2012-03-26, 22:33
Medlem
Blorkums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvåhörning
Nu blev jag nyfiken. Det där Erik och Mackan klippet, finns det någon mer stans? Verkar inte gå att se det på sidan: http://www.tv6.se/erik-och-mackan-kn...-manliga-koden
http://www.tv6play.se/play/266619/?autostart=true
Ha ångestdämpande medicin nära till hands.
Citera
2012-03-26, 22:35
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDepleted
HH framstår verkligen som en stentrist, bitter manshatare i Erik och Mackan. Misstänker att hon är lika hemsk i radio?
Jag såg inte tv-programmet men ja, hon är hemsk i radio. Som både jag och Oakenshield redan nämnt så är Morgonpasset i princip bara till för att hon skall få föra ut sitt radikalfeministiska budskap, och oavsett vad de pratar om så ska hon komma med en genusanalys.

Det blev som sagt riktigt pinsamt när de hade en evolutionsbiolog på besök, och hon ägnade säkert fem minuter åt att försöka få honom att hålla med om att naturfilm görs av män som vill förtrycka kvinnor, och det är därför man ofta ser handjur jaga eller slåss, medan hondjur tar hand om ungar. För så går det ju sällan till i naturen, enligt Hanna, hon har ju läst genusvetenskap, så hon kan sånt.

Hipp hipp hurra för den opartiska svenska statliga radion!
Citera
2012-03-27, 00:11
Medlem
Tvåhörnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blorkum
http://www.tv6play.se/play/266619/?autostart=true
Ha ångestdämpande medicin nära till hands.

Tack!

Först tyckte jag inte att det var så värst farligt. Förstår att de vill ha in en "motvikt" eller en "färgklick", men efter ett tag blev det mest pinsamt. Såg att Ola Lustig gav svar på hennes påhopp om "härskarteknik" (ett argument som verkar vara ett standardverktyg i den modernfeministiska verktygslådan, som en hammare ungefär). Dock hade de klippt bort när hon faktiskt sade ordet "härskarteknik". Kanske ett härskarteknik bara det?

"KLIPPNING AV TV-PROGRAM -
KVINNOR DRABBAS HÅRDAST"

Nåväl. Hon verkade oerhört oengagerad och verkade inte alls intresserad av att bidra till en diskussion som låg på en trevlig nivå. Men visst - kanalen har fått det de ville ha med hennes medverkan, uppmärksamhet. Vi sitter ju och diskuterar det nu, vilket är en vinst i sig.

Slutligen vill jag mena att alla inlägg som skriker om hur fet och ful hon är, de inläggen blir mest pinsamma. Skall man klämma åt henne och hennes beteende så sker det på effektivast sätt med normala argument och saklig debatt, inte oskäliga personpåhopp.
Citera
2012-03-27, 10:12
Medlem
MrDepleteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Jag såg inte tv-programmet men ja, hon är hemsk i radio. Som både jag och Oakenshield redan nämnt så är Morgonpasset i princip bara till för att hon skall få föra ut sitt radikalfeministiska budskap, och oavsett vad de pratar om så ska hon komma med en genusanalys.

Det blev som sagt riktigt pinsamt när de hade en evolutionsbiolog på besök, och hon ägnade säkert fem minuter åt att försöka få honom att hålla med om att naturfilm görs av män som vill förtrycka kvinnor, och det är därför man ofta ser handjur jaga eller slåss, medan hondjur tar hand om ungar. För så går det ju sällan till i naturen, enligt Hanna, hon har ju läst genusvetenskap, så hon kan sånt.

Det förstår du väl att anledningen till hanars och honors beteende i naturen är en social konstruktion!
Citera
2012-03-28, 15:54
Medlem
meister2002s avatar
HH dialekt är mer Kristinehamnsdialekt (likt Skäringer) än utpräglad Karlstadmål.
Citera
2012-03-28, 20:40
Medlem
Weejays avatar
Riktigt pinsamt, nonchalant och skämmigt uppträdande i Erik och Mackan...
Tror hon att den stilen gör ett samhälle mer jämlikt?

Veronica Wagner uppträdde mycket bättre och professionellt
Citera
2012-03-30, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weejay
Riktigt pinsamt, nonchalant och skämmigt uppträdande i Erik och Mackan...
Tror hon att den stilen gör ett samhälle mer jämlikt?

Veronica Wagner uppträdde mycket bättre och professionellt

Skojar du? Hon svamlade och skulle höras precis hela tiden som en sällskapssjuk-fjortis.... Det hon sa hade ju inget med någonting att göra heller.

Tycker Hanna är skön som säger vad hon tycker och är inte rädd för att stöta sig eller försöka hålla upp en fasad som inte är riktig. Ett tecken på att hon har något innanför pannbenet var att man såg att hon satt tyst och tänkte istället för att som Wagner bara låta käften gå ihop om att det ska lura någon att hon vet vad hon snackar om. Det är förövrigt ett bra sätt att se om folk är korkade eller inte.

