Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-01, 16:18
  #1
Medlem
När jag ska spela upp filmer på Youtube laggar dessa enormt. De hänger sig var tionde sekund ungefär och bilden hänger sig flera sekunder, sedan kör det normalt i 4-5 sekunder tills bilden hänger sig igen och detta tillstånd varar i cirka 5 sekunder. Väldigt irriterande.

Går detta att fixa?
Citera
2009-02-01, 19:18
  #2
Medlem
Tillse att du inte kör fler tabbar med flash i webbläsaren. Kolla hur mycket CPU som används när du glor en youtube-film. Ligger det på 100% och din dator inte är under typ 1.5 Ghz så har du en flash-plugin som inte är så bra. Jag rekommenderar att du använder "adobe-flashplugin", senaste versionen i Synaptic. Inget annat än den är installerat om jag söker på "flash" i Synaptic.
__________________
Senast redigerad av 81er 2009-02-01 kl. 19:25.
Citera
2009-02-01, 21:42
  #3
Avstängd
urandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azraeli
När jag ska spela upp filmer på Youtube laggar dessa enormt. De hänger sig var tionde sekund ungefär och bilden hänger sig flera sekunder, sedan kör det normalt i 4-5 sekunder tills bilden hänger sig igen och detta tillstånd varar i cirka 5 sekunder. Väldigt irriterande.

Går detta att fixa?

Flash under linux är inte alltid lyckat.

Jag tycker att adobes flash funkar bäst, dock vet jag inte vad ubuntu använder.
Citera
2009-02-02, 10:35
  #4
Medlem
FolkeYs avatar
Adobes egna flash funkar bäst. Finns en till som jag inte minns namnet på som jag testat ett par gånger, aldrig varit nöjd med den.
Men jag upplever dock att flash kan "lagga" ibland, räcker oftast med en omstart av firefox för att lösa detta. Jag kör även debian så det kan skillja sig lite.
Citera
2009-02-02, 12:01
  #5
Medlem
adobe flash brukar flasha rätt friskt när man kollade in youtube. detta har blivit betydligt mycket bättre på sistonde, med tanke på att jag kör 64-bit (ubuntu)

Sök i synaptic installera och sen bör det funka fint. annars ere väl något annat som är på tok.
Citera
2009-02-03, 02:04
  #6
Medlem
R.W.Cheeses avatar
Om tidigare tips inte fungerar så försök hitta en lista med laddade plugin i din webbläsare, avaktivera ev. dubletter. Du skriver inte vilken du använder men om det är Opera så kanske du hittar något användbart här: http://www.ghacks.net/2007/03/29/10-...ed-up-opera-9/ ( 10 Tips to speed up Opera 9 )
Citera
2009-02-03, 14:16
  #7
Medlem
Holger Meinss avatar
flashplugin-nonfree heter paketet som jag använder, tror att det är version 10.
Citera
2009-02-03, 15:04
  #8
Medlem
RaZoR1394s avatar
Jag hade problem med att Youtube HD 720P tog för mycket kräm och hackade i Intrepid. För mig är det nästan fixat i Jaunty. Det är nästan perfekt. Jaunty rullar bra på två stationära och två bärbara men en bärbar har problem tyvärr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback