På måndag är det dags att besiktiga en av mina bilar, och jag kommer då att tänka på vad som hände förra året. Jag var in med en av mina trotjänare och den gick igenom som ingenting, inte en prick. Några dagar senare skulle jag byta ett framhjul och satte domkraften på därför avsett ställe. Som borde vara det starkaste stället på sparklådan. Jag hissar upp bilen, tar bort hjulet och hör då ett märligt kjud, som när man sakta biter i en kexchoklad, exakt så. Jag ser hur bilen sakta sjunker ner och undra vad fan som händer. Golvet är av betong, men min första tanke är att domkraften sjunker genom golvet. Jovisst åkte den genom golvet, bilgolvet! Sakta, sakta pressades fästet genom sparklådan, tillsammans med domkraften! Jag satt bara och såg på eländet och skrattade!
Efter mycket om och men fick jag loss fanskapet och kollade då resten av underredet. Det var så rostigt så jag kunde köra en blyertspenna (!) rätt igenom på flera ställen. Och den var nybesiktigad. Bra jobbat SBP, vi litar på er! Numer tar jag vad de säger med en nypa salt och kollar bilarna själv, ordentligt.