2009-02-06, 12:10
Medlem
Snapphanekungens avatar
För ett tag sedan blev jag anmäld för en liten skitsak som efter telefonförhör genast lades ner. Under förhöret uppdagades att anmälaren snackat en jävla massa om både mig och mina polare.
Och eftersom jag och mina polare alltid är intresserade av vad andra har sagt till polisen så krävde jag naturligtvis att polisen skulle skicka eller lämna ut förundersökningen men det vägrade de.
Polisen påstår att anmälaren har begärt sekretess på anmälan. Hur kan detta vara möjligt anmälan är ju mot mig? Har jag inte rätt att ta del av en polisanmälan mot mig själv?
Citera
2009-02-06, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanekungen
För ett tag sedan blev jag anmäld för en liten skitsak som efter telefonförhör genast lades ner. Under förhöret uppdagades att anmälaren snackat en jävla massa om både mig och mina polare.
Och eftersom jag och mina polare alltid är intresserade av vad andra har sagt till polisen så krävde jag naturligtvis att polisen skulle skicka eller lämna ut förundersökningen men det vägrade de.
Polisen påstår att anmälaren har begärt sekretess på anmälan. Hur kan detta vara möjligt anmälan är ju mot mig? Har jag inte rätt att ta del av en polisanmälan mot mig själv?

Det är endast vid sexbrott som polisen har möjlighet att hemligstämpla anmälan, då kan de göra det även mot den anmälde.
Annars gör de helt fel.
Är det polisen i Kristianstad? De är polisintelligensens svarta hål. PM:a om du vill ha hjälp, har jobbat en del med sådana här frågor och eftersom du är Göing hjälper jag gärna!
Citera
2009-02-06, 12:58
Medlem
Snapphanekungens avatar
Du är PMad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in