Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-25, 16:55
  #13
Medlem
Alisandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhopp
inte en till som gott på den feta lögnen "suck"

Någon sanning lär det ju ligga i det?

Jag har mycket vänner i både HA och BD. Min far är även högt uppsatt i en klubb under HA. Så jag är inte helt dum i huvudet.
Citera
2009-04-25, 17:26
  #14
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privatpers0n
Är du verkligen säker på det? Vad jag känner till så är det väldigt få klubbar som inte ingår i modellen. De klubbar som står utanför stödjer oftast någon annan av de tre stora. Jag tror jag aldrig har mött på en three-piece-badge på ryggen som är helt fristående. Skulle en sådan klubb uppstå törs jag lova en påhälsning av springpojkar som säger vad dem tycker..

Däremot få finns det naturligtvis one-piece klubbar, men dessa klubbar har en helt annan struktur!

// Privatpers0n


???? Det finns många klubbar som står utanför, som inte stödjer andra än sig själva! I många fall har dessa klubbar existerat mycket länge,15 - 20 -30 och vissa fall även 40år!!! Så bara för att en klubb står utanför modellen, skulle man stödja ¨någon av de andra 1% klubbarna...är ren och skär : BULLSHIT!

Tillhör en klubb (som refererat: 3 piece klubb) som funnits i Sverige mycket längre än någon av de 1% klubbar som finns i Sverige! och vi stödjer ingen...förutom oss själva! Sedan umgås vi med alla vi finner trevliga, roliga, bikers...och i regel är det klubbar utanför modellen. Dock finns naturligtvis många undantag från den regeln. Det finns många klubbar inom modellen som är trevliga, roliga som vi också umgås med...

Men att man skulle stå utanför, skulle innebära man stödjer OMC eller BMC, är det största missförstånd eller lögn eller påhitt jag hört! Det finns sååå många klubbar utanför modellen!
Citera
2009-04-25, 18:07
  #15
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
???? Det finns många klubbar som står utanför, som inte stödjer andra än sig själva! I många fall har dessa klubbar existerat mycket länge,15 - 20 -30 och vissa fall även 40år!!! Så bara för att en klubb står utanför modellen, skulle man stödja ¨någon av de andra 1% klubbarna...är ren och skär : BULLSHIT!

Tillhör en klubb (som refererat: 3 piece klubb) som funnits i Sverige mycket längre än någon av de 1% klubbar som finns i Sverige! och vi stödjer ingen...förutom oss själva! Sedan umgås vi med alla vi finner trevliga, roliga, bikers...och i regel är det klubbar utanför modellen. Dock finns naturligtvis många undantag från den regeln. Det finns många klubbar inom modellen som är trevliga, roliga som vi också umgås med...

Men att man skulle stå utanför, skulle innebära man stödjer OMC eller BMC, är det största missförstånd eller lögn eller påhitt jag hört! Det finns sååå många klubbar utanför modellen!
Jag kanske skulle ställa denna fråga i tråden som handlar om Sverigemodellen, men eftersom det diskuteras den här också så gör jag ett försök.

Jag har inte så stor koll på vilka klubbar som ej är med i SBM runt om i vårat land.
Skulle vara intressant att få veta vilka klubbar som ej är med, hur gamla de är och om de brukar ha några fester som brukar va roliga. Och när då?
Citera
2016-05-27, 07:19
  #16
Medlem
gnomepowers avatar
Nu är de la hela 3 klubbar.
Immortals MC Southwest (SBM)
Black Legion MC Ludvika (SBM) frontpatch
Och några som heter Spertus(?) med orangea färger.
Citera
2016-06-05, 14:33
  #17
Medlem
Då jag bodde i de trakterna fanns det ett fruktat mc-gäng DILDOS .jag vet inte om de längre finns eller gått upp i något annat broderskap . de va iallafall det gäng som fanns där för ca 27 år sedan eller nåt sånt . haha de var fruktade .
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback