Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2009-02-09, 12:19
  #37
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dettakort
Stor del av så kallad "processed food" innehåller kvicksilver, syror och ämnen som används i framställningen innehåller kvicksilver som hamnar i slutprodukten. Speciellt drabbat av kvicksilver ska läskedrycker vara. Det kan säkert stämma då man i t. ex. Indien använder många bönder Coca Cola för att bespruta fälten då det är billigare och effektivare än bekämpningsmedlen de tidigare använda.

Tja, jag har under min högskoleutbildning faktiskt testat kvicksilverhalt i diverse konserver. Halterna var så långa att de knappt eller inte sågs i en atomabsorptionsspektrofotometer... och den mäter ner förbi parts per million.
Hu, så hemskt.
Citera
2009-02-09, 12:22
  #38
Medlem
machetes avatar
Jag har hört den här grejen med "flour" för flera, flera år sedan när jag var mycket inne i "konspirationstänket". Jag tycker fortfarande ämnet är mycket intressant, men som sagt nu är jag äldre och visare och källkritisk. Ett påstående som spär på konspirationsteoretikerns världsbild kan låta enormt trovärdigt, men utan någon slags bevis faller det platt. Som sagt, nej flour är inte bra i för stor mängd. På tandkrämstuben står det t o m hur mycket tandkräm man ska ge barn, då barn är ännu känslare, bl a har några barn dött i USA av att svälja flour. Sen behöver man inte köpa den tandkrämssorten med högst flourtal som t ex Colgate Total som ligger på 1450 ppm. Köp vanlig Colgate istället på 450 ppm.

Jag tror heller inte att flour i dricksvattnet är speciellt bra, eftersom man kan få i sig för mycket av det, men jag tror knappast att det var anledningen till att judarna blev helt sinneslöa. Vet ni förresten vad flour utvinns av? Det är en restprodukt av aluminiumindustrin. Så det kan också vara cancerframkallande, men det är ju tyvärr allt idag.
Citera
2009-02-09, 14:09
  #39
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machete
Jag har hört den här grejen med "flour" för flera, flera år sedan när jag var mycket inne i "konspirationstänket". Jag tycker fortfarande ämnet är mycket intressant, men som sagt nu är jag äldre och visare och källkritisk. Ett påstående som spär på konspirationsteoretikerns världsbild kan låta enormt trovärdigt, men utan någon slags bevis faller det platt. Som sagt, nej flour är inte bra i för stor mängd. På tandkrämstuben står det t o m hur mycket tandkräm man ska ge barn, då barn är ännu känslare, bl a har några barn dött i USA av att svälja flour. Sen behöver man inte köpa den tandkrämssorten med högst flourtal som t ex Colgate Total som ligger på 1450 ppm. Köp vanlig Colgate istället på 450 ppm.

Jag tror heller inte att flour i dricksvattnet är speciellt bra, eftersom man kan få i sig för mycket av det, men jag tror knappast att det var anledningen till att judarna blev helt sinneslöa. Vet ni förresten vad flour utvinns av? Det är en restprodukt av aluminiumindustrin. Så det kan också vara cancerframkallande, men det är ju tyvärr allt idag.

Att leva är cancerframkallande. Replikeringsfel vid celldelning är en vanlig orsak till cancer. Sen har vi kosmisk strålning, radioaktiv berggrund, radioaktivt vatten (det finns ju deuterium och tritium i vatten). En högenergisk proton på fel ställe så kan man få cancer.

Flour är förresten mjöl. Fluor är ett grundämne. Varför är förresten produkter från aluminiumindustrin automatiskt cancerframkallande? Eller missförstod jag dig?
Fluor är en rätt kraftig fri radikal dock, är cancerogen i sig själv. Precis som det klor som tillsätts i dricksvatten... och det syre vi andas.
Citera
2009-02-09, 14:57
  #40
Medlem
Solljus är cancerframkallande. Vem stänger av?
Citera
2009-02-09, 15:25
  #41
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Solljus är cancerframkallande. Vem stänger av?

Inte NWO iaf. Det vet ju alla att de skapade solen för att ge folk cancer.
Citera
2009-02-10, 09:57
  #42
Avstängd
Angående kvicksilver i kosten. I alla fall i USA så har man hittat kvicksilver i många produkter. Bifogar två artiklar nedan.

Study Finds High-Fructose Corn Syrup Contains Mercury
"MONDAY, Jan. 26 (HealthDay News) -- Almost half of tested samples of commercial high-fructose corn syrup (HFCS) contained mercury, which was also found in nearly a third of 55 popular brand-name food and beverage products where HFCS is the first- or second-highest labeled ingredient, according to two new U.S. studies"
Hela artikeln: http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...012601831.html

Studies find mercury in high fructose corn syrup which is in many products
"The Washington Post reports that two new US studies have done tests on the high fructose corn syrup (HFCS) found in everyday products in American households... and found half contained mercury.

The mercury was 'in nearly a third of 55 popular brand-name food and beverage products where HFCS is the first- or second-highest labeled ingredient, according to two new U.S. studies,' says the Post. 'The chemical was found most commonly in HFCS-containing dairy products, dressings and condiments.'"

Hela artikeln: http://www.examiner.com/x-608-Early-...-many-products
Citera
2009-02-10, 10:05
  #43
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dettakort
Angående kvicksilver i kosten. I alla fall i USA så har man hittat kvicksilver i många produkter. Bifogar två artiklar nedan.

Study Finds High-Fructose Corn Syrup Contains Mercury
"MONDAY, Jan. 26 (HealthDay News) -- Almost half of tested samples of commercial high-fructose corn syrup (HFCS) contained mercury, which was also found in nearly a third of 55 popular brand-name food and beverage products where HFCS is the first- or second-highest labeled ingredient, according to two new U.S. studies"
Hela artikeln: http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...012601831.html

Studies find mercury in high fructose corn syrup which is in many products
"The Washington Post reports that two new US studies have done tests on the high fructose corn syrup (HFCS) found in everyday products in American households... and found half contained mercury.

The mercury was 'in nearly a third of 55 popular brand-name food and beverage products where HFCS is the first- or second-highest labeled ingredient, according to two new U.S. studies,' says the Post. 'The chemical was found most commonly in HFCS-containing dairy products, dressings and condiments.'"

Hela artikeln: http://www.examiner.com/x-608-Early-...-many-products

Vore ju kul att få reda på vilka halter kvicksilver de hittat också.
Citera
2009-02-10, 16:27
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dettakort
Angående kvicksilver i kosten. I alla fall i USA så har man hittat kvicksilver i många produkter. Bifogar två artiklar nedan.

Study Finds High-Fructose Corn Syrup Contains Mercury
"MONDAY, Jan. 26 (HealthDay News) -- Almost half of tested samples of commercial high-fructose corn syrup (HFCS) contained mercury, which was also found in nearly a third of 55 popular brand-name food and beverage products where HFCS is the first- or second-highest labeled ingredient, according to two new U.S. studies"
Hela artikeln: http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...012601831.html

Studies find mercury in high fructose corn syrup which is in many products
"The Washington Post reports that two new US studies have done tests on the high fructose corn syrup (HFCS) found in everyday products in American households... and found half contained mercury.

The mercury was 'in nearly a third of 55 popular brand-name food and beverage products where HFCS is the first- or second-highest labeled ingredient, according to two new U.S. studies,' says the Post. 'The chemical was found most commonly in HFCS-containing dairy products, dressings and condiments.'"

Hela artikeln: http://www.examiner.com/x-608-Early-...-many-products

Intressant, jag läste bara den första men jag gissar att de baserar sig på samma källmaterial. Något som jag tycker sticker ut är att HFCS-fabrikanten hävdar att de använde kvicksilverfri tillverkning förutom på fyra platser. Då undrar man ju hur många som finns totalt.

Sen är det väldigt intressant att artikeln inte gått igenom eller kommit igenom peer-review. Det brukar ju annars vara en kvalitetsstämpel, varför det är så lär vi inte få veta.

Man hittade kvicksilver i 9/20 HFCS-produkter i den ena studien i 18 av 55 i den andra, om man nu försökte förgifta befolkningen skulle man väl se till att det fanns mer än detekterbara nivåer i mer än hälften av produkterna?
Citera
2009-02-25, 00:31
  #45
Medlem
Gudfadern_Sthlms avatar
fint, då slipper man borsta tänderna ikväll
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback