Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-08, 17:19
  #1513
Medlem
zebra121s avatar
Mycket kan man säga om deras Mor Linda men jag får ett oerhört obehag över hennes förkunnelse och hjärntvätt. Hemskt.
Citera
2022-11-08, 17:24
  #1514
Avstängd
Verkar vara vanligt med lågt blodtryck & blåklockor hos bimboblondisar med fighters. Nåt som kanske smittar?
Citera
2022-11-08, 18:19
  #1515
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Finns något som heter Google....tips på sökord: smäll/slag i pannan blåtira
Jag har googlat - jag hittar inte förklaringen som du hänvisar till. Däremot hittar jag många med liknande skador efter just misshandel.
Citera
2022-11-08, 19:21
  #1516
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har googlat - jag hittar inte förklaringen som du hänvisar till. Däremot hittar jag många med liknande skador efter just misshandel.
Slag i pannan blåtira... Vad är problemet?
Citera
2022-11-08, 19:32
  #1517
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Slag i pannan blåtira... Vad är problemet?
Att det som är i pannan är ganska långt ifrån blåklockorna under ögonen.

Du hade alltså inget på nätet att hänvisa till som motbevisar teorin att det är misshandel?
Bra - för det hittar inte jag heller.

Hon ser misshandlad ut som om någon boxat på henne - pannan kan förklaras av att hon ramlat under misshandeln och slagit i den.
Pannan kan inte förklara blåtirorna under ögonen.

Edit
Jag har verkat inom kvinnojour och sett likadana skador, har en mamma som sett ut liknande efter misshandel - och har själv efter misshandel (i ungdomen - inte maken) haft liknande skador - då med bulan mitt i pannan på grund av ett nackgrepp och smäll ner i ett bord - blåtirorna kom inte från den smällen utan från slagen.

Vill du hävda att de skadorna kommer från att ha slagit i pannan sittande från sängen så får du visa det.
Du kan inte säga "googla" efter dina påståenden.

Jag upprepar min begäran
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om du länkar till något som förklarar det där så lovar jag att läsa.
__________________
Senast redigerad av micro113 2022-11-08 kl. 19:40.
Citera
2022-11-08, 19:43
  #1518
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att det som är i pannan är ganska långt ifrån blåklockorna under ögonen.

Du hade alltså inget på nätet att hänvisa till som motbevisar teorin att det är misshandel?
Bra - för det hittar inte jag heller.

Hon ser misshandlad ut som om någon boxat på henne - pannan kan förklaras av att hon ramlat under misshandeln och slagit i den.
Pannan kan inte förklara blåtirorna under ögonen.

Edit
Jag har verkat inom kvinnojour och sett likadana skador, har en mamma som sett ut liknande efter misshandel - och har själv efter misshandel (i ungdomen - inte maken) haft liknande skador - då med bulan mitt i pannan på grund av ett nackgrepp och smäll ner i ett bord - blåtirorna kom inte från den smällen utan från slagen.

Vill du hävda att de skadorna kommer från att ha slagit i pannan sittande från sängen så får du visa det.
Du kan inte säga "googla" efter dina påståenden.

Jag upprepar min begäran
Sittande från sängen haha! Det är nog bara juttan som tror på det 😀
Citera
2022-11-08, 20:31
  #1519
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja hon och några idioter i tråden.

Jag blir förbannad - hennes lögner förringar skador hos andra som vill ha hjälp.
Gillar hon spö är det upp till henne - men lägg inte ut lögner om det.
Ni är riktigt vidriga! Hon har inte fått spö utan ramlat och slagit i pannan!
Citera
2022-11-08, 21:27
  #1520
Medlem
kontextuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja hon och några idioter i tråden.

Jag blir förbannad - hennes lögner förringar skador hos andra som vill ha hjälp.
Gillar hon spö är det upp till henne - men lägg inte ut lögner om det.
Eftersom du är så säker på att hon fått spö, så har du väl nån gissning på vem som gjort det också? Sonen, exsambon Magnus Hedman eller hans sambo har du att välja mellan.
Citera
2022-11-08, 21:31
  #1521
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontextuell
Eftersom du är så säker på att hon fått spö, så har du väl nån gissning på vem som gjort det också? Sonen, exsambon Magnus Hedman eller hans sambo har du att välja mellan.
Det kan väl lika gärna ha varit ett nattragg....
Citera
2022-11-08, 22:13
  #1522
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Ni är riktigt vidriga! Hon har inte fått spö utan ramlat och slagit i pannan!

Är du dum eller spelar du dum. Hon är nitad och inser hon inte kan visa sig ute då ljuger hon (som alltid) ihop en historia och ringer kvällstidningarna. Ingen tror på detta denna gång heller alla bara garvar och tänker stackars hennes barn med sådan idiot morsa.
Citera
2022-11-08, 22:14
  #1523
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att det som är i pannan är ganska långt ifrån blåklockorna under ögonen.

Du hade alltså inget på nätet att hänvisa till som motbevisar teorin att det är misshandel?
Bra - för det hittar inte jag heller.

Hon ser misshandlad ut som om någon boxat på henne - pannan kan förklaras av att hon ramlat under misshandeln och slagit i den.
Pannan kan inte förklara blåtirorna under ögonen.

Edit
Jag har verkat inom kvinnojour och sett likadana skador, har en mamma som sett ut liknande efter misshandel - och har själv efter misshandel (i ungdomen - inte maken) haft liknande skador - då med bulan mitt i pannan på grund av ett nackgrepp och smäll ner i ett bord - blåtirorna kom inte från den smällen utan från slagen.

Vill du hävda att de skadorna kommer från att ha slagit i pannan sittande från sängen så får du visa det.
Du kan inte säga "googla" efter dina påståenden.

Jag upprepar min begäran

Jo. Bulan i pannan kan faktiskt förklara blåtirorna kring ögonen. Googla brillenhematom, en blödning under skallbenet som ger just - trumvirvel - blåtiror.

Tycker däremot inte det låter särskilt troligt att hon lyckats få den rejäla bulan i pannan genom fall från sittande läge, men oavsett hur bulan uppkommit kan den definitivt orsaka blåtiror runt ögonen.
Citera
2022-11-08, 22:20
  #1524
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Jo. Bulan i pannan kan faktiskt förklara blåtirorna kring ögonen. Googla brillenhematom, en blödning under skallbenet som ger just - trumvirvel - blåtiror.

Tycker däremot inte det låter särskilt troligt att hon lyckats få den rejäla bulan i pannan genom fall från sittande läge, men oavsett hur bulan uppkommit kan den definitivt orsaka blåtiror runt ögonen.
Jag har googlat och det jag ser är kraftig direktträff mitt i pannan med ansiktet som dämp. (stor kraft) kan ge liknande effekt

Hennes bula och hennes förklaring är inte i närheten av det.

Fast det är ju inte "oavsett" - hon serverar en lögn till ett stort antal följare som kommer påverka deras bild av hur allvarlig en skada är när någon misshandlats.

Hon ljuger och hon gör det på bekostnad av utsatta människors trovärdighet...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback