Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-09, 19:50
  #12409
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattjefvel
Ja, alltså både Lyrica, benzo & alkohol verkar i hjärnans GABA-system, vilket gör att Lyrica & benzo boostar alkohol, medan alkohol & benzo i sin tur slår ut känslan av Lyrica.

Vad är det för prat om att benzo skulle slå ut lyrica? Jag och många jag vet får knappt något rus av lyrica, om man inte intar benzo samtidigt. Och då har jag noll tolerans, tar lyrica ca 1-2 gånger i månaden.

Utan benzon så blir jag som mest lite pigg, med benzo så blir jag heeelskön på 300mg
Citera
2015-04-09, 20:12
  #12410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shape.the.future
Vad arg du låter... ät lite Lyrica vetja..

Men ja, tom mage på morgonen, tre red bull och 70 cigaretter. Receptet för en fin dag.

Jag förstår att den här tråden har många inlägg, det är så skönt att skriva, jag blir så j-vla pratglad, tjejens öron ramlar av. Hungrig blir man också.

Ja, en kan bli "Lyrica-arg" när en får upprepa sig. Men i 95% av tiden är jag överdrivet gladlynt, och precis som du säger sjuuuukt pratglad. Har också upptäckt att jag har närmare till många känslor överlag; snabbt till ilska, lika snabbt till skratt, lika snabbt kan jag även tänka på sorg och nästan känna den. Kan prata om det mörkaste som finns i livet så att folk ibland blir chockade över hur lättsamt jag tar det...

Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Vad är det för prat om att benzo skulle slå ut lyrica? Jag och många jag vet får knappt något rus av lyrica, om man inte intar benzo samtidigt. Och då har jag noll tolerans, tar lyrica ca 1-2 gånger i månaden.

Utan benzon så blir jag som mest lite pigg, med benzo så blir jag heeelskön på 300mg

Är det inte så att ni helt enkelt blir väldigt påverkade av benzon, mjukare & fluddrigare än vanligt? Kännetecken för L är ju: exaltering, pratgladhet, gladlynthet, kittel i käkarna (som av tjack) osv... Saker som helt enkelt är väldigt uppåt och euforiskt. Obs! Jag förnekar inte eran upplevelse, men jag betvivlar den... Alla är ju individuella, men jag har under 4 års tid i åtminstone 3,5 år ätit den som jag är förskriven, och sammanlagt under ett halvårs tid "forskat" med L i kombination med allt utom hallucinogener, och upptäckt att L helt enkelt är ensamt stark, men förstörs av allt annat... Utom just kaffe/CS & CB. Jag är helt övertygad om att det beror på att kaffe/CS och CB påverkar serotoninerna och dopaminerna, som i kombination med L:s påverkan på GABA blir en förvriden effekt. Vad tänker du om det här?

Varenda gång jag har en mycket bra effekt av min förskrivna dos Lyrica, och sen varit dum nog att smälta en benzo under tungan, så har den efter 20 minuter släckt mitt Lyrica rus helt. Helt verkligen. Blivit förbannad varenda gång och sen legat fluddrig och tjurat för mig själv. Sovit 16h, tömt kylskåpet, somnat igen. Detta pga att Lyrican som många säger slår på benzon hårdare. Äter jag Lyrica ensamt däremot, i förskriven dos + 300mg, mår jag som en gud.
__________________
Senast redigerad av Kattjefvel 2015-04-09 kl. 20:22.
Citera
2015-04-09, 20:32
  #12411
Medlem
Har idag ätit 1200mg Lyrica, och fått ny Imovane utskriven. Nu när jag gett mig in i L-tråden igen ska jag ge min kropp som ett forksingsprojekt. Har ju, med internt stöd, konstaterat att benzo & opiater släcker L... Men ska ta 11,25mg Zopiklon på tom mage ikväll, och när den slagit på sätta mig och beskriva skillnaden i känslan mellan benzo-analog + L-combo & vanligt benzo + L-combo.

Återigen: Alla är vi olika, men låt då detta vara ett projekt till "ära" för oss som vet att benzo/opiater är skit, och i våra kroppar dödar känslan av L.
Citera
2015-04-09, 21:48
  #12412
Medlem
Orkar inte ens återkomma med en analys, men det känns onekligen som att Zopiklon & Lyrica i kombination slår på varandra...
Citera
2015-04-09, 21:48
  #12413
Medlem
knArkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattjefvel
Har idag ätit 1200mg Lyrica, och fått ny Imovane utskriven. Nu när jag gett mig in i L-tråden igen ska jag ge min kropp som ett forksingsprojekt. Har ju, med internt stöd, konstaterat att benzo & opiater släcker L... Men ska ta 11,25mg Zopiklon på tom mage ikväll, och när den slagit på sätta mig och beskriva skillnaden i känslan mellan benzo-analog + L-combo & vanligt benzo + L-combo.

Återigen: Alla är vi olika, men låt då detta vara ett projekt till "ära" för oss som vet att benzo/opiater är skit, och i våra kroppar dödar känslan av L.
Spännande!
Citera
2015-04-09, 21:53
  #12414
Medlem
weedsones avatar
Prövade Lyrica för första gången ikväll. Tog 200mg, och sedan 200mg till efter någon timme. Var ute och knallade lite och kände mig semiflöddrad och salongsberusad i början. Det kändes väl okej. Någon direkt eufori kände jag inte. Sen övergick det mest till att jag var darrig, hade konstanta mindloopar som malde i huvudet och även oroskänsla och tryck över bröstet.
Efter en halva ikto så släppte det lite.

Ingen höjdare, so far. Var inte helt säker på vad jag förväntade mig av ruset och och för sig
Citera
2015-04-09, 22:33
  #12415
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattjefvel
Har idag ätit 1200mg Lyrica, och fått ny Imovane utskriven. Nu när jag gett mig in i L-tråden igen ska jag ge min kropp som ett forksingsprojekt. Har ju, med internt stöd, konstaterat att benzo & opiater släcker L... Men ska ta 11,25mg Zopiklon på tom mage ikväll, och när den slagit på sätta mig och beskriva skillnaden i känslan mellan benzo-analog + L-combo & vanligt benzo + L-combo.

Återigen: Alla är vi olika, men låt då detta vara ett projekt till "ära" för oss som vet att benzo/opiater är skit, och i våra kroppar dödar känslan av L.
Lyrica potentierar z-analoger. Det är jäkligt gött faktiskt. Problemet är att man blir så knäpp på dem i för höga doser.

Citat:
Ursprungligen postat av weedsone
Prövade Lyrica för första gången ikväll. Tog 200mg, och sedan 200mg till efter någon timme. Var ute och knallade lite och kände mig semiflöddrad och salongsberusad i början. Det kändes väl okej. Någon direkt eufori kände jag inte. Sen övergick det mest till att jag var darrig, hade konstanta mindloopar som malde i huvudet och även oroskänsla och tryck över bröstet.
Efter en halva ikto så släppte det lite.

Ingen höjdare, so far. Var inte helt säker på vad jag förväntade mig av ruset och och för sig
Personlig fråga kanske, men har du borderline- eller bipolärdiagnos? Folk som har sådana störningar tenderar att bli väldigt känslosamma av Lyrica de första gångerna de tar den. Vad du beskriver låter precis som hur mitt ex upplevde Lyrica. Hon kunde ligga i sängen och gråta. Men sedan så (visade det sig när hon fick sin diagnos förra året) hade hon jäkligt dålig impulskontroll och hade svårt med att hantera sina känslor rent generellt.
Citera
2015-04-09, 23:32
  #12416
Medlem
weedsones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros

Personlig fråga kanske, men har du borderline- eller bipolärdiagnos? Folk som har sådana störningar tenderar att bli väldigt känslosamma av Lyrica de första gångerna de tar den. Vad du beskriver låter precis som hur mitt ex upplevde Lyrica. Hon kunde ligga i sängen och gråta. Men sedan så (visade det sig när hon fick sin diagnos förra året) hade hon jäkligt dålig impulskontroll och hade svårt med att hantera sina känslor rent generellt.

Hehe, nej jag har inga diagnoser. Är rätt välfungerande. Jag är högsensitiv om något, men det hanterar jag rätt väl nu för tiden.
Jag blev inte direkt känslosam, jag kände mig mer sliten i kroppen och förvirrad.
Överstimulerad skulle jag säga, det var inget njutbart rus under ett tag. Kanske blev lite mycket.
Var lite mosig sen jag tagit tramadol kvällen innan också.
Ska pröva lite mindre nästa gång.
Citera
2015-04-10, 02:19
  #12417
Medlem
T-L-Ks avatar
Min resa för att ta sig ut ur det hemska beroendet man får av lyrica börjar ta sig. I början på nästa vecka är jag nere på minimala 100mg om dagen och det känns bättre och bättre. Till alla som missbrukar lyrica som jag gjort (1500mg+ dagligen), det går att ta sig ur skiten så länge man själv verkligen vill och tar det väldigt långsamt.
Citera
2015-04-10, 02:20
  #12418
Medlem
Emerains avatar
Trådar om att blanda saker ska tas i för det lämplig tråd. Det är inte lämpligt med denna bara för att en av tabletterna råkar vara lyrica. Felplacerat inlägg raderat.

/mod
Citera
2015-04-10, 02:34
  #12419
Medlem
shape.the.futures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Min resa för att ta sig ut ur det hemska beroendet man får av lyrica börjar ta sig. I början på nästa vecka är jag nere på minimala 100mg om dagen och det känns bättre och bättre. Till alla som missbrukar lyrica som jag gjort (1500mg+ dagligen), det går att ta sig ur skiten så länge man själv verkligen vill och tar det väldigt långsamt.

Hur länge har du käkat Lyrica, vilka doser och hur länge har din nedtrappning hållit på?

Skönt att det går bra för dig
Citera
2015-04-10, 03:01
  #12420
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shape.the.future
Hur länge har du käkat Lyrica, vilka doser och hur länge har din nedtrappning hållit på?

Skönt att det går bra för dig

Ätit lyrica i över ett och ett halvt år i doser mellan 500mg-2400mg per dag under senaste året. Skulle gissa att jag har snittat runt 800-1000mg per dag då jag vissa dagar behövt vara helt utan eller ta en liten dos. Har trappat ner från 500mg under cirka två månader och ligger nu på 125mg. Om en månad till så är jag helt fri från helvetet!

Minns hur jag tänkte att jag skulle klara att hålla mig till förskriven dos och inte missbruka det när jag fick det utskrivet för första gången. Började väldigt lugnt med att prova rusdoser då och då under första 2-3 månaderna. Under den perioden kunde jag även vara utan lyrica i flera dagar utan att må särskilt dåligt, men var redan väldigt psykiskt beroende. Ett halvår in så var jag heltorsk...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback