Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-04, 19:00
  #1
Medlem
Pastasallads avatar
Som rubriken säger så upptäckte jag någonting oväntat idag. Att klippa naglarna har inte varit ett favoritämne i mitt liv men idag tog jag mig äntligen tiden att göra det, högg in på ena stortånageln och klippte loss.
Plötsligt sprider sig en doft av ost i rummet. Jag undrar vad i helvete det är som händer och gnider med fingret i kanten under tånageln. Vad upptäcker jag, jo, det luktar ost av tån.

För de som som undrar så trollar jag inte utan detta är faktiskt sanning.

Vad är felet och hur fan blir man av med det?

Ostlukten påminde om en vällagrad Boxholm ungefär, fast äckligt.
Citera
2009-02-04, 19:05
  #2
Medlem
Confunduss avatar
Jag tror det är någon form av svampinfektion. Sådant kan lukta lite allt möjligt.
Citera
2009-02-04, 19:09
  #3
Medlem
magis avatar
Gå o testa om det är nagelsvamp hos doktor.

Om det är nagelsvamp så se till å bli av med det för du blir inte så glad när naglarna ramlar av helt plötsligt.
Sen tar det månader och år efter behandling med terbianfin piller innan naglarna ser normala ut igen.

Magi
Citera
2009-02-04, 19:11
  #4
Medlem
SYLs avatar
Eller så är du bara smutsig.
Bildas ju lätt beläggning under nageln där du inte kommer åt.
Citera
2009-02-04, 20:00
  #5
Medlem
torstenhingstens avatar
Läste att en läkare sa att det funkar att behandla med Vicks Vaporub salva när det gäller nagelsvamp..men det är mkt filande och väldigt lång behandling...6 månader...om det stämmer vet jag inte
Citera
2009-02-04, 21:14
  #6
Medlem
magis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Läste att en läkare sa att det funkar att behandla med Vicks Vaporub salva när det gäller nagelsvamp..men det är mkt filande och väldigt lång behandling...6 månader...om det stämmer vet jag inte

För många hjälper inget alls och de får gå med gula tjocka naglar i resten av sitt liv som faller av emellanåt.

Stoppa nagelsvampen så tidigt som möjligt.

Magi
Citera
2009-02-05, 11:18
  #7
Medlem
H.E.L.s avatar
är det lite smörigt under nageln så luktar det ju skit. Var glad att du inte bet av tånageln utan klippte den.
Citera
2009-02-06, 00:46
  #8
Medlem
ultrasounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Det kan ju vara så att TS inte är ensam om att ha dessa symptom?? Det hade du aldrig kunnat tänka dig va, ultrasound???
Vilken eye-opener.

Varje ost är unik. Så även varje människa. Så även varje svampgarnerad nagel.

(Om du läser om mitt tidigare inlägg skrev jag 'ska vi tolka...', just för att undvika sådana inlägg som ditt. Tyvärr gick hissen tydligen bara till andra våningen.)
Citera
2015-06-29, 11:31
  #9
Medlem
Hejsoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastasallad
Som rubriken säger så upptäckte jag någonting oväntat idag. Att klippa naglarna har inte varit ett favoritämne i mitt liv men idag tog jag mig äntligen tiden att göra det, högg in på ena stortånageln och klippte loss.
Plötsligt sprider sig en doft av ost i rummet. Jag undrar vad i helvete det är som händer och gnider med fingret i kanten under tånageln. Vad upptäcker jag, jo, det luktar ost av tån.

För de som som undrar så trollar jag inte utan detta är faktiskt sanning.

Vad är felet och hur fan blir man av med det?

Ostlukten påminde om en vällagrad Boxholm ungefär, fast äckligt.
Bump! Mina luktar väldigt lik ostkrokar...
Citera
2015-06-29, 11:35
  #10
Medlem
AutofyllarNs avatar
Flensost?
Men det kan ju vara svamp.
Citera
2015-06-30, 01:25
  #11
Medlem
Mayahexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
Läste att en läkare sa att det funkar att behandla med Vicks Vaporub salva när det gäller nagelsvamp..men det är mkt filande och väldigt lång behandling...6 månader...om det stämmer vet jag inte
Snarare 9-12 månaders behandlingstid då det tar den tiden för en tånagel att helt nybildas, dvs växa ut helt nytt friskt material
Citera
2015-06-30, 01:27
  #12
Avstängd
Kuhlmeyns avatar
Svampinfektion men om det luktar kukost så ligger du illa till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback