Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-06, 22:17
Medlem
jenli89s avatar
Nu är det så att jag skulle vilja ha lite hjälp angående ljudinställningar till mina högtalare ovan...
Har ett usb-headset som jag använder då och då när jag spelar spel eller snackar på skype osv, för att få ljud ur ett/en av dom måste jag välja antingen usb-headset för att få ljud i det, eller ljudkorts ljud som "Ljudenhet".
Detta är ett enkelt byte som går på några sek i "Ljud och ljudenheter"...

Till problemet då, varje gång jag byter till mina högtalare från headset så ställs volymen ner i 4 kanaler på högtalarna, så varje gång jag byter till högtalare från headset måste jag även höja upp volymen på dessa fyra kanaler för att få ljud ur alla högtalarna...

Så, kan någon hjälpa mig med detta så jag slipper hålla på att höja kanalerna varje gång jag vill ha ljud i högtalarna?

Jag vet, detta var inte mycket till problem, så om det inte finns någon lösning så är det fine för mig, undrar bara om det går att ordna på något vis
Så lägg inga spydiga/dumma kommentarer om mitt s.k "problem"
Citera
2009-02-06, 23:46
Medlem
-ELF-s avatar
Jag har ingen lösning på ditt problem, MEN.
Det är lättare med headset med vanliga stereokontakter istället för USB.
Dessutom tar Windows hand om ljudet istället för ljudkortet om man kör med USB eftersom det är inkopplat till moderkortet.
man får också större frihet med stereokontakter. Kopplar man in headsetet i ljudkortet så finns det oftast en del bra inställningar.

Förresten. Vad har du för inställning på Sound Touch Panelen?
Använder du 6-channel direct, coaxial, optisk eller dom andra inställningarna?
Senast redigerad av -ELF- 2009-02-06 kl. 23:55.
Citera
2009-02-07, 12:20
Medlem
jenli89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Jag har ingen lösning på ditt problem, MEN.
Det är lättare med headset med vanliga stereokontakter istället för USB.
Dessutom tar Windows hand om ljudet istället för ljudkortet om man kör med USB eftersom det är inkopplat till moderkortet.
man får också större frihet med stereokontakter. Kopplar man in headsetet i ljudkortet så finns det oftast en del bra inställningar.

Förresten. Vad har du för inställning på Sound Touch Panelen?
Använder du 6-channel direct, coaxial, optisk eller dom andra inställningarna?

Ja, det är väl lättare med vanliga stereosladdar, men icke bättre än USB-digital Iaf, jag kör med den kabeln som ingick i systemet och 6 channel direct kopplat till mitt ljudkort i pcn, funkar super...

Kan för övrigt inte koppla via coax eller optisk kabel...
Citera
2009-02-07, 13:24
Medlem
Skaffa vanligt headset och inte via usb så kan du koppla in det direkt i logitechsystemet. På sidan utav kontrolldosan så finns det 2 st 3,5mm uttag, en för mic och en för hörlurar.
Citera
2009-02-07, 14:07
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenli89
Ja, det är väl lättare med vanliga stereosladdar, men icke bättre än USB-digital Iaf, jag kör med den kabeln som ingick i systemet och 6 channel direct kopplat till mitt ljudkort i pcn, funkar super...

Kan för övrigt inte koppla via coax eller optisk kabel...
I det fallet är analogt faktiskt bättre än digitalt. Men skaffar du coax eller optiskt så är ju digitalt bättre...

Citat:
Ursprungligen postat av kimkaa
Skaffa vanligt headset och inte via usb så kan du koppla in det direkt i logitechsystemet. På sidan utav kontrolldosan så finns det 2 st 3,5mm uttag, en för mic och en för hörlurar.
Visst kan man använda mic. Men det är väldigt onödigt då bara du själv hör vad du säger. Den ingången är till för att man ska kunna koppla in enheter som mp3 spelare eller liknande.
Citera
2009-02-08, 20:27
Medlem
jenli89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimkaa

Ser ingen anledning till att byta till det sämre...
USB headset med specialanpassat eget ljudkort som skickar digitala signaler är inte att kasta bort bara så där... Det har bland det klaraste ljud och bas jag någonsin gört ur ett headset, så det är bar å glöm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in