Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-02-08, 09:40
  #13
Avstängd
Frågande Freddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ischtivan
Teorierna han tar upp i denna boken är inte de mest galna, det är de mest kända och mest omtalade teorierna om Kennedy och Palme. Åsard säger dessutom att det finns konspirationer, vilket det bevisligen gör, morden på Abraham Lincoln och Gustav III var resultat av konspirationer. Nästintill bevisat valfusk i USA är resultat av konspirationer. Men de allra allra flesta konspirationsteorier har oerhörda problem med att resa från premiss till ståndpunkt med en intakt linje i bagaget.
Varför ska en konspirationsteori klara sej lättare undan än andra vetenskapliga teorier och teser? En konspirationsteoretiker kräver alltid solklara och overdersägliga bevis av sina fiender. "Visa oss bevis för att det inte är som vi säger! Kan ni inte det så har vi rätt!" Jämför det med en domstol som åtalar två misstänkta mördare för att de är säkra på att en av dem är skyldiga. Rätten finner det bevisat att den ena är oskyldig, och dömer därmed den andra, men helt utan bevis.
Konspirationsteoretiker verkar eftersträva en kinesisk domstol där det är den åtalades skyldighet att bevisa sin oskuld.
det här är inte riktigt rätt, säg att jag påstår att FED inte ägs av den amerikanska staten. Då kan inte jag, som konspirationsteoretiker, lägga fram verkligheten som den är (att medlemsbankerna äger FED) utan skall föra en diskussion om hur jag vill att banksystemet skall vara? Jag får även veta att David Icke tror på rymdödlor samt att ingen resa till månen gjorts. Själva ägarfrågan om FED talas det aldrig om. Jämför det här med spårningen av mobiltelefoner, det är lika sjukt där. Jag kan inte ge exempel där polisen säger att de spårar någon via mobiltelefoner då det inte är möjligt att spåra någon med mobiltelefoner. Det är alltså helt omöjligt att bevisa eller samtala om något då det ständigt kastas fram arbument och uttalanden som inte har med saken att göra.

Den här boken är bara ett sätt att fånga upp de som känner till ägandestrkturen i FED, möjligheten att spåra mobiltelefoner, grundläggande makroekonomi opch liknande i ett nät där de påstås tror på rymdödlor.
Citera
2009-02-13, 00:21
  #14
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frågande Fredde
Jag håller med om att det är ett problem att jag inte har läst Åsgards bok.

Läs den! Han försöker inte förlöjliga eller fjanta bort de konspirationsteorier han tar upp i sin bok. Tvärtom så tar han dem på största allvar vilket gör boken jävligt bra!

Rekommenderas.
Citera
2009-02-13, 09:47
  #15
Avstängd
Frågande Freddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Läs den! Han försöker inte förlöjliga eller fjanta bort de konspirationsteorier han tar upp i sin bok. Tvärtom så tar han dem på största allvar vilket gör boken jävligt bra!

Rekommenderas.
Då vill jag att du först läser hela gamla testamentet!
Citera
2009-02-13, 13:04
  #16
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frågande Fredde
Då vill jag att du först läser hela gamla testamentet!

Har bläddrat lite i den, men ärligt talat är den rätt tråkig. Läste sista kapitelt och jag tror att det var gud som gjorde det?
Citera
2022-05-07, 21:20
  #17
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ischtivan
Erik Åsard - Det Dunkelt Tänkta Någon som läst nämnda bok?
Citat:
Ursprungligen postat av Frågande Fredde
Det är väldigt tacksamt att angripa en konspirationsteoretiker av den anledningen att du som konspirationsteoretiker klumpas ihop med vilka författaren än vill gruppera dig med
Har en viktig del i min avdelning om konspirationsteorier: http://www.pilum.nu/6-tema/konspirationer/#2.
Citera
2022-05-07, 21:52
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Har bläddrat lite i den, men ärligt talat är den rätt tråkig. Läste sista kapitelt och jag tror att det var gud som gjorde det?
Hur kan du skriva så här ...
Läs den! Han försöker inte förlöjliga eller fjanta bort de konspirationsteorier han tar upp i sin bok. Tvärtom så tar han dem på största allvar vilket gör boken jävligt bra!

Rekommenderas.
... om du inte har läst boken grundligt och granskat källor, argumentation och slutsatser?

Jag har läst boken och ja, det mesta är skräp.

Rappakalja.
Citera
2022-05-08, 08:38
  #19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Hur kan du skriva så här ...
Läs den! Han försöker inte förlöjliga eller fjanta bort de konspirationsteorier han tar upp i sin bok. Tvärtom så tar han dem på största allvar vilket gör boken jävligt bra!

Rekommenderas.
... om du inte har läst boken grundligt och granskat källor, argumentation och slutsatser?

Jag har läst boken och ja, det mesta är skräp.

Rappakalja.

Det är ju gamla testamentet som Flytande Argot inte har läst ordentligt - inte boken som diskuteras i tråden, och som han rekommenderar.
Eller jag kanske borde skriva diskuterades eftersom Argot inte skrivit i tråden sedan 2009 och överhuvud taget inte skrivit på Flashback sedan 2016.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback