2009-02-04, 05:12
Medlem
blev ner golad och fick polisbesök hem. de gjode husransaka men hittade inget hemma hos mig.. tog mig på förhör och sen släppte mig.
jag e ren och har bara provat droger några gånger har ett bra liv med jobb och e 26år
har samarbetat fint med polisen och det var de som rekomenderade att jag inte skulle bli häktad.

nu e jag misstänkt för utpressning/ försök till utpressning finns några sms där jag hotar killen då han var skyldig mig en hel del pengar som han har lånat och det står fint i några sms.
och för att ha hjälpt han at fixa ca 20 benzo tabletter

e tidigare straffad för ringa narkotika och rattfylla

nu har polisen skickat papprerna till åklagaren som ska bestämma vad som händer.

kan även säga att allt det här har hänt för 2-3månader sen men jag fick polisbesök förra veckan..
Citera
2009-02-04, 06:44
Medlem
Mords avatar
det här kanske passar bättre i juridikdelen? jag vet faktiskt inte, men vem som helt kan ju ha använt din telefon? annars kan du ju torska för utpressning, olaga hot och försäljning av narkotika. jag kan ha fel så lita mer på nån mer insatt. jag tror du kommer gå helt fri. några sms är väl inte mycket att gå på...

jag var häktad nyligen pga att en kärring anklagat mig för att ha hotat henne med en yxa. om det är sant låter jag vara osakt. jag kanske har skrivit om det i nån anna tråd, men men. häktad en månad och sen rättegång. jag och advokaten sa att jag tog med mig yxan som skydd (blev grovt misshandlad i hennes lägenhet dagen innan) och jag gick helt fri.

jag tror inte dom där smsen räcker... mitt tips är att du ringer nån jurist? advokat? så vet du vad som gäller. jag är inte speciellt insatt i sånt här, men du får nog fler svar från mer kunniga snart.

hoppas det löser sig i alla fall!
Citera
2009-02-04, 10:06
Bannlyst
Citat:
har samarbetat fint med polisen
WHAAA????
what does that meean?
Citera
2009-02-04, 11:01
Medlem
PazMans avatar
de låter ganska lugnt faktiskt tror inte att de blir något alls av de där
Citera
2009-02-04, 11:09
Medlem
netkos avatar
Ska det inte vara svårt för dom att få tillstånd för en husrannsakan? eller är det bara jag som fått det om bakfoten?
I ditt fall verkar det inte som dom haft så mycket underlag för en sådan imo.

Tufft att hota någon med sms, det lämnar ju spår också..

Det låter som om du kommer klara dig, men vad vet jag?
Citera
2009-02-04, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netko
Ska det inte vara svårt för dom att få tillstånd för en husrannsakan? eller är det bara jag som fått det om bakfoten?
Nej, det är mycket lätt, och något som en enskild kan ta beslut om på plats i många fall. Det blir aldrig någon påföljd för felaktiga beslut, om de ens utreds.
Citera
2009-02-04, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimone
WHAAA????
what does that meean?

det menas att jag var lugn gjorde ingen kalabalik när de kom hem till mig.. svarade på alla frågor som gälde mig och var almänt trevlig och inte kaxig..
Citera
2009-02-07, 18:16
Medlem
Varulvs avatar
Drogakuten --> Juridik

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem