Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-01-30, 13:11
  #1
Medlem
Bob Luntas avatar
Imorrnkväll är det tänkt att min morfar ska bjuda mig och min älskling på middag för att fira vår förlovning och från början var det tänkt att det bara skulle vara vi tre.

Nu har dock sambons mamma och pappa bjudit in sig själva till denna tillställning och jag känner mig pressad att även bjuda in min mor och syster, trots att jag inte vill göra det. Mamma är jobbig och min syster har inget bordsskick eller några sociala förmågor öht, nästan atutistisk (min egen diagnos) vissa gånger så jag vill verkligen inte ha med dem.

Det ideala vore en situation där jag naturligtvis bjuder både mamma och syrran men att de av någon anledning tackar nej. Tyvärr lever vi ju inte i den drömvärlden...

Frågan är alltså hur jag ska kunna ha med min morfar och sambons föräldrar utan att bjuda in min mor och syster?
Citera
2009-01-30, 13:15
  #2
Medlem
Om det är din morfar som ska bjuda er så är det han som bestämmer vilka som ska bjudas in, har han inte bjudit din mor och syster så är det inte upp till dig att göra det heller, speciellt om du inte vill ha med dem.
Citera
2009-01-30, 13:16
  #3
Medlem
cammos avatar
Varför ens ha morfar med? Är ni 14 och 15 tro?
Citera
2009-01-30, 13:19
  #4
Medlem
.50cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Varför ens ha morfar med? Är ni 14 och 15 tro?
Vad e det för jävla stil?!

Han till skilland från Dig står kanske nära sin morfar, jag tycker abra det är super gulligt av morfar (no homo) att bjuda ut han och hans tjej.


Men som Någon säger, det är morfar som bjuder, det är han som bestämmer. Du behöver inte ens bry dig Lycka till!
Citera
2009-01-30, 13:23
  #5
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Varför ens ha morfar med? Är ni 14 och 15 tro?
Kul att åldersfrågan kom upp och att du håller dig till topic. Ditt inlägg är rapporterat.

Lämna tråden och ge mig inga fler idiotsvar, töntiga onliners osv annars kommer jag personligen be mod att låsa skiten och lösa det här på egen hand på något mirakulöst sätt.

Jag passerade tjugostrecket för flera år sedan så du behöver inte oroa dig, jag får vara här på FB.

JAG BEHÖVER TIPS, INTE TRAMS!
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Om det är din morfar som ska bjuda er så är det han som bestämmer vilka som ska bjudas in, har han inte bjudit din mor och syster så är det inte upp till dig att göra det heller, speciellt om du inte vill ha med dem.
Tack för något vettigt.

Tyvärr så känner jag ändå mig pressad för när vi pratade om det så frågade han med eftertryck om jag ville bjuda någon annan. Då sa jag att det bara skulle bli vi tre och att jag var jättenöjd med det men nu när sambons familj bjudit in sig själva så känner jag ju ändå en viss press att bjuda min.

Att inte bli bjuden på mitt barns förlovningsfirande skulle jag själv ta som en pik och det skulle nog kunna försura vilken relation som helst inom en familj.

Hjälp mig FB!
Citera
2009-01-30, 13:26
  #6
Avstängd
Dightkuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Att inte bli bjuden på mitt barns förlovningsfirande skulle jag själv ta som en pik och det skulle nog kunna försura vilken relation som helst inom en familj.
Där har du ditt svar.
Citera
2009-01-30, 13:27
  #7
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .50cal
Vad e det för jävla stil?!

Han till skilland från Dig står kanske nära sin morfar, jag tycker abra det är super gulligt av morfar (no homo) att bjuda ut han och hans tjej.


Men som Någon säger, det är morfar som bjuder, det är han som bestämmer. Du behöver inte ens bry dig Lycka till!
Jo, fast nu måste jag ju ändå ringa och be honom ändra platsreserveringen och jag menar, han bjuder ju inte sambons familj liksom...

Känner mig skitsvinig som inte vill ha med min familj men vi har verkligen för mycket bagage för att jag ska kunna trivas på en sådan tillställning och jag vill verkligen att det här ska vara min och min älsklings kväll.
Citera
2009-01-30, 13:29
  #8
Medlem
.50cals avatar
Säg som så att du helt enkelt säger till din morsa som det är (nästan iaf) Att morfar vill bjuda er två (du behöver ju inte nämna hennes föräldrar, då lär det bli trubbel in paradise)
men att du känner dig lite dum som inte frågat henne. Att hon gärna får följa med, men att du tycker det skulle bli kul med bara morfar då ni inte träffats på länge (eller ngt sånt)
och om det är okej med henne? Skulle hon då säga nej och verkligen vilja med, ja då får du ju ta med henne.

Är väl den ända utvägen?
Citera
2009-01-30, 13:29
  #9
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dightkuz
Där har du ditt svar.
Men jag vill ju inte ha med henne utan som topic antyder så vill jag ha tips på hur jag ska göra för att slippa bjuda henne och syster utan att de tar illa upp.
Citera
2009-01-30, 13:34
  #10
Medlem
Prata ur skägget!
Är väl bara att förklara situationen rakt ut?!

Har morfar, du och din tjej planerat förlovningsmiddag på tre man hand (märkligt, men men...) så har ni!

Förstår inte varför detta skulle vara ett så känsligt ämne?
Ni kan väl träffa dem en annan dag isf?

Hade haft förståelse om vi snackade bröllop.

Om min dotter bara ville ha med min pappa på sin förlovning, så hade jag tyckt att det var lite gulligt. Själv kan jag gratulera en annan dag (dessutom slapp jag ju billigt undan )
__________________
Senast redigerad av Undseende 2009-01-30 kl. 13:36.
Citera
2009-01-30, 13:38
  #11
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Prata ur skägget!
Är väl bara att förklara situationen rakt ut?!

Har morfar, du och din tjej planerat förlovningsmiddag på tre man hand (märkligt, men men...) så har ni!

Förstår inte varför detta skulle vara ett så känsligt ämne?
Ni kan väl träffa dem en annan dag isf?

Hade haft förståelse om vi snackade bröllop.
Vet inte om du är dyslektiker eller bara inte har grundläggande kunskap i hur man tillgodogör sig information i en skriven text. men HENNES FÖRÄLDRAR SKA MED! Frågan är fortfarande om jag ska bjuda mamma eller inte.

EDIT: Anledningen till att morfar ska bjuda oss på middag är för att vi kom överens om detta på tolvslaget på nyår när vi tillkännagav att vi skulle förlova oss. Inget konstigt med det.

Klart det är skillnad på det här och bröllop men det är en viktig checkpoint på vägen dit. Dessutom vet jag att morfar vill ha med dem egentligen och att det kommer att nämnas att hennes föräldrar följde med och att mamma inte gjorde det.
__________________
Senast redigerad av Bob Lunta 2009-01-30 kl. 13:40.
Citera
2009-01-30, 13:44
  #12
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .50cal
Säg som så att du helt enkelt säger till din morsa som det är (nästan iaf) Att morfar vill bjuda er två (du behöver ju inte nämna hennes föräldrar, då lär det bli trubbel in paradise)
men att du känner dig lite dum som inte frågat henne. Att hon gärna får följa med, men att du tycker det skulle bli kul med bara morfar då ni inte träffats på länge (eller ngt sånt)
och om det är okej med henne? Skulle hon då säga nej och verkligen vilja med, ja då får du ju ta med henne.

Är väl den ända utvägen?
Mjo, förslaget är lockande men eftersom det kommer komma fram att sambons föräldrar var med så är det inget alternativ tyvärr....

Jag vet att det är svårt. Jag har funderat i flera dagar själv utan att få någon ordentlig rätsida på problemet.

Tänk nu FB, tänk!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback