2009-02-04, 22:02
Medlem
Kleptos avatar
Vad kan det vara för fel som gör att min dator hänger sig? Jag har gjort en helt ny fresh install av windows xp städat i datorn o gör allt möjligt som går me den, bytit skärm också o allt men det hänger sig typ ibland när jag ska spela cs eller liknande. Ibland hänger den sig typ när ja surfar och vid olika klockslag. Liksom datorn är fortfarande på man hör fläkten o typ att hårdiskarna lever, men ja kan nt använda ctrl alt delete eller röra musen över huvudtaget helt låst? Nån som är kunnig inom detta området som skulle kunna vara snäll att hjälpa mig. Hade uppskattat det stort..

Förresten så har ja uppdaterat den me helt nya drivers också..

Mvh / Klepto
Citera
2009-02-04, 22:11
Medlem
Jadu, att byta ut skärmen har ju ingenting med saken att göra. Sedan ger du oss inte så mycket att gå på. Min dator gör också så, att den hänger sig ibland, helt slumpmässigt.

Jag har ingen aning om vad det kan vara.
Citera
2009-02-04, 22:17
Medlem
Kleptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pixx
Jadu, att byta ut skärmen har ju ingenting med saken att göra. Sedan ger du oss inte så mycket att gå på. Min dator gör också så, att den hänger sig ibland, helt slumpmässigt.

Jag har ingen aning om vad det kan vara.

Ja men jag vet inte heller faktiskt hur jag ska förklara detta är helt konstigt har aldrig varit med om förut. Ibland kan den starta av sig själv bara så där. Alltså kan inte förklara mer än att den bara hänger sig, ibland typ innan ja ens kommit in på windows så hänger den sig ibland när jag är inne i windows o håller på me nått. Då bara hänger sig musen o hela skärmen typ. Kan nt heller använda tangentbordet ingeting sista utväg är bara o stänga av den med strömavbrytaren
Citera
2009-02-04, 22:26
Medlem
BkKBs avatar
Har du en Netgear wlan adapter kan det vara den som är problemet.
Hade för ett tag sedan samma problem med en av dem och det gav sig inte förrän jag bytte ut det helt. Först tappade det anslutningen och om man inte snabbt som attan kopplade ut adaptern så hängde allt sig på liknande vis vad du beskriver.
Vad har du för hårdvara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in