12 279 besökare online
858 482 medlemmar • 45 880 513 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Kriminalhistoria
Svara på ämne
Ämnesverktyg
snorig
Avstängd
En finsk kille i gbg slog ihjäl en bög som dom träffat på gamla cafe 7 icity, åkte hem till han i majorna och slog ihjäl honom och rullade in han i en matta. Dom torskade. 20 år senare gör samma finska lirare samma sak igen på hisingen slog ihjäl en ny bög och rullade in han oxå i en matta, altså 2 bögmord som rulades in i en matta.
Unikt mord! Nu sitter dåren på livstid!
börjar på S.

Slumlord
Medlem
Slumlords avatar
Hm, är gärningsmannen någon form av gammal skinnskalle eller nazist? Tycker mig känna igen det där lite svagt...

snorig
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Hm, är gärningsmannen någon form av gammal skinnskalle eller nazist? Tycker mig känna igen det där lite svagt...

gammal skinnskalle har jag för mig, Seppo d.ä

A.B.M.D
Medlem
A.B.M.Ds avatar
En rättelse om något sent.

Det så kallade "mattmordet på hisingen" hade inget med homosexualitet att göra..

Jag får citera från annan tråd:
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
för jag kände seppo väl

Det verkar inte som om du gjorde det faktiskt, ta det inte personligt.

bolsjevik
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.B.M.D
Det så kallade "mattmordet på hisingen" hade inget med homosexualitet att göra..

Mattmordet på Hisingen kan du säga något om det? Jag menar inte du ska hänga ut någon men vill minnas (blandar kanske ihop) att det var en uppgörelse bland olika gäng.

A.B.M.D
Medlem
A.B.M.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolsjevik
Mattmordet på Hisingen kan du säga något om det? Jag menar inte du ska hänga ut någon men vill minnas (blandar kanske ihop) att det var en uppgörelse bland olika gäng.

Det var ingen uppgörelse bland olika gäng..
Finns lite att läsa nedan om det.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=145&a=288076

bolsjevik
Medlem
Citat:
Det var ingen uppgörelse bland olika gäng..
Finns lite att läsa nedan om det.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=145&a=288076

Tack för snabbt svar.

DixiePrick
Medlem
Handväskor kan användas till mycket!

Jag lägger mig inte i om det är acceptabelt eller lagligt när gamla tanter slår handväskor i huvudet på folk.

Jag "tror" i vilket fall som helst att killen som befinner sig längst fram under flaggan på bilden också kallas Seppo och har varit ett välkänt inslag i Göteborgs subkultur på höger sida av gungbrädan/illusionen.

Han sägs ha kört omkring på en lastmoppe med skinnjacka, nazihjälm och glasartad blick i Haga redan under 70-talet! Detta var väl antingen modigt eller korkat eftersom vänstervågen i Sverige då gjorde att alla som inte var vänster kallades för borgarsvin eller nassar och inte sågs med blida ögon av dessa! (Kanske var det som med den gamla historien om hur vita undvek att bli mördade av indianer. De spelade korkade eftersom de hört att indianer inte slog ihjäl folk som hade problem med förstånder.)

Det kanske inte är samma snubbe eftersom den nu dömde tydligen skulle vara 38 år! Men jag har mycket svårt för svensk mainstream-media då de genom åren i upprepade kaskader av lögnaktig information mörkat sanningen av för mig dunkla samhällspolitiska skäl! För egen del tycker jag att deras sanningshalt alltid bör sväljas med en rejäl nypa grovsalt och jag lutar jag mig då hellre mot en hemkokt blandning av intuition och sunt bondförnuft som i dagsläget verkar vara en bristvara i Konungastaten Sverige!

Det kanske är nån som har mer uppgifter om detta?

http://media.hd.se/2009/01/21/377453/large/63784_64.jpg
Senast redigerad av DixiePrick 2009-02-14 kl. 15:24.

snorig
Avstängd
Citat:

Nä jag tar det absolut inte personligt, att det inte hade med homosexualitet har jag aldrig skrivit heller. Bara bra att du rättar till saker o ting!

A.B.M.D
Medlem
A.B.M.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixiePrick
Det kanske inte är samma snubbe eftersom den nu dömde tydligen skulle vara 38 år!

Mannen på bilden är densamma..

Lee Ving
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixiePrick
Jag lägger mig inte i om det är acceptabelt eller lagligt när gamla tanter slår handväskor i huvudet på folk.

Jag "tror" i vilket fall som helst att killen som befinner sig längst fram under flaggan på bilden också kallas Seppo och har varit ett välkänt inslag i Göteborgs subkultur på höger sida av gungbrädan/illusionen.

Han sägs ha kört omkring på en lastmoppe med skinnjacka, nazihjälm och glasartad blick i Haga redan under 70-talet! Detta var väl antingen modigt eller korkat eftersom vänstervågen i Sverige då gjorde att alla som inte var vänster kallades för borgarsvin eller nassar och inte sågs med blida ögon av dessa! (Kanske var det som med den gamla historien om hur vita undvek att bli mördade av indianer. De spelade korkade eftersom de hört att indianer inte slog ihjäl folk som hade problem med förstånder.)

Det kanske inte är samma snubbe eftersom den nu dömde tydligen skulle vara 38 år! Men jag har mycket svårt för svensk mainstream-media då de genom åren i upprepade kaskader av lögnaktig information mörkat sanningen av för mig dunkla samhällspolitiska skäl! För egen del tycker jag att deras sanningshalt alltid bör sväljas med en rejäl nypa grovsalt och jag lutar jag mig då hellre mot en hemkokt blandning av intuition och sunt bondförnuft som i dagsläget verkar vara en bristvara i Konungastaten Sverige!

Det kanske är nån som har mer uppgifter om detta?

http://media.hd.se/2009/01/21/377453/large/63784_64.jpg
Jepp han på bilden men han är äldre än 38 nu.

DixiePrick
Medlem
Handväskor kan användas till mycket!

När killen körde omkring i Haga i början av 70-talet säger de som iakttog hans lite lustiga mundering och ensamma irrfärder att han såg ut att vara i de yngre tonåren, nånstans mellan 13 och 16.

Detta skulle ju isåfall innebära att han snarare var 7-10 år äldre än tidningarna skriver. Om han nu inte bara såg äldre ut än han var på den tiden. Men jag har svårt att tänka mig att en 8-åring i nassehjälm och glasartad blick skulle kunnat köra speciellt långt innan myndigheterna skulle plockat in honom.

P.S. Om de sociala myndigheterna hade lagt sig i på den tiden hade säkerligen de skapat något mycket galnare än någon som slaktar och tänder eld på folk innan man rullar in dem i mattor! De där myndigheterna är ju inte kända för att göra många saker på rätt sätt!

Tycker fan att det är tragiskt eftersom det verkar som killen varit isolerad från naturlig omtanke från början men det är väl oftast då människor som känner sig utanför kompenserar upp med andra grejer för att få nån som helst uppmärksamhet! Det gör mig så jävla sne att veta att det är så jävla många som lever tomma liv och går omkring som tickande bomber när de istället kunde blivit bra farsor eller kompisar!

Citat:
Ursprungligen postat av Lee Ving
Jepp han på bilden men han är äldre än 38 nu.

Svara på ämne
Topp Dela »