2009-02-08, 23:04
Medlem
Espressomaskinen.
Citera
2009-02-08, 23:09
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carleoneyäh
Är det något slags trämönster på kniven?

Bladet är damaskerat, i det här fallet är en kärna av hårdare stål omgiven av ett multipelt antal mjukare lager stål som reagerar på olika sätt i samband med syraetsning. Därav mönstret som motverkar vacuumeffekten i sugande material såsom gurka, squash och liknande.

~Paul~
Citera
2009-02-08, 23:44
Medlem
zepofans avatar
Såg att det talades om vacuummarinerare. Jag köpte en slags vacuumpump för några år sedan (nej, inte en sån!!) som egentligen är till att vacca fryspåsar med. Funktionen är som en omvänd cykelpump kan man säga. Brukar använda den när jag marinerar, bara att blanda marinad i en påse, i med köttet och suga ur luften och försluta påsen med en klämma. Ingen disk, inget kladd.

En sådan här är det: http://www.jakto.se/jakt/jakttillbeh...asar-3513.html
Senast redigerad av zepofan 2009-02-08 kl. 23:49.
Citera
2009-02-08, 23:58
Medlem
Cosmic Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahgrr
en sån här....

http://www.bagarenochkocken.se/shop/?artnr=2977460

Har sett sån tidigare, funkar de verkligen? Tycker det låter som en bluffgrej men jag har ju aldrig provat så jag vet ju inte...
Citera
2009-02-09, 00:06
Medlem
Tubalkains avatar
Har en espressomaskin TK76009 från Siemens. Tar med den när jag besöker päronen 30 mil bort ty de har endast en vanlig bryggare....

Sedan vill jag uppmana alla som hyllar vattenkokarna; använd induktionshäll. Har du ingen induktionshäll så köp en.
Citera
2009-02-09, 11:05
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Jag skulle vilja säga diskmaskinen, men det känns lite tråkigt...

http://www.tretti.se/hushallsapparat.../kenwood-km020

Denna är, med några tillbehör, min absoluta favorit i köket.

Oh my, runkmaterial! Den ska vi ha!
Citera
2009-02-09, 11:18
Medlem
-Gustavssons avatar
Jag är smittad med Kitchen AIDS, känns rätt fint
Citera
2009-02-09, 11:22
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gustavsson
Jag är smittad med Kitchen AIDS, känns rätt fint

Visst gör Kitchen aid fina maskiner men klicka in på länken ovan! "världens starkaste köksmaskin för hemmabruk." Jag darrar! Kuken hårdnar.
Citera
2009-02-09, 11:28
Medlem
Proffsdebattors avatar
Jag äter mest mat på gatukök o pizzeria. Så mitt bästa redskap är min feta plånbok.
Citera
2009-02-09, 11:55
Medlem
Efter ett par års vispande med en handvisp med handledsskada som följd, måste jag säga att elvispen är min bästa vän!
Citera
2009-02-09, 12:29
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
Visst gör Kitchen aid fina maskiner men klicka in på länken ovan! "världens starkaste köksmaskin för hemmabruk." Jag darrar! Kuken hårdnar.

Jovisst, den blir ju onekligen styv, samt fäller en och en annan droppe, men har man en gång blivit smittad med Kitchen AIDS så är det svårt att bli av med. Får väl ta att åka och slå en lov på den där maskinen, för att se om en uppskattar lite härligt hårt umgänge. Tror bestämt att en bekant har fått sig en liten som heter Kenwood.
Citera
2009-02-09, 12:44
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmic Kid
Har sett sån tidigare, funkar de verkligen? Tycker det låter som en bluffgrej men jag har ju aldrig provat så jag vet ju inte...
jag är mycket nöjd med resultatet av vaccum-marineraren......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in