2009-02-08, 16:22
Medlem
avans avatar
Har uppmärksammat en ökning av biltillgrepp här i kommunen, av just volvo 854/855. Jag själv har råkat ut för en stöld + ett bilinbrott på knappt 2 månader som ägare av just denna modellen. I första fallet så återfanns min bil i bergsjön. Under de 2 senaste månaderna har det varit ett tjugotal 850s som blivit stulna/utsatta för stöldförsök här i kommunen. Varför denna ökning av just denna bilmodell, och vilka är det som sysslar med det?

Vad är så jävla åtråvärt med just dessa bilarna helt plötsligt? Jag vill ha min bil ifred
Citera
2009-02-09, 21:47
Medlem
Pwnys avatar
Vet en liten rolig grej du kan göra för att slippa råka ut för detta.

Spring ner till närmsta fiskeaffär och köp ca 200 fiskekrokar modell längre, sen springer du vidare till närmsta byggaffär elelr dylikt och inhandlar en frigolitskiva som inte är allt för tjock samt handla en playwoodskiva i samma storlek.

Gå sedan hem och ta en tång och räta ut alla krokar samt se till att frigolitskivan och playwoodskivan är ungefär lika stora som ditt förarsäte i bilen.

Ta dom uträtade krokarna och dryck igenom frigolitskivan så att alla sitter uppåt med inte allt för stor del av krokarna sticker upp ur frigoliten.

när detta är gjort så limmar du fast playwoodskivan på baksidan av frigolitskivan så att dom vassa krokarna får ett stöd och inte kan tryckas nedåt.

Nu lägger du denna i förarsätet av din bil och sen så lägger du bara en rätt så tunn filt över.
Det var det, nu behöver du bara vänta.

Så nästa gång någon försöker att stjäla din bil så kommer dom få sig en ordentlig överraskning och kommer antagligen få åka till akuten och plocka ut 200 fiskekrokar ur arslet vilket är precis vad personen förtjänar!

Så, nu kommer du få ha din bil i fred.
Citera
2009-02-09, 21:49
Medlem
Den är jävligt bra. Speciellt när man har bråttom ner på stan efter man glömt vin till daten.
Citera
2009-02-10, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chris69
Den är jävligt bra. Speciellt när man har bråttom ner på stan efter man glömt vin till daten.

Haha, precis min tanke när jag läste. Ofelbart att man kommer glömma det en gång, efter att i tio år bara ha satt sig på förarsätet är vanan stor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in