Skulle lätt gå ut på en dejt med henne.
Citera
2012-03-30, 11:45
Medlem
Vintervilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim

Samma sak när Olof Wretling från humorgruppen Klungan var med, och hon blev upprörd över att de bara hade EN kvinna i sin grupp. Varför har ni inte flera? Det blev en väldigt pinsam situation av det hela med Olof som lite ställd inte riktigt visste vad han skulle säga. Hur förklarar man att man var ett kompisgäng som blivit en humorgrupp och som inte nödvändigtvis vill kvotera in kvinnor för sakens skull på bästa sätt!?

Sen går hennes humor allmänt ut på att vara gapig eller tafatt, och prata om sina psykiska problem. Det blir väldigt tröttsamt väldigt snabbt.

Det märks att hon är väldigt bitter över sina personliga dåliga relationer till män, hon antyder ju själv i programmet att hon aldrig haft en vettig relation till en man.

Programmet i sig verkade dock rätt bra, kul att kunna diskutera enbart mansfrågor för en gångs skull.
Citera
2012-04-01, 16:03
Medlem
Blorkums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintervila
Samma sak när Olof Wretling från humorgruppen Klungan var med, och hon blev upprörd över att de bara hade EN kvinna i sin grupp. Varför har ni inte flera? Det blev en väldigt pinsam situation av det hela med Olof som lite ställd inte riktigt visste vad han skulle säga. Hur förklarar man att man var ett kompisgäng som blivit en humorgrupp och som inte nödvändigtvis vill kvotera in kvinnor för sakens skull på bästa sätt!?

Sen går hennes humor allmänt ut på att vara gapig eller tafatt, och prata om sina psykiska problem. Det blir väldigt tröttsamt väldigt snabbt.

Det märks att hon är väldigt bitter över sina personliga dåliga relationer till män, hon antyder ju själv i programmet att hon aldrig haft en vettig relation till en man.

Programmet i sig verkade dock rätt bra, kul att kunna diskutera enbart mansfrågor för en gångs skull.
Var tvungen att lyssna på det avsnittet med Olof, (http://bit.ly/HAZMa3) man märker ju att Olof ogillar situationen som HH försätter honom i.

Om jag skapar en humorgrupp med mitt grabbgäng, ska man då sitta och kvotera in kvinnor för att det ska se bra ut?

Finns väl jättemånga musikband som består enbart av kvinnor. Det har HH säkert inget emot (inte jag heller, tycker det är ett mycket lustigt synsätt).

Kan inte kvinnorörelsen rekrytera lite vettiga människor så kan man diskutera frågan på en sansad nivå?
Citera
2012-04-03, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotten
Hanna Hellquist, f.d. genusstudenten, var nära att "på Koljonenvis" ta den i tvåan för karriären. Stoppas då hon märker att hon inte är den enda...

http://www.dn.se/blogg/pa-stan/2011/12/02/hanna-nar-det-blev-lunch-smet-jag-ivag-innan-han-hann-lagga-beslag-pa-mig/

Lämpligt nog avslutas texten med att förövaren ej längre är kvar på DN...
Någon som har möjlighet att luska ut vem som var Hanna Hellquist chef (eller är det en ny tråd) då hon började på DN?

Förövrigt, OM detta skulle vara sant… Vad är det för jävla snuskgubbar som jobbar i media egentligen? OCH vad har småbrudarna för moral/självkänsla om det lönar sig för snuskgubbarna att köra med den här stilen? ELLR, är de ”groupies” hela bunten (wow, jag fick stock av ”djupa, cooola, svårt namn, skrivmaskinslegenden, 62 år”)?

Haha måste vara Viggo Cavling som hon hade som chef då, vet att hon var med honom ett par gånger och fick namn o nytt kåseriet efter det...

Bra jobbat där
Citera
2012-04-05, 18:22
Medlem
Dr.Diegos avatar
Den där krönikan i DN borde förpassas till fablerna, hon skriver:
Citat:
...Han anställde bara unga söta tjejer...

Och inte ens Hanna H, kan väl få för sig att hon passar in i denna gruppen?

Men, den som tvivlar på vidrigheten hos denna människa kan kolla in detta klippet, inget för de med svaga nerver eller känslighet för hög frekvent ljud.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5053000
Citera
2012-04-06, 10:24
Medlem
Jaha Johoanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenyalive
Haha måste vara Viggo Cavling som hon hade som chef då, vet att hon var med honom ett par gånger och fick namn o nytt kåseriet efter det...

Bra jobbat där
Det vore i alla fall logiskt. Även på Resumé lär Viggo ha "uppvaktat" yngre kvinnliga medarbetare. Det här är i och för sig uppgifter i tredje och fjärde hand, men är det ett skvallerforum så är det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in