• 2
  • 3
2009-02-11, 19:38
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Ja, jag skär minutiöst bort allt fett. Låter i stället marinaden safta till köttet.

Ok ja för man vill inte ha fettsmaken och de bitarna i munnen men saftigheten vill man ju ha.

Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Hm, det måste vara kanongott med renskav och de tillbehören du nämner. Var köper du renskav?

~Paul~

När jag bodde i Stocholm brukarde jag handla i butiken nedan men nu var det länge sen jag hade ren. I Malmö finns ett ställe som har vilt nära konserthuset men jag minns varken vad de heter eller vilken gata det är. Annars handlar jag mest på Ica och tycker deras frysta varienter fungerar om jag inte ska laga typ helgmiddag och anstränga mig lite extra.

www.renprodukter.se
Citera
2009-02-11, 19:44
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Ok ja för man vill inte ha fettsmaken och de bitarna i munnen men saftigheten vill man ju ha.

När jag bodde i Stocholm brukarde jag handla i butiken nedan men nu var det länge sen jag hade ren. I Malmö finns ett ställe som har vilt nära konserthuset men jag minns varken vad de heter eller vilken gata det är. Annars handlar jag mest på Ica och tycker deras frysta varienter fungerar om jag inte ska laga typ helgmiddag och anstränga mig lite extra.

www.renprodukter.se
Tack för länken! Jag bor i Göteborg, så jag får väl åka till ICA Maxi och kolla in deras utbud.

Precis som du säger. Fettet i samband med kebab är inte gott. Mitt nästa projekt är att laga kebab på strutskött.

~Paul~
Citera
2009-02-12, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Skär du bort fettet eller?

Kom på att jag brukar göra som en kebabsallad på renskav. Köp den frysta varienaten och stek den med massa kryddor. Skär olika salladsorter och grönsaker på ett fat och ös över det varma köttet. Till det en vitlökssås och en tomatbaserad. Supergott och jättenyttigt.

Det lät ju riktigt gott! har du nått recept på det? ;D Kommer förmodligen att köra på älgkött, det är riktigt gott till de mesta rätterna med kött i
Senast redigerad av VuLou 2009-02-12 kl. 00:12.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in