• 1
  • 2
2009-02-08, 15:19
Medlem
Samb0s avatar
Idag skådade jag något riktigt äckligt hemma hos mig. Min mor hade köpt hem kakao, av Ica. Jag kollade på förpackningen och tänkte, "vafan är det här, vem köper detta när det ser ut såhär"?

http://4.bp.blogspot.com/_VMaXjDEVFE...Skumtbarn2.jpg

Där är den.

Någon som har sett den? Vad tycker ni? Detta kan inte vara en bra marknadsföringsmetod.. Det ser ju ut som hon har kletat in sig med avföring runt munnen.. Jag mår illa.
Citera
2009-02-08, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Samb0
Idag skådade jag något riktigt äckligt hemma hos mig. Min mor hade köpt hem kakao, av Ica. Jag kollade på förpackningen och tänkte, "vafan är det här, vem köper detta när det ser ut såhär"?

http://4.bp.blogspot.com/_VMaXjDEVFE...Skumtbarn2.jpg

Där är den.

Någon som har sett den? Vad tycker ni? Detta kan inte vara en bra marknadsföringsmetod.. Det ser ju ut som hon har kletat in sig med avföring runt munnen.. Jag mår illa.

*suck*

Omslaget är inte det viktiga utan innehållet är det. Om det nu är så farligt tejpa över flickans mun.
Citera
2009-02-08, 15:22
Medlem
stilltons avatar
haha.. den har inte ett bäst före-datum nån gång på 70-talet?
Citera
2009-02-08, 15:32
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
"vafan är det här, vem köper detta när det ser ut såhär"?
Din mor tydligen.
Citera
2009-02-08, 15:32
Medlem
Samb0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaLover
*suck*

Omslaget är inte det viktiga utan innehållet är det. Om det nu är så farligt tejpa över flickans mun.
Jag söker kommentarer på just omslaget, om du vill diskutera innehållet så stoppar jag inte dig att göra en egen tråd om just kakao!

Citat:
Ursprungligen postat av stillton
haha.. den har inte ett bäst före-datum nån gång på 70-talet?
Högst aktuell idag då den står i mitt kök.
Citera
2009-02-08, 15:39
Medlem
Tror den fungerar jättebra, speciellt för familjer med barn, de associerar bilden till deras egna barn som ofta är, eller i yngre år har varit kladdiga om munnen.
Citera
2009-02-08, 15:41
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Jag söker kommentarer på just omslaget, om du vill diskutera innehållet så stoppar jag inte dig att göra en egen tråd om just kakao!

Högst aktuell idag då den står i mitt kök.
I din mors kök menar du. Lilla puttinutti-ungen ska inte klaga på vad mamsen köper för kakao till honom.
Citera
2009-02-08, 15:45
Medlem
Mooons avatar
Jag håller med TS. Trist och äcklig förpackning. Barn behöver inte vara grisiga bara för att de är barn. Tyvärr verkar det vara allmänt att det är "gulligt" när det sölas vid matbordet. Jag tycker att det är brist på uppfostran.
Citera
2009-02-08, 15:47
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Jag HATAR alla förpackningar med vidriga barn som vräkt ut maten i hela ansiktet. Jag köper aldrig en sån produkt.

Här är ett annat hatobjekt från mejerihyllan : http://hd.se/sport/blogg/sportblogge...0/dsc00186.JPG

Truliga ungjävlar ska hålla sig borta från paketen!
Citera
2009-02-08, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Truliga ungjävlar ska hålla sig borta från paketen!

Ja, sätt paketen på högre hyllor i affärerna.
Citera
2009-02-08, 16:02
Medlem
soptippsbosses avatar
Hehe ja det där var faktiskt en smula roligt. Mejla ICA och kräv en förklaring annars blir det Plus.
Citera
2009-02-08, 17:34
Medlem
franges avatar
Det där har jag och brorsan skrattat åt ett antal gånger tidigare, av just samma anledning
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in