2009-02-04, 17:26
Medlem
Hej!

Idag när jag slog på datorn kom ett synnerligen otäck dialogruta upp på min skärm där det stod "Your windows will expire in 2 days, do you wat to activate windows now" och sen ett "yes" och ett "no" altrnativ.. Riktigt obehagligt! Vad är detta? Kommer windows att sluta funka om jag inte "aktiverar" det? kan man få bort detta? I så fall hur? många frågor men man blir ju obehagad! Kan nån hjälpa mig.. snälla! Vill verkligen inte förlora all den information jag har på datorn och om det inte går att få bort måste jag ju börja göra massor av backup! Nån som vet?

Mvh
Citera
2009-02-04, 17:27
Medlem
patiponkens avatar
Välj alternativ YES.
Det borde lösa problemet.
Citera
2009-02-04, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patiponken
Välj alternativ YES.
Det borde lösa problemet.

Jag lämnade in min dator förut till en polare och han formaterade mina hårddiskar och installerade ett oäkta windows media center (OEM) version utan att först dra ut skivor på mitt äkta windows som var installerat på datorn när jag köpte den.. Så jag har ju inga koder eller nåt! vågar inte trycka på yes...
Citera
2009-02-04, 17:32
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av am.fetamin
Jag lämnade in min dator förut till en polare och han formaterade mina hårddiskar och installerade ett oäkta windows media center (OEM) version utan att först dra ut skivor på mitt äkta windows som var installerat på datorn när jag köpte den.. Så jag har ju inga koder eller nåt! vågar inte trycka på yes...
Är det en bärbar sitter det en kodlapp på undersidan, är det en stationär så sitter kodlappen på datorn eller i den medföljande instruktionsboken...
Citera
2009-02-04, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Är det en bärbar sitter det en kodlapp på undersidan, är det en stationär så sitter kodlappen på datorn eller i den medföljande instruktionsboken...

Men mitt första windows var ett vanligt XP och då lär ju inte den funka eller? Alltså en annan version... Tack iaf!
Citera
2009-02-04, 18:59
Medlem
dobbelinas avatar
Kör en WPA fix:
http://ice-club.com.ua/antiwpa/index2.php
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem