Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-02-03, 21:32
  #1
Medlem
rostigcykels avatar
Hallå

Jag har ett problem med min flickvän. Hon pratar ofta i detalj om vad hon gjort tidigare med andra killar vilket hon vet stör mig som fan. Jag är svartsjuk av mig och det vet hon, har sagt till henne att jag inte ville höra något om gamla killar, men ändå så får jag höra detaljerat. Då blir jag väldigt irriterad och hon blir då i sin tur sur pga jag är det.

Så varför pratar hon om sitt förflutna? Saknar hon det gamla? Vill hon testa mig och se hur jag reagerar?

Ibland känns det som att hon vill få mig att säga något om någon annan tjej så hon kan säga något tillbaka som jag inte vill veta. Så jag undviker oftast allt sånt snack om gammalt så får man ändå höra något man inte vill.

Hur får man henne att sluta prata om sånt?
Citera
2009-02-03, 21:37
  #2
Medlem
supermassives avatar
Hur gammal är hon? Hur gammal är du? Hur länge har ni varit tillsammans? Hur länge har hon pratat om sitt förflutna?

Hur som helst tycker jag att det är riktigt grymt gjort av henne att fortsätta berätta även fast du ber henne att inte göra det. Hon verkar inte ha så värst mycket respekt för dig. För nästintill ingen vill väl egentligen inte höra om ens nuvarande och dennes ex.
Citera
2009-02-03, 21:37
  #3
Medlem
Hon kollar dina reaktioner för att se om du gillar henne tillräckligt för att bli ledsen, arg osv för att hon varit med andra. Bästa du kan göra är att inte reagera alls så rinner det av snabbast.

Bara säg "Jaså, där ser man, ja det låter ju inte så trevligt i mina öron, men om det är din grej så kul för dig" Då har du dels talat om med vänlig ton vad du känner och samtidigt neutraliserat att du inte bryr dig och litegrann lagt in att du inte är ett dugg imponerad av hennes förflutna vilket får henne att vakna upp och inse att hon gör fel som håller på som hon gör.

Om du börjar bråka om det matar du den besten i henne som vill bli matad och den kommer aldrig bli mätt av att du föder den. Svält ihjäl den istället och gå iväg och gör något annat om du kan när hon börjar.
Citera
2009-02-03, 22:17
  #4
Medlem
Jag skulle också vilja veta hur gamla/unga ni är?
Visst kan det ibland vara svårt att höra om tjejens/killens ex. men samtidigt måste man ju vara medveten om att nästan alla har ett förflutet innan. Det är ju nästan omöjligt för någon att begära att man ska "glömma" det som var innan man träffats. Jag har förstått att det är ganska vanligt för unga tjejer att jämföra sina pojkvänner, det kan nog vara plågsamtSen tycker jag nog att du kunde på ett snällt sätt be henne att inte prata så ingående detaljerat om hennes förra förhållande. Men det kommer ju att vara såhär med alla tjejer du träffar, om du träffar fler senare i livet, att de alla har ett förflutet med någon annan. Jag tror att om ni pratar igenom det här utan att vara aggresiva ordnar det nog upp sig.

Lycka till!
Citera
2009-02-03, 22:18
  #5
Medlem
b0gfettos avatar
Har tyvärr inget svar, men vet exakt hur det är och det gjorde mig så svartsjuk att allt blev lidande. Vissa saker ska man hålla för sig själv.
Citera
2009-02-03, 22:20
  #6
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldkvinna
Jag skulle också vilja veta hur gamla/unga ni är?
Visst kan det ibland vara svårt att höra om tjejens/killens ex. men samtidigt måste man ju vara medveten om att nästan alla har ett förflutet innan. Det är ju nästan omöjligt för någon att begära att man ska "glömma" det som var innan man träffats. Jag har förstått att det är ganska vanligt för unga tjejer att jämföra sina pojkvänner, det kan nog vara plågsamtSen tycker jag nog att du kunde på ett snällt sätt be henne att inte prata så ingående detaljerat om hennes förra förhållande. Men det kommer ju att vara såhär med alla tjejer du träffar, om du träffar fler senare i livet, att de alla har ett förflutet med någon annan. Jag tror att om ni pratar igenom det här utan att vara aggresiva ordnar det nog upp sig.

Lycka till!

Det beror nog helt på hur TS menar, men att behöva höra t.ex. "han gjorde så och så", "när den gjorde detta så gick jag igång på det och blablabla" m.m. är fruktansvärt jobbigt. Om det gäller "nej, den filmen vill jag inte se, den såg jag med XXX" t.ex. så är det ju inget märkvärdigt.
Citera
2009-02-04, 09:47
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Det beror nog helt på hur TS menar, men att behöva höra t.ex. "han gjorde så och så", "när den gjorde detta så gick jag igång på det och blablabla" m.m. är fruktansvärt jobbigt. Om det gäller "nej, den filmen vill jag inte se, den såg jag med XXX" t.ex. så är det ju inget märkvärdigt.


Du kanske inte såg det jag skrev om just det du tar upp?

"Jag har förstått att det är ganska vanligt för unga tjejer att jämföra sina pojkvänner, det kan nog vara plågsamt. Sen tycker jag nog att du kunde på ett snällt sätt be henne att inte prata så ingående detaljerat om hennes förra förhållande."

Samtidigt kan ju vissa jämförelser vara en bra "skola", man får veta vad man bör eller inte bör göra t.ex. Såklart inte vad gäller intima detaljer.
Citera
2009-02-04, 09:49
  #8
Medlem
-Jamaica-s avatar
Fan vad onödigt! Ge henne på säften som finnarna säger.
Citera
2009-02-04, 11:04
  #9
Medlem
gesellschafts avatar
Antingen säger du åt henne att ge fan i att dra upp massa detaljer från förr, eller så ger du igen med samma mynt, fast drar upp värre och grövre saker.
Citera
2009-02-04, 11:05
  #10
Avstängd
northixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigcykel
Hallå

Jag har ett problem med min flickvän. Hon pratar ofta i detalj om vad hon gjort tidigare med andra killar vilket hon vet stör mig som fan. Jag är svartsjuk av mig och det vet hon, har sagt till henne att jag inte ville höra något om gamla killar, men ändå så får jag höra detaljerat. Då blir jag väldigt irriterad och hon blir då i sin tur sur pga jag är det.

Så varför pratar hon om sitt förflutna? Saknar hon det gamla? Vill hon testa mig och se hur jag reagerar?

Ibland känns det som att hon vill få mig att säga något om någon annan tjej så hon kan säga något tillbaka som jag inte vill veta. Så jag undviker oftast allt sånt snack om gammalt så får man ändå höra något man inte vill.

Hur får man henne att sluta prata om sånt?


Stoppa bajs i öronen så slipper du höra vad den dumma horan pratar om.



.
Citera
2009-02-04, 11:08
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigcykel
Hallå

Jag har ett problem med min flickvän. Hon pratar ofta i detalj om vad hon gjort tidigare med andra killar vilket hon vet stör mig som fan. Jag är svartsjuk av mig och det vet hon, har sagt till henne att jag inte ville höra något om gamla killar, men ändå så får jag höra detaljerat. Då blir jag väldigt irriterad och hon blir då i sin tur sur pga jag är det.

Så varför pratar hon om sitt förflutna? Saknar hon det gamla? Vill hon testa mig och se hur jag reagerar?

Ibland känns det som att hon vill få mig att säga något om någon annan tjej så hon kan säga något tillbaka som jag inte vill veta. Så jag undviker oftast allt sånt snack om gammalt så får man ändå höra något man inte vill.

Hur får man henne att sluta prata om sånt?

Jag tror precis som en annan här, att hon helt enkelt testar dig. Jag är tjej och känner igen det lite faktiskt. Men det är fel, och reagerar du starkt på något sätt kommer hon ångra säg. Säg till henne helt enkelt, att håll tyst eller så får du gå. Varför hon gör så är nog för att fiska reaktioner, eftersom hon tydligen inte anser hon får tillräckligt starka utöver. Lite tragiskt. Hur som helst, i grund ligger det ju ett problem i det hela som kan bli stort om det inte görs något åt det i vilket fall.
Citera
2009-02-04, 13:32
  #12
Medlem
Blackwolfs avatar
Öööö har du testat att förklara för henne att du inte gillar att hon snackar om ex?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback