Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-27, 16:38
  #373
Medlem
08aren08s avatar
Usch såg precis dokumentären på Viafree... fruktansvärt!!
Citera
2020-12-28, 00:30
  #374
Medlem
Tribolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08aren08
Usch såg precis dokumentären på Viafree... fruktansvärt!!

Kollar just nu. Man tror nästan att det inte är sant. Vilka jävla pissmyror! Inte ens djävulen skulle mörda personen som ger kärlek till sitt barn.

Då antar jag att de har blivit utvisade: Har dottern fått ny identitet för att slippa undan broderns.
Citera
2021-03-31, 07:18
  #375
Medlem
fearreapers avatar
Finns fup ?
Citera
2021-06-12, 01:02
  #376
Medlem
online_alwayss avatar
Finns det ingen orginaltråd från när detta hände?
Citera
2021-08-05, 22:54
  #377
Medlem
catos avatar
Nån som vet om asen är utvisade??
Citera
2021-08-08, 21:55
  #378
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tribolt
Kollar just nu. Man tror nästan att det inte är sant. Vilka jävla pissmyror! Inte ens djävulen skulle mörda personen som ger kärlek till sitt barn.

Då antar jag att de har blivit utvisade: Har dottern fått ny identitet för att slippa undan broderns.



Varför kom de hit, vad flydde denna familj ifrån egentligen, när de själva är onda och våldsbenägna?
Citera
2021-08-08, 21:57
  #379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattugglan18
Nej!
Minderårig son tog på sig mordet som hela släkten hade utfört för att han på grund av sin ungdom inte skulle dömas till någon hård påföljd. När han hade suttit nåra år på någon ungdomshem och fått vård, ansökte han om resning och åberopade att det i själva verket varit föräldrarna som begått mordet! Han fick resning, frikändes och fick nåra miljoner i skadestånd. Hans föräldrar dömdes denne gång, men jag är säker på att inom snar framtid kommer också de att ansöka om resning, skylla mordet på nån annan eller nåra andra och få några skadeståndsmiljoner!

Finns FUP för fallet att tillgå?


Bedrövligt. Vilka avskum.
Citera
2021-08-09, 13:10
  #380
Medlem
Glöm inte.

Mördarnas namn är Raoof Ataei och Leyla Ataei.
Hur kan man få tio år för ett brutalt, sadistiskt tortyrliknande mord?!
De utvisades men bor antagligen i Danmark.
Bra att sonen äntligen pekade ut de verkliga förövarna, även om det var för att själv slippa bli utvisad.
Citera
2022-03-14, 21:51
  #381
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Glöm inte.

Mördarnas namn är Raoof Ataei och Leyla Ataei.
Hur kan man få tio år för ett brutalt, sadistiskt tortyrliknande mord?!
De utvisades men bor antagligen i Danmark.
Bra att sonen äntligen pekade ut de verkliga förövarna, även om det var för att själv slippa bli utvisad.

Var bor sonen?

Bor dessa farliga vidriga människor kvar i norden? Går det att kolla upp något?

Är intresserad av att veta vad dessa avskum gör idag.
Citera
2022-03-14, 22:12
  #382
Medlem
Journalistkopians avatar
Vilket år kom den mördade till Sverige? Han såg äldre ut än 20 år på bilderna, känns som att han ljög lite om sin ålder.
Citera
2022-05-07, 01:14
  #383
Medlem
Cherie-xxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08aren08
Usch såg precis dokumentären på Viafree... fruktansvärt!!

Jag med. Så hemskt. För att hon ville välja kille själv. Undrar om mordet även var rasistiskt motiverat. Först tyckte jag att Abbas såg ut att vara tajik, men tycker nu att man kan se de där typiska vackra hazaradragen, även hos hans mamma. Vissa afghaner o pakistanier är ju mkt rasistiska mot hazara. Vet ej vilken folkgrupp tjejens familj tillhörde dock, men det kan ju ha varit att de inte ville att dottern skulle gifta sig med en hazara.
Citera
2022-05-07, 01:24
  #384
Medlem
Cherie-xxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherie-xx
Jag med. Så hemskt. För att hon ville välja kille själv. Undrar om mordet även var rasistiskt motiverat. Först tyckte jag att Abbas såg ut att vara tajik, men tycker nu att man kan se de där typiska vackra hazaradragen, även hos hans mamma. Vissa afghaner o pakistanier är ju mkt rasistiska mot hazara. Vet ej vilken folkgrupp tjejens familj tillhörde dock, men det kan ju ha varit att de inte ville att dottern skulle gifta sig med en hazara.

Faktiskt, nu såg jag att ngn skrivit ut hela namnet på pappan. Tror att även flickans familj kan ha varit hazara/shia men att tjejens familj var överklass. En del av namnet tyder på det. Så kan varit klassfråga helt enkelt som de säger i dokumentären.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback