Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2011-02-08, 14:57
  #25
Medlem
Hej.

Jag är ganska noob inom php men håller på att testa och lär mig just nu.
( har inget bättre för mig, och vill testa och se om jag lyckas. )

Har stött på lite problem och behövde er hjälp.
Jag vill göra en inloggning till en hemsida, så t.ex min kompis ska kunna skapa en användarnamn/lösenord och kunna logga in med det.

Jag kollar på en tutorial på youtube angående detta, men har fastnat.
PHP Tutorials: Register & Login: User login (Part 1)
http://www.youtube.com/watch?v=4oSCuEtxRK8

Jag sitter på Mac, och jag har laddat ner MAMP, då man får med phpMyAdmin m.m.
Enligt tutorialen så ska jag göra en htmlfil som ser ut såhär.

Så det är fixat, sen går han över till phpMyAdmin och skapar databas och sen en table.
Problemet är här, att han på phpMyAdmin kan välja INT på type och sen på "Extra" så väljer han "auto_increment" men på MAMP, då phpMyAdmin också finns där och jag ser det han ser, så märker jag att jag inte ser "Extra" eller något som heter "auto_increment"
Var finns detta? Hur får man till auto_increment genom MAMP?

Tack.

edit:
Här är en bild, så ni förstår hur det ser ut.
http://img827.imageshack.us/f/screen...0208at259.png/

edit2: såg nu att bredvid comment så står det "A_I" varav jag tror det är just Auto_Increment
Får väl fortsätta med tutorialen...

Hade en annan fråga nu när jag väl är igång.
istället för det ska står "användarnamn och en box bredvid |_________| så vill jag att inuti boxen så ska det står "användarnamn" ...så man måste klicka inuti boxen för att "användarnamn" ska försvinna och sen ska man skriva in sitt. Nån som förstår vad jag menar, tror inte ens jag själv vet.

Tack.
__________________
Senast redigerad av Pulse82 2011-02-08 kl. 15:10.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback