Citat:
Ursprungligen postat av
WildWings
Har problem med minnet, så kan blanda ihop saker. Bra att du frågade! När du nämner jeansväst får jag en svag bild på en person. Kan vara den jag sett i Eberg i nutid. Intressant. Poppar upp lite i rassliga hjärnan när jag läser inläggen.
En av dem som jag vet var en känd bråkstake på sin tid, känd runt om i stan bland andra i samma ålder, han bor kvar I Eriksberg idag. Om han var med i ligan vet jag inte säkert, men han tillhör den generationen och bodde då i området och hade ett rykte i stan. Det roliga är att både han och den andra jag tänker på bägge ofta haft just jeansväst flertalet gånger då jag sett dem. Nu är det dock ett tag sen och jag spenderar inte lika mycket tid i området längre.
Lite mer om ligan, en av medlemmarna berättar om hur han blev kraftigt misshandlad av polisen och efter det spårade han ur och blev hatisk. Han berättar vidare om ett tillfälle då han ensam sänkte nio stycken raggare på Fyristorg, vilket slutade med att mängder av raggare tog sig ut till Eriksberg för att ge igen. Att det var otroliga bataljer mellan dem och raggarna och även krig mot polisen. Samma person blev själv knivskuren fyra gånger och skjuten en gång under åren som kriminell.
Bifogar ett urklipp med blandade rubriker där ligan eller dess medlemmar varit inblandade.
https://imgur.com/a/6fSTMYs