2023-03-24, 07:00
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMedStorKuk
Ja vad fan hade jag gjort… förmodligen stängt ner notepad med alla koder och glömt inloggningen

Vem fan vill boka massa tvättider och förstöra för andra? Helvete vad töntig du är
Lågvattenmärke även i kriminella kretsar.. herregud
Citera
2023-03-24, 07:08
Bannlyst
Ingenting! Om man inte bli sur på hyresvärden, då kan man kaosa lite med tvätttiderna. Särskilt om man bor i ett hus med MENA invandrare, då kan blir riktig att kul att kaosa med tvättiderna. Många som kommer få höra att deras mammor skall knullas.
Citera
2023-03-24, 07:18
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fujim
tror inte att du kan göra så mycket. Det du kanske kan fixa är att folk bokar tvättstugan i tid och otid. .

Tror dock att du rätt snart blir påkommen och samtliga hyresgäster ombeds byta lösenord.

Jag vet inte hur det är i TS PSYKOTISKA fall. Men där de flesta jag känner bor finns en spärr som gör att du bara kan boka en eller max två tider åt gången. Först när nästa tid påbörjats kan du boka upp fler.

Sen säger TS att de har samma/snarlikt lösenord också. Återigen, så är inte fallet hos de flesta fastighetsägare/hyresvärdar/brf:er.
Där jag bor t ex är det extremt konstiga namn med siffror och extra tecken med samt individuella passwords.

TS, sluta vara en larvmaja nu och berätta för fastighetsägaren/etc vad du hittat. Vem vet, kanske kan du få biobiljetter eller en blomma.
Citera
2023-03-24, 08:15
Medlem
Jag vet inte vad jag hade gjort om jag haft tillgång till ett bokningssystem på det sättet, men om jag hade bemödat mig att ens fundera på det och skrivit denna TS så hade jag nog fan supit ihjäl mig till helgen.
Citera
2023-03-24, 09:28
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Absolut ingenting!
Citera
2023-03-24, 12:24
Medlem
Sälja tiderna till dom mest extrema trossniffarna.
Finns säkert nån som blir hård av att tänka på:
Just nu tumlas Ewas damtrosor
"mm åhh snart torra, mmm åhh, snart ska dom smutsas ner igen".
Citera
2023-03-24, 15:49
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fatal
Så åter till min fråga. Vad hade du gjort om du om du hade haft möjlighet att skapa kaos i en tvättstuga? Värt att tänka på är att har man inte tvättiden så kan man inte komma in i tvättstugan då den kan låsas upp digitalt och inte med nyckel.

Jag hoppas att det här inlägget hamnar i rätt kategori och att man tänker på att det här är en ren hypotes som jag beskriver, hemsidan är länkad så att man ska förstå hur det kan se ut. /fatal

Ja alltså om du kontaktar hyresvärden direkt så åker du dit på dataintrång.

Bokar du däremot upp alla tvättiderna så drar de nog in extern kompetens som får titta på det.

Digital vandalism i sig har du nog inget för.
Citera
2023-03-24, 23:11
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Boka alla tider. Sätt upp ett program som säger på informationsskärmen "På grund utav rådande ekonomiska läge kommer vi tyvärr behöva ta betalt för tvättiderna". Bifoga lämplig betalmetod, se till att betald hyresgäst får sin tvättid.

Edit:

Fan vad snopen jag kommer bli om jag imorgon möts av en uppmaning att betala i Bitcoin för min tvättid. (Konsten att skjutas av sin egen kula)
Citera
2023-03-25, 09:32
Moderator
Protons avatar
OT RADERAT!

NU FÅR DET RÄCKA!
Hyresvärdar, grannar, täcken, träning och fan och hans moster får ni faktiskt diskutera i andra trådar.
Läs igen vad tråden handlar om och håller till ämnet framöver tack.
/Moderator
Citera
2023-09-21, 09:18
Medlem
Flaskpostenss avatar
nasa.github.io/api-docs/

"usage of undeclared variables"

DESCRIPTION
Variables that aren't defined, but accessed may throw reference errors at runtime.

NOTE: In browser applications, DeepSource recommends the use of ESModules over regular text/javascript scripts. Using variables that are injected by scripts included in an HTML file is currently not supported.

Potential ReferenceErrors may result from misspellings of variable and parameter names, or accidental implicit globals (for example, forgetting the var keyword in a for loop initializer). Any reference to an undeclared variable causes a warning, unless the variable is explicitly mentioned in a /*global ...*/ comment, or specified in the globals key in the configuration file. A common use case for these is if you intentionally use globals that are defined elsewhere (e.g. in a script sourced from HTML).

$ is not defined - https://github.com/nasa/api-docs/blo...s/APILoader.js

PoC: Here are some PoC code of a client-side prototype pollution when a variable aint defined in Jquery
https://github.com/BlackFan/client-s...gets/jquery.md
Citera
2023-09-21, 10:08
Medlem
Flaskpostenss avatar
https://github.com/bloominstituteoft...kage-lock.json

Webpack 5 before 5.76.0 does not avoid cross-realm object access. ImportParserPlugin.js mishandles the magic comment feature. An attacker who controls a property of an untrusted object can obtain access to the real global object.

https://nvd.nist.gov/vuln/detail/CVE-2023-28154
Citera
2024-02-06, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redbullandcocain
Sidor med sårbarheter:

Är väl ingen regel för tråden men nog kutym att skriva ut vilken typ av sårbarheter du identifierat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in