Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-07, 07:53
  #385
Medlem
Cherie-xxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
direkt efter mordet så stack familjen till Danmark, de hade visst sina släktingar där.
Så de avtjänar fortfarande sina straff?

Flickan däremot, vem vet var hon finns. Förfärligt, och relativt tyst om detta mordet. Inte lika stor uppståndelse som om när Pela eller Fadime blev mördad.
Tänker att det här med att slakta en kille, kanske är mer förekommande än vi förstått, bakom alla mord på unga killar kanske döljer sig just liknande hedersproblematik. Dessutom tillhörde Abbas en lägre samhällsklass
än flickans familj.
Kanske var han hazar. Men han såg inte direkt ut som dem.

Tjejen var definitivt hazar och jag tror Abbas också var det. Först tänkte jag att han var tadjik, men jag blev lurad av frisyren. Hazarakillar brukar typ ha K-popfrisyr och vara trendiga i allmänhet. Men sen kom jag på att detta ju hände för länge sen. Men man ser de typiska vackra hazaradragen om man tittar noga.

I alla fall... tjejen var med största sannolikhet från en motsvarighet till vår "adelsklass", en sk Seyed/Sayed. Jag har lite koll på betydelsen av detta inom shiakulturen då jag har många vänner från Afghanistan och Iran. Vissa äldre bryr sig mkt om detta, medan de flesta under 45-50 skiter i det. I alla fall de jag känner, men de är inte religiösa.

Föräldrarna tyckte nog inte att han dög och att det var skam att hon vågade välja kille själv. Så hemskt.
__________________
Senast redigerad av Cherie-xx 2022-07-07 kl. 08:10.
Citera
2023-09-26, 06:38
  #386
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Var bor sonen?

Bor dessa farliga vidriga människor kvar i norden? Går det att kolla upp något?

Är intresserad av att veta vad dessa avskum gör idag.


Ni kan aldrig gissa Vad mitt norra öga skådat.
Citera
2023-10-12, 20:33
  #387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjockisHarald
Ni kan aldrig gissa Vad mitt norra öga skådat.
Vad har det skådat?
Citera
2023-10-25, 19:30
  #388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DKB
Vad har det skådat?

Inte en yngre dansk iaf
Citera
2024-02-02, 02:02
  #389
Medlem
Hur blev det sen med tjejen...Var hon gift med sin kusin med eller mot sin vilja, skild från kusinen, eller var allt bara påhitt från kvällsblaskan? Vad gör hon idag? Bor hon kvari Sverige?

Sonen hustru lär inte få det lätt...Hur fan är man funtad när man avlar avkommor med en importerad kriminell? Hoppas hon överlever även i framtiden dock.

Det har redan nämnts i tråden men kan inte sägas nog många gånger - Sverige måste sluta importera folk!
Batikhäxor kan gärna på eget bevåg avsäga sig sitt medborgarskap i Sverige och själva flytta till "Slöjbärarland" eller "Hula-hula-provinserna" och sen leva kvar där - då slipper vi FI, vi slipper mycket WT, vi slipper mycket kriminalitet OCH sparar in på den kostnaden som dessa 3 nämnda folkgrupper förslösar och som borde ha gått till att bygga upp vårt land och (förlåt uttrycket) bevara Sverige...
Citera
2024-02-28, 19:25
  #390
Avstängd
Var finns packet idag?
Citera
2024-02-29, 12:48
  #391
Medlem
got2Bmes avatar
Lite tips bara:
Boken "älskade Abbas" handlar om Abbas och flickvännens liv fram till mordet, medan Sigrid Edsenius boken "Abbas hjärta" tar upp vad som hände efteråt.

Efter mordet levde flickvännen skyddat, men saknaden efter familjen blev så stor att hon tog kontakt med dem. Om jag inte minns fel så gifte hon sig och fick barn med sin kusin (samma kusin hon skulle gift sig med när hon träffade Abbas). Förhållandet varade inte och hon bor numera under skyddad identitet i Sverige med sina barn.
Brodern tog ju på sig bordet, men ändrade sin version när han skulle utvisas. Dels p.g.a utvisning men också eftersom föräldrarna ville bestämma och hade hittat en fru till honom i hemlandet.

Som sagt, länge sedan jag läste boken, men har för mig att det var så...
Citera
2024-03-22, 12:44
  #392
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Var finns packet idag?
vet vart en är iaf.
Citera
2024-03-31, 19:41
  #393
Medlem
online_alwayss avatar
S*m Em*nuel *ndersson i Kalix?

Verkar som att sonen Abdulmajid Ataei har bytt namn.
__________________
Senast redigerad av online_always 2024-03-31 kl. 19:47.
Citera
2024-03-31, 19:42
  #394
Medlem
online_alwayss avatar
Någon som har fupen och kan lägga upp den?
Citera
2024-03-31, 19:43
  #395
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
2006
Dom HD/HR/TR: https://minfil.com/hf5852e5b5/B_1339-06_Mord.pdf
Dom HD/HR (i vissa delar rakare kopior): https://minfil.com/Za96E0ecbb/G_ta_H...TR_139_sid.pdf

2011
Dom HR 2011/justering av åtal/HR 2006: https://minfil.com/p2ufFce0bd/B_1338-11_tingsr_tt.pdf
Dom TR 2006: https://minfil.com/p2ufFce0bd/B_1338-11_tingsr_tt.pdf

Fick filen med enbart tingsrättsdomen från 2006 från hovrätten gällande domen där 2011 så jag lägger den under 2011.

Profiler i afghanbrottstråden:
(FB) Samlingstråd: Afghanernas sexuella våld & övrig kriminalitet, domar, fupar etc.
(FB) Samlingstråd: Afghanernas sexuella våld & övrig kriminalitet, domar, fupar etc.

Någon som är inläst på fallet får gärna uppdatera profilerna - även vad gäller övriga familjemedlemmars brott etc...


Skulle du kunna ladda upp dessa filer igen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback