa egna enkefaliner, dynorfiner och sånt i små mängder för att klara att liksom hålla igång maskinen, men inte för att den ska gå bra.
Citera
2014-04-01, 23:33
  #3224
Medlem
spygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Här är du något på spåren, har inte riktigt tänkt så långt än men när du säger det så stämmer det ju. Tjejer letar alltid efter något som ska göra dom "hela", om det så är nya kläder, smycken, en pojkvän, vänner med status. De är oftast väldigt sorgsna, ledsna och griniga om det inte är fest och ofta blir de ledsna då med och börjar gråta eftersom de inte får effekt av alkoholen. Verkar som de har konstanta näringsbrister.
Det är många som säger att tjejer är hjärtlösa med så det går nog bra ändå.

Har läst att kroppen kan skapa egna enkefaliner, dynorfiner och sånt i små mängder för att klara att liksom hålla igång maskinen, men inte för att den ska gå bra.

du borde skriva en bok
Citera
2014-04-02, 00:49
  #3225
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Här är du något på spåren, har inte riktigt tänkt så långt än men när du säger det så stämmer det ju. Tjejer letar alltid efter något som ska göra dom "hela", om det så är nya kläder, smycken, en pojkvän, vänner med status. De är oftast väldigt sorgsna, ledsna och griniga om det inte är fest och ofta blir de ledsna då med och börjar gråta eftersom de inte får effekt av alkoholen. Verkar som de har konstanta näringsbrister.
Det är många som säger att tjejer är hjärtlösa med så det går nog bra ändå.

Har läst att kroppen kan skapa egna enkefaliner, dynorfiner och sånt i små mängder för att klara att liksom hålla igång maskinen, men inte för att den ska gå bra.


Nej. Inga endorfiner alls.
Citera
2014-04-02, 08:52
  #3226
Medlem
who-s avatar
Kan jag ta en lina ritalin när tramadolet jag ätit går ur? Tog det för 6-7 timmar sedan.

Mvh
Citera
2014-04-02, 14:16
  #3227
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Kan jag ta en lina ritalin när tramadolet jag ätit går ur? Tog det för 6-7 timmar sedan.

Mvh

Ja det är inga problem.
Citera
2014-04-02, 15:40
  #3228
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Ja det är inga problem.

Gick hur fint som helst! Snart blir det att ta tramadol
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback