Jajjemen, jag ska dit! Ser fram emot det sjukt mycket, såg honom förra gången den 1 April 2007; trodde jag inte skulle få chansen att se honom igen!
Det beror på vad du förväntar dig, han är inte samma Dylan som han en gång var, men jag tycker att hans senaste skiva "Modern Times" och nyare låtar såsom "Huck's Tune" representerar ganska bra hur hans röst låter idag live.
Men om du förväntar dig samma röst som han hade för 30 år sedan, kommer du bli väldigt besviken.
Jag är sugen som fan på att sticka dit men vet bara inte om det är värt det. Jag gillar verkligen Bob Dylans musik och även om texterna är enligt mig hans talang manifesterad så kvartstår dilemmat.
Man kanske skulle beställa biljetter och avnjuta spliff på plats för att upphöja känslan men jag måste säga att jag fortfarande tvekar att sticka dit, det känns inte som Bob Dylan är samma person längre som han var när han var ung och hade mer glöd i sig.
en halvbra röst klarar man sig nog med, men som tidigare inlägg har han samma glöd?
jag såg Peps för något år sedan och han orkade inte ens hela sin spelning
Såg honom första april 2007, han orkade inte spela gitarr hela konserten, orkade endast 3-5 låtar. Resten på keyboard. Dock verkade han vara på gott humör.
Ska nu se honom i Malmö, fick tag på biljetter för 300 kr. Tackar man ju inte nej till!
ingen aning vilka låtar han kommer köra, blir nog mer att njuta än att skråla med är min inställning.
Någon som är sugen på att ta en öl innan alternativt efter?
Hallå grappar! visst ska man dit, älskar dylans musik. Dock lite orolig som ni andra att han är för "trött" för att dra på med en bra spelning. Dock e det skitsamma han är en levande legend och bara att få se han uppträda live är en erfarenhet. Fin idé broder att kanske ta en öl före/efter spelningen, man är nog inte svår om de blir fler som e game!
Självfallet skall man dit, inte för att jag tror det kommer bli någon större upplevelse utan för att det är Dylan. Jag har haft chansen två gånger och skippat det, nu får det bli av, så får han vara hur värdelös han vill. Det finns nog ingen annan idag levande musiker jag skulle tillämpa ett sådant resonemang på, det säger kanske lite om hur jag håller Dylan om inte annat.
Biljetter är fixade sedan en vecka, en ganska bra bit från scenen men ändå med god överblick som jag förstått det, dags att se vad Malmö arena går för!
Vi ses där.
Man får inte ha för höga förväntningar på gubben, men det kommer nog att bli kanon om han drar genom klassikerna. Jag har nämligen inte lyssnat genom hans senare alster, så jag är oerfaren på den punkten. Kan ni rekommendera några av hans nyare album/låtar?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